Hoe heb je je ouders laten weten dat je zwanger was?

Hallo allemaal!
Voor mij is het nog een beetje te vroeg, maar ik ben al wel erg benieuwd: hoe hebben jullie je ouders laten weten dat jullie zwanger zijn? Onze buren hadden een geweldig cadeau: een wijnfles waar ze  het etiket van afgeweekt hebben  en waar ze zelf een nieuw etiket voor hebben gemaakt, met foto van de echo erop enzo. Tegen de tijd dat het zover is wil ik ook iets leuks doen, maar ik wil ze natuurlijk niet gelijk na-apen... Wie heeft er ideetjes?
Groetjes, Esther.
 
Hoi Esther.
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik weet niet hoe ver je bent maar bij ons kwam het vorig jaar zo uit dat we het met kerst hebben verteld. We hadden babysokjes in zo'n kadozakje en dit aan onze ouders gegeven. Die verwachten een gewoon kerstkado, maar dit was toch wel heel speciaal.
Wat misschien ook leuk is om een kadootje met sinterklaas tegeven ofzo.
Als het je tweede is heb ik laatst ook ergens iets leuks gelezen. Je kindje een t-shirtje aandoen met voorop de tekst....... HOERA IK BEN ZO BLIJ.............. en achterop WANT IK KRIJG ER EEN BROERTJE OF ZUSJE BIJ!!!!!!!..........
Vond ik ook erg leuk!!!
Succes ermee
Groetjes Carlijn, mama van Iris (12-07)
 
Hoi! Bedankt voor je reactie. Leuke ideeen inderdaad! Die sokjes zijn ook leuk, en een bedrukt t-shirt (of iets anders bedrukt) daar kan je natuurlijk ook veel mee (fantasie begint te werken, hehe).
Hihi, ik was niet helemaal duidelijk heb ik alweer gemerkt: voor mij is het nog wat te vroeg om op zoek te gaan naar zulke cadeau's omdat ik nog niet zwanger ben. Sterker nog; we zitten nog maar in ronde 1. Maar omdat ik het cadeau van de buren zo leuk vond en we zelf ook gaan proberen zwanger te worden werd ik erg benieuwd naar andere ideeen.Groetjes!!!
 
Hallo,

Ik had een kadoodoosje gekocht en die bekleed met roze en blauwe papier, de deksel roze en het doosje blauw.
Daar in had ik 2 lange vingers gedaan met aan de ene kant blauwe muisjes er aan en aan de andere kant roze muisjes. Daarboven op een briefje gelegd met de tekst voor opa en oma.
We gingen bij de ouders op visite en hadden de doosjes mee, toen we bij de een koffie en bij de ander thee gingen drinken hadden we het doosje er bij gezet onder het mom van we hebben wat lekkers mee genomen voor bij de koffie/thee.
Beide ouders waren blij verrast, we waren ook nog maar 3 weken getrouwd toen ik zwanger werd, dus een week of 10 naar de bruiloft hebben we het verteld, dat hadden ze niet zo snel verwacht.

groetjes kirsten
40weken
 
Wij hadden een boekje gekocht over opa's en oma's. Dit hebben we aan beide ouders gegeven. Het duurde even voordat ze door hadden wat dit cadeau te betekenen had. Erg grappig die verbaasde gezichten. Het is voor hun alle 4 het eerste klein kind dus erg bijzonder.
 
Hallo,

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Wij hadden de oma's een potje eerste fruithapje gegeven, en de opa's een slabje deze leuk ingepakt. Ze hadden alle vier zoiets van waar is dit goed voor we zijn toch niet jarig ofzo! Toen ze het uit hadden gepakt duurde het even voordat ze het door hadden één van de opa's had ook zoiets van wat moet ik hier nu mee!!!
Dus dat was wel grappig.

Heel veel succes met het vertellen!

Groetjes Leen (39w 4d)
 
Hoi esther,

Wij hebben het de ouders verteld dmv de chocoladebonbons bij de jamin te kopen, we hadden ze leuk verpakt en hebben het aan de ouders gegeven. Die dachten gewoon lekkere bonbons te krijgen maar toen het doosje open ging kwamen bij iedereen de tranen!!


Nu ik zwanger ben van de tweede heb ik een oude romper van mijn dochter beschreven met de tekst: ik word een grote zus!! De beide oma's verschonen mijn dochter vaak en het was dan ook niet vreemd dat ik ze op een avond dat ze hier waren vroeg of ze even Isabelle haar luier wilde verschonen...de vreugde kreten van boven waren niet normaal!!!

Ik wens je heel veel plezier als je het gaat vertellen!!!

groetjes Odette(16 weken zwanger van de 2e)

 
Hoi!

Gefeliciteerd met je Zwangerschap!
Ik ben nu zwanger van de tweede, 12 februari 2006 uitgerekend.

Bij de eerste hebben  we het als volgt verteld:
Ik had een doos van de chinees, wit met een doorschijnende deksel.
Daar hebben  we met een klodder kit een beschuitje ingeplakt, in het midden van de doos. Vervolgens hebben we met kit het beschuitje ingesmeerd en daar blauwe, rose en witte muisjes overheen gestrooid.
Doorzichtige deksel erop gedaan en de doos ingepakt.
Bij ons kwam het zo uit dat we het rond Sinterklaas hebben verteld, dus ik heb er een gedichtje bijgemaakt en de doos ingepakt in sinterklaaspapier.

Bij de tweede hebben we het zo gedaan:
Ik ben met een wit t-shirt naar een copieerwinkel gegaan.
Daar heb ik in de computer (in het lettertype Comic Sans) de tekst laten typen:
Hoera!
Ik krijg een
broertje
of
zusje

De tekst in het zwart en broertje in het knalblauw en zusje in het knalrose.
Wij hadden ervoor gezorgd dat we alle ouders bij elkaar hadden (een etentje) en toen ik Dion ging verschonen (hij is 2 jaar en 3 mnd) heb ik hem het t-shirt aangedaan.
En hem vervolgens zo weer terug de kamer ingestuurd.
Ik kan je vertellen dat die zeer goed aan kwam!!  Alle ouders stonden te huilen, of een traantje weg te pinken!!
Erg leuk.

Veel succes!

Groetjes, Lonk
 
Terug
Bovenaan