Hoe heb je verteld dat je zwanger was?

Bij mij roept dit echt leuke herinneringen op. Vooral omdat het morgen precies 2 jaar geleden is dat ik er achter kwam dat ik zwanger was.

In augustus gestopt met de pil, met de insteek, ff met condooms en dan zien we wel, zal vast wel een half jaar ofzo duren, na zo lang pil gebruik.

In december net aangenomen voor een nieuwe baan, waar ik vanaf januari zou gaan werken. Op mijn oude werk nam ik op dinsdag afscheid en de week voor mijn afscheid kreeg ik te horen dat er 3 collega's zwanger waren. Toen hoorde ik zo'n stemmetje in mn hoofd dat zei: En jij ook!! Heel apart.

Dat weekend gaan lunchen met mn moeder, tante, oma en zusje en die zei op een gegeven moment: "Gezellig zo, met 5-en" dus ik zei:" Misschien wel met zn 6-en."

Gewoon van die intuitieve gevoelens.

Dus smaandags dacht ik dat in ongesteld moest worden, maar dat gebeurde niet. Dus dinsdags voor het werk toch maar even naar het kruidvat voor een paar testen.

Ben op de wc gaan zitten en snel over het staafje geplast. Kwam er toch ineens een streepje!! Ik nog op de wc zittend huilend en lachend van geluk mn vriend gebeld, die ook helemaal happy, maar ozo nuchter aan de telefoon, want zijn collega's zaten er bij~!!!

Daarna meteen weer huilend mn moeder gebeld, was zo blij, en zij woonde toen niet bij mij in de buurt. Zij ook huilen!! Daarna mijn vader, stiefmoeder en zusje gebeld, ook die helemaal happy. Mijn vriend heeft zijn ouders en broertje gebeld!!

Donderdags zijn we langs een paar close vrienden gegaan om het persoonlijk te vertellen en daar werd ook zo leuk gereageerd!!!

Ik heb er geen spijt van om iedereen zo snel op de hoogte te stellen, want ik was toen pas 4,5 week zwanger. Maar ik heb geen geheimen voor mijn vrienden en ik wil dat ze er voor me zijn ook in de zware tijden, dus mocht het mis gaan, wil ik ook dat ze op de hoogte zijn!!!

Verder deed ik mee met moeders voor moeders, dus zou iedereen in de buurt het zo weten, met die groene flessen voor de deur!!

Wordt weer helemaal emo als ik er aan terug denk, wat een mooie tijd is dat!!

Nog even een laatste nieuwtje: ook wij willen binnenkort gaan voor een tweede. Helaas kan dit nu nog niet, want ik moet de uitslag van mn uitstrijkje afwachten en die is waarschijnlijk niet goed, dus moet eerst een ander trajectje in!! Maar daarna gaan wij er ook weer vol voor!!!

Zo, ook van mij een heel verhaal!!!

Groetjes Martine, trotse mama van Benthe

Terug
Bovenaan