hoe gaat het slapen met de kleintjes.

Hey...

De kleine van ons slaapt ook nog niet door. Nu hoorde ik gisteren, dat er s'nachts niet meer dan zes uur tussen mag zitten... als ik sommigen zo hoor, dan zit er vaak nog wel meer uur tussen. De suikerwaarde van de baby kan dan heel erg dalen geloof ik, en hierdoor kan de kleine overdag weer meer suf zijn. Daar had mijn schoonzus het gisteren over. Dus het is helemaal niet erg dat de kleine zich s'nachtsnog meld, dan heeft hij/zij daar gewoon behoefte aan. Ik moet zeggen dat ik er ook helemaal geen problemen mee heb, om er s'nachts ff uit te gaan (het eerste stukkie wel ff, maar dan kom ik er al snel achter dat ik met alle liefde de kleine een voeding wil geven, en dan geniet ik volop!)

Groetjes José

Hoi

Hier de meiden krijgen de laatste fles rond 23.00.
Ze komen dan toch wel weer rond 3 uur s'nachts en s'morgens om 7 uur.
Eigenlijk zit er de hele dag 4 uurtjes tussen de voeding.
De laatste 2 dagen houd ik me aan een schema van 7-11-15-19-23 uur en dan wanneer ze s'nachts komen.
Hiervoor liepen alle dagen verschillend omdat ze s'nachts ook op verschillende tijden wakker worden. Maar nu worden ze gewoon s'ochtends om 7 uur wakker gemaakt.
Ik hoop wel dat ze binnenkort een keer gaan doorslapen want het begint nu toch wel een beetje op te breken.
De laatste tijden deed 1 van ons s'nachts de voeding alleen en dan ben je toch wel iets meer als een uur uit bed. En voordat je dan weer kunt slapen duurt ook nog weleens ff want ondertussen ben ik dan al wel aardig wakker geworden.
Trouwens als de 1 wakker word s'nachts dan moet de ander ook maar.
Heb laatst al wel geprobeerd om esmee te laten liggen omdat ze nog sliep maar ze kwam toch na een uurtje.

Dames suc6!
Liefs plodder.

Mij is verteld dat het gewoon lekker is als ze doorslapen..
Ik merk aan Shenaya geen verschil als ze doorslaapt 's nachts of een voeding krijgt..

Het CB zei ook dat het nu geen kwaad meer kan als ze doorslapen..

Ik heb mijn bericht er van de week opgezet en Madam hier heeft al twee nachten doorgeslapen! :)

Wel lekker voor je eigen rust inderdaad..
Ik vond de nachtvoeding ook nooit erg, heerlijk rustig en alleen met mijn meisje, heerlijk!

hi plodder,
goed idee om ze 's ochtend gewoon wakker te maken.
ik ga dat ook maar eens doen. want door het steeds wisseld komen krijg ik er ook niet echt een standaard ritme in.

(toch weer handig om hier te lezen hoe jullie het allemaal aanpakken, weer een idee opgedaan vandaag dus. morgen meteen in praktijk brengen.)

Hai,
Roef slaapt vanaf 5 weken meestal door, maar komt zo af en toe nog weer wel voor een nachtvoeding. Meestal redt hij het vanaf 23.00 tot 6.00, met uitschieters naar een uur of 8. Dan begint de dag ook echt, dat heb je snel met nog een peutertje erbij.
Maar voor alle mama's van wie de kindjes niet doorslapen: niet druk over maken en niet forceren hoor. Uiteindelijk komt het goed. Onze eerste sliep pas door met 4 maanden, en dat na een flinke fles met rijstepap. En ook de maanden erna kwam hij s'nachts nog af en toe. Dus jullie snappen wel dat wij de nachten met Roef echt een kado'tje vinden!
Sinds hij doorslaapt merk ik wel dat er een hoop vermoeidheid uitkomt bij me, was ik de eerste weken niet kapot te krijgen, vind ik 6 s'morgens de eerste voeding nu al heel slopend, gek he? Hebben meerdere dit??
Groetjes Annemarie

Gek he..
Net alsof je door er 's nachts uit te moeten ook meer energie kreeg ofzo..
Ik heb nu twee nachten door kunnen slapen maar ik ben meer moe dan als ik er 's nachts uit moest!

Hee, dat had ik ook enorm. Met meer slaap, veel moeier. raar he?
Nou begint het een beetje normaler te worden. En ik wil niet negatief doen, maar dat is pas na 3 weken ahum!!!!

Groetjes Bertine

Heeft iemand misschien een tip voor mij???

Dewi zit nu al 2 weken op 5 voedingen per dag. Het probleem is alleen dat er daarvan nog steeds 1 midden in de nacht is. Het dagritme is afhankelijk van wanneer ze komt voor haar nachtvoeding en 1e ochtend voeding waardoor ze dus elke dag op andere tijden eet.
Na  haar laatste voeding 's avonds (meestal tussen  20 en 22 uur) leggen we haar in bed en dan slaapt ze 6 tot 8  uur achter elkaar. Overdag zit er elke keer 4 uur tussen haar voeding (en dan wil ze ook echt zelf eten).

Ik ben nog 1 weekje vrij en moet dan weer werken. Ik sta dan om 6 uur op en zou het handig vinden als ik dan haar 1e voeding kan geven.
Vanaf wanneer kun je je kindje op de klok eten gaan geven?

groetjes Cathelijne

Terug
Bovenaan