Hoe heb je verteld dat je zwanger was?

Hoi hoi,

de test met Dylano hebben mijn man en ik samen gedaan, en ooohhh wat waren we zenuwachtig.
Toen we de test zagen, dachten we dat er 2 blokjes moesten komen te staan (vraag me niet wrm we dat dachten). Maar toen zagen we 2 streepjes staan, en begon er een lichtje te branden bij me... YESSS!! We waren zwanger!!! We hebben heel de kamer door gedanst met zn 2en en moesten huilen van geluk. Daarna hebben we de familie gebeld om het goede nieuws te vertellen, alhoewel het nog pril was, konden we het niet voor ons houden.
Met Sylvan heb ik sochtends de test alleen gedaan. Ik was er wel erg vroeg bij. Op de 1e dag van de gemiste menstruatie. Bij Dylano was ik al zeker 2wk over tijd.
Het testje gaf een licht 2e streepje, dus ik wist dat ik zwanger was.
Heb mijn man wakker gemaakt, en eerst was hij wat sjago, totdat ik zei: Ja schat, we zijn weer ZWANGER!! Toen was hij zo uit bed, haha!!
Omdat de test nogal licht was, hebben we bij de HA nog een test mogen doen. En die gaf harstikke zwanger aan!!
Ook diezelfde dag hebben we het onze familie laten weten...

Liefs Debby.

Leuk onderwerp weer Linda!

Ik weet nog precies hoe het was: we waren al een hele tijd bezig om zwanger te worden en ik deed dus bijna iedere maand een test op de dag dat ik ongi had moeten worden. Daardoor deed ik het meestal alleen. Deze keer had ik al wel het gevoel dat het anders was dan de andere keren ervoor. Marc was al naar zijn werk en ik had 1 test in huis, maar een simpele merkloze. Ik had Marc gebeld of ik zou wachten tot hij thuis was of dat ik het alleen zou doen en het maakte hem niet uit...hij zei heel schattig als je denkt dat je nu wel zwanger bent doe dan gewoon nu meteen die test, anders blijf je de hele dag gespannen afwachten en dat is ook niet goed.
Ik heb dus meteen getest en de test gaf een super vaag tweede streepje...lekker onduidelijk dus...
Ik natuurlijk meteen Marc gebeld maar die wist het ook niet. Omdat je toch met ochtend urine moest testen heb ik gewoon gewacht tot hij 's avonds thuis kwam en hem de test voorgelegd wat hij ervan vond. Hij wist het ook niet zeker of dat vage streepje nu wel of niet zwanger betekende. Maar die dag had hij een collega mee naar huis genomen omdat we 's avonds naar het theater zouden gaan. We hebben haar dus uit pure frustratie de test voorgelegd en gevraagd wat zij dacht.
Ook zij wist het niet zeker, ik heb toen nog snel een tweede test gekocht en die meteen gedaan en ondanks dat het geen ochtend urine was gaf deze test wel heel duidelijk aan dat we zwanger waren!!!
Nadat we naar het theater waren geweest hebben we meteen onze moeders gebeld. Die wisten het dus meteen en de dagen daarna hebben we het eigenlijk iedereen verteld.
Juist omdat ik al een keer een miskraam had gehad en we het toen aan niemand hadden verteld, juist daarom hebben we het deze keer meteen aan iedereen verteld. We waren ook zo blij dat we het ook niet geheim konden houden.

Jee, wel weer een super lang verhaal...lijkt ook nog zo kort geleden .

Groetjes,
Tamar

hoi

na 4 jaar proberen zwanger te worden en elke maand eigenlijks wel overtijd te zijn maakte ik me niet meer meteen blij als ik weer eens te laat was om ongesteld te worden
ik was iets meer dan 1 week overtijd en we hadden vergadering van het werk, bij de rondvraag was er een collega die vertelde zwanger te zijn (ongepland) op de terugweg in de auto heb ik gehuild van kwaadheid en steeds dacht ik waarom zij wel en ik niet ......
thuis vertelde ik mijn man ook dat mijn collega zwanger was en dat ik ook een test ging doen die avond zodat ik zeker wist dat ik ongesteld zou worden ( meestal na een test werd ik de volgende dag of diezelfde dag ongesteld) na het avondeten ging mijn man achter de pc en ik dacht "nu doe ik die test" dus ik heb de teste gedaan en wou de test ook nog wegleggen zodat ik niet kon kijken en dacht acht laat ook maar en toen was het al zichtbaar.... ZWANGER!!!!! ik kon het niet geloven en stond onder aan de trap en riep: nou je wordt papa, mijn man kon het ook niet geloven en we keken echt samen naar de test van , ja het staat er toch echt....... volgende dag heb ik nog een test gedaan voordat ik de huisarts heb gebeld omdat ik het niet kon geloven dat het eindelijk was gelukt

liefs ilona

Haha dat herinner ik me   nog heel goed, het was 11 september 2006, ik was niet lekker die dag en zou die dag beginnen met de medicijnen voor mijn rug, maar denk wacht teven tot ik ongesteld ben, maar het deed zo pijn, denk doe die test  maar vast dan weet ik het gewoon zeker, kan ik fijn met de medicijnen beginnen!

Dus over het staafje heen geplast...nou wegleggen hoefde niet, want hij gaf meteen twee strepen aan...heb even 5 minuten naar dat staafje staan staren. Toen mijn man gebeld want die was aan het werk...dus zeg tegen hem...schat denk dat je papa wordt! Zegt tie...ahh joh Rot op, je neemt me in de maling....hoor ik ineens een kabaal, krijgt hij van z'n collega een klap voor z'n hoofd, dat hij even normaal moet reageren! Maar hij geloofde het niet, dus heb hem gezegd dat als hij thuis zou komen ik de tweede test ook zou doen! Dus bij thuiskomt, ik in een bakkie geplast voor hem, zeg nog, moet je opletten, leg dat staafje erin....en hup gelijk twee strepen...en toen begon hij te staren...zeg ik nog droog, moet je de gebruiksaanwijzing nog hebben om te kijken of het echt wel goed is gegaan!

Tja en toen waren we echt blij....de woensdag erop zouden we naar mijn ouders gaan, ik had het boek, pap vertel eens, en mama vertel eens gekocht, en daarnaast een rompertje ingepakt....dus die aan mijn moeder gegeven! Mijn pa wist het al voordat het uitgepakt was....mijn moeder moest 3 keer vragen of het echt wel waar was, ze wisten niet dat wij bezig waren!! Maar ze waren heel erg blij!

Mijn schoonouders hebben we het de zondag erop verteld, door mijn schoonpa een ingepakt rompertje te geven...die man komt normaal niet zo snel uit z'n stoel, maar nu sprong hij op!! Eindelijk z'n jongste zoon komt met een nageslacht...de familienaam wordt voortgezet! Die man was zo blij! Schoonmoeder was ook blij, maar is een apart gevalletje...nog steeds trouwens....heerlijk depressief is ze, dus de enthousiasme straalde ervan af!!

Maar goed, wij hebben het de rest was later verteld, m'n twee beste vriendinnen heb ik het verteld toen ik op kraamvisite ging bij één van hun...die was 5 dagen later bevallen van een zoon....en die vonden het ook allebei geweldig!!!

Als wij ooit voor de tweede gaan, ga ik het wat langer voor mezelf houden en bestel ik een t-shirt voor Jesse met op de voorkant: Ik ben heel stoer want... en op de achterkant...ik wordt een grote broer!!

Lang verhaal sorry!! Maar is nog allemaal zo vers! Alsof het gisteren was!

Groetjes
Angel

quote: Rommeldebom reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-12-2008 10:15:00'));

Leuk al die verhalen!!
Maar eh....wat is in hemelsnaam toch een FIEPJE??

Groetjes Renata.

Hoi Renata,

haha ja Brabants he. Een fiepje is een speen. Ik vind die dingen zo leuk dat ik voor Marissa geboren was al zo'n 12 Bibi fiepjes had. Toen ze eenmaal geboren was bleek ze alleen de fiepjes van Avent te willen . Toen had ik dus een hele la vol fiepjes waar niets mee gebeurde. Gelukkig wilde haar vriendinnetje wel Bibi fiepjes dus hebben we haar er blij mee kunnen maken

groetjes Linda

Hoi allemaal,
Leuk om te lezen!!

Hoe het hier ging..
De eerste keer..
Was dus in 1998...ahum..maar nog weet ik het goed hoor..
We besloten in oktober dat jaar, dat we in januari 1999 met de pil zouden stoppen, en maar eens gingen kijken hoe het zou gaan..
Maar na een paar dagen hadden we beiden zoiets van;''Waarom nog die twee maanden wachten?''
Dus besloten om meteen te stoppen en in December was ik   al zwanger!!!
Maar ik dacht; ''overtijd, ach ik ben net gestopt..dus zal wel later komen..''
Dus deed pas met een dikke twee weken over tijd een test..op 18 januari..weet ik nog, want mijn schoonmoeder was jarig..
Ik dus alleen thuis..  helemaal ondersteboven..RAAK!!
En ik belde naar mijn vriend, maar die nam niet op..balen..
Zit ik even later bij mijn schoonmoeder op visite, belt mijn vriend op..
Hoi, je had gebeld??
Maarja, ik kon het toen niet vertellen..haha, waar ze bij zat..Dus dat werd me een raar verhaal...!!!
Hij had nl een collega in de auto naast hem, en we konden er dus alleen via een omweg over praten,alleen wij wisten wat we bedoelde..haha
Vraagt hij..; Ben je met z'n tweetjes??
Ik; Ja !!!!!!!
Zo gek gelopen dus...Maar helemaal blij!

Met de kerst ofzo vertelde..[geheel onverwacht].. mijn zwager en schoonzus dat ze in Juli een kindje zouden krijgen...Dus het eerste kleinkind..helemaal leuk..
Toen waren wij wel bezig, maar wist ik niet dat het raak was..haha
En ik had voor schoonouders ergens in februari ofzo..een boekje gekocht met kinderuitspraken over opa's en oma's..
En dat ingepakt, en gegeven..Ze vertelde nog dat ze het druk zouden krijgen met de komst van hun eerste kleinkindje..haha..Ze dacht nl dat ik het daarom had gekocht..
Dus ik zei; Nou, jullie krijgen het nog veel drukker..haha
En ze snaptte het niet..
Dus ik vertelde dat ook wij zwanger waren!!
Ze wist niet hoe ze het had!!
Bente is in Sept 1999 geboren..
Geweldig was het..

De tweede keer was mijn schoonzus weer in Juli uitgerekend, mijn zus in Augustus, en ik in December 2002..dus dat was ook leuk, maar voor beide ouders de tweede dochter/zoon die zwanger was, dus het voelde minder enthousiast..

De derde keer hadden veel mensen niet meer verwacht..
Ik deed een test, en riep mijn vriend erbij..erg gelukkig waren we dat we het weer gingen meemaken, maar na 8 weken ging het mis..

Toen we vertelden dat we een miskraam hadden gehad.wisten ze wel allemaal dat we het nog graag wilde...jammer want de verassing was er zo wel af..aaahhhh

Een dikke maand na de miskraam was ik weer zwanger van onze Lieve..Dit vertelde ik al na dik drie weken aan mijn vriend..Ik voelde dat het raak was, maar hij zei al;'' doe maar rustig aan, het valt zo tegen als het niet zo blijkt te zijn''
Maar ja, het was echt waar!!!
De ouders kregen een fotolijstje waar plek was voor 5 foto's..hint!!
Beide kanten het vijfde kleinkind..hihi
En schoonouders hadden we de echo laten zien, die we ivm de miskraam al met 8 weken hadden..Ze dachten dat dat nog een plaatje was van wat er daarvoor was mis gegaan..Maar nee, we waren weer zwanger!!
Wat blijft het moment van een positieve test, en het vertellen toch weer bijzonder!!
Ook bij 4 keer..haha

Dit is echt een lang verhaal zo he..
Gr Rina

hallo!

Bij Jelte was het niet helemaal gepland, dus op een zaterdag toch maar de stoute schoenen aangetrokken en in een dorp hier dichtbij (om maar geen bekende tegen te komen) een test gehaald. In auto 10 gelezen hoe t moest, thuis nog 3x lezen en boven in de badkamer van mn schoonouders (daar woonde wel toen tijdelijk bij in) de test samen gedaan!
Whaaaa.... savonds een etentje met mn schoonouders en schoonzus en zwager..pff... dat was raar!
Hebben na 6a8wk via een ''allerliefste opa/oma'' mok onze ouders verteld dat ze opa en oma werden. Bij mn schoonouders viel het kwartje niet zo snel, maar mn moeder had t al door toen ze een kadootje kreeg en zag dat t van de prenatal afkwam! haha..
Schoonzus en zwager hebben we een knuffelooievaar gegeven voor ons nichtje.

Bij Jens* hebben we weer samen de test gedaan, toen ze binnenwaren van sensitest. Op een vrijdag na t werk, Jelte was ook beneden en was echt super zo met zn drietjes!
Gelijk foto's gemaakt!  Met de test in onze hand!

Met de kerst (vorig jaar) Jelte zn nieuwe shirt aangedaan waarop stond ''grote broer''. Eerste instantie hebben we een spencer erover heen gedaan, maar toen we de kado's met zn allen aan t uitpakken waren, heb ik mn pa gevraagd om toch ff zn spencer uit te doen, want hij was ondergekwijld (NOT) en t was ook wel erg warm. (mn pa vond t onzin en wilde em eerst niet uitdoen..)
Toen kwam zn shirtje in beeld..en whaaaa.... neee..NU AL! haha.. ja dat was bij de meeste de eerste reactie.

Leuk om daar weer aan te denken aan die momenten he? Zo bijzonder en die vergeet je ook niet meer! Weten het allemaal nog goed voor ons te halen.
Hopenlijk hebben wij snel weer zon verhaal te vertellen.

Liefs Saskia.

Terug
Bovenaan