Hoe hebben jullie de zorgtaken verdeeld?

A

Anoniem

Guest
Hallo

Nou de topic zegt het denk ik al genoeg. Door de discussie over het al dan niet werken, begon ik hierover na te denken. Begrijp me goed, het is absoluut niet mijn bedoeling om te oordelen of te veroordelen. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe moeders en vaders de taken hebben verdeeld, al dan niet werkend. Ik hoop ook echt dat het een vriendelijke discussie wordt.

Zelf werk ik 3 dagen en mijn man werkt 5 dagen, waarvan 1 dag per week thuis. Op maandag en woensdag ga ik me eerst douchen en zorgt mijn man dat Stijn kleren aan krijgt. Dan geef ik hem pap en doucht mijn man. Ondertussen probeer ik zelf ook wat te eten. Meestal smeert mijn man mijn boterham. Daarna ga ik naar mijn werk en brengt hij Stijn naar het kinderudagverblijf. 's avonds haalt mijn man hem op. Als ik thuiskom zijn Stijn en mijn man aan het spelen. Dan maak ik ons eten en dat van Stijn klaar. 1 van ons geeft Stijn dan te eten en ondertussen eten we zelf. We brengen hem samen naar bed.

Op dinsdag en donderdag werk ik niet, dus dan zorg ik dat Stijn in bad gaat en kleren aan krijgt. Verder maak ik dan zijn eten klaar en geef ik dat hem. Op die dagen ben ik met het huishouden bezig. Ik zorg altijd dat het eten klaar is als mijn man thuis komt

Op vrijdag werkt mijn man thuis. Hij kleedt Stijn aan en geeft hem zijn ontbijt. Als ik thuis kom uit mijn werk, is de was bijna allemaal gedaan, helaas is er niet gekookt.

Op zaterdag en zondag wisselt het wie wat doe, we zijn dan allebei wel met Stijn bezig en ook doen we samen het huishouden. meestal kook ik wel.

Naar mijn idee   hebben we het dus allemaal wel aardig verdeeld.

BEn benieuwd hoe jullie dat allemaal hebben

Carina

hoi,

Leuk om te lezen.
Mijn man werkt 5 dagen in de week en is eigenlijk nooit voor 19.00 uur thuis.
Hij gaat voor 7 uur de deur uit en vaak wordt Jasmijn 10 minuten later wakker. Soms ligt ze s avonds al op bed als hij thuis komt. Er gaan dus dagen voorbij dat hij haar helemaal niet ziet.
Ik werk zelf 3 middagen en ben dan pas 18.30 uur thuis. Dan zet ik snel het eten op en Jasmijn is dan erg moe van het kinderdagverblijf. Ze wil gelijk de fles, dat doe ik terwijl het eten op staat. Als mijn man op dat moment binnen komt dan neemt hij de fles over.
Na ons eten breng ik haar naar bed en dan loopt mijn man vaak nog even mee om te ''dollen'' met ons dochtertje.
De zorg voor haar doe ik dus voornamelijk alleen. In het weekend ben ik zo blij dat mijn man het wat rustiger heeft dat ik hem ook niet ''opzadel'' met de zorg voor Jasmijn.
Als ze in bad gaat komt hij wel altijd kijken en als ik haar eten geef zit hij gekke bekken te trekken zodat ze altijd afgeleid is .
We hebben dit niet van te voren zo besproken, het is gewoon zo gegroeid. Hij heeft het  veel drukker dan ik, dus is het logisch dat ik de zorg voor Jasmijn op me neem.
En als ik een keer weg moet dan is het echt geen last voor  hem om eens lekker met zijn dochter te tutten. (al moet hij me dan wel  3x bellen waar wat staat en wat ze eten moet!)
groetjes Elke  

Oh ja het huishouden doe ik ook. Alleen ben ik niet zo secuur. Het komt nog wel eens voor dat het weer een bende is en dat mijn man ''s avonds nog de stofzuiger pakt. Dan voel ik me echt een vreselijk slechte huisvrouw!
Vorig jaar toen ik nog full-time werkte haden we een hulp in huis en de dingen die overbleven deden we samen. Koken deed degene die het eerste thuis was.

groeten Elke

Hier geen vast taakverdeling, maar gewoon zoals het uitkomt. Omdat mijn vriend meer werkt dan ik, ben ik wel het meeste met de kinderen bezig.
Maar bijv. in het weekend probeert hij juist zoveel mogelijk tijd met de kids door te brengen. hj wil dat juist en ziet dat dus absoluut niet als 'opzadelen'.
Als hij thuis is, doet hij gewoon mee met de huishoudelijke taken, maar het meeste doe ik, gewoon omdat ik meer thuis ben.
Ik zou het dus vreselijk vinden als hij mij zou moeten bellen om te vragen waar iets ligt, of hoe iets werkt. Ik vind dat hij dat als vader, maar gewoon behoort te weten. Zo niet, dan is dat voor mij een teken dat hij iets te weinig tijd met zijn kinderen doorbrengt!
Ben hier best streng in, denk ik...
Groetjes Sil

Hé, een kijkje bij een ander in de keuken! Wat leuk.

Ik werk drie dagen (di-woe-vrij) en mijn vriend 4 x 9 uur (ma t/m do).
Maandag is mijn poetsdag en dan heb ik de volledige zorg voor Heather. Dinsdag zorg ik dat ze op het kdv komt (rennen vliegen vallen opstaan en weer doorgaan...) en dan ga ik naar mijn werk. Vriend haalt haar op en zorgt voor het eten. Woensdag breng ik Heather naar het kdv en ga ik naar de sportschool (ik werk woensdag thuis) en dan haal ik haar ook weer op. Donderdag nog wat poetsen en natuurlijk lekker dollen met Heather en vrijdag draag ik haar over aan haar vader en dan mag hij zorgen dat ze aangekleed komt en gevoed wordt. Hij stofzuigt dan trouwens ook het hele huis.
Vriendlief kan overigens niet wachten tot het vrijdag is, dan kan hij lekker aanklooien zonder dat ik 'm op zijn vingers kijk! Hij doet het ook perfect, behalve de kleertjes... Na drie vrijdagen begroet te zijn door een dochter in een ronduit hilarische outfit leg ik nu de kleertjes klaar.

's avonds doen we een beetje om de beurten Heather naar bed brengen en in het weekend delen we de zorg ook. Maar dat gaat een beetje losjes hoor. Als ik druk ben geweest doet hij wat meer en andersom.

Groetjes, KT

Hoi,
Hier een thuisblijfmama met een vrachtwagenchauffeur als liefhebbende echtgenoot.
Mijn man vertrekt 's morgens om 5 uur en is meestal niet voor 19.00 uur thuis. Vaak is hij zo'n drie avonden in de week net op tijd thuis om zijn dochter rond een uur of acht in bed te leggen. Maar het gebeurt ook regelmatig dat hij haar een paar dagen alleen maar ziet als ze diep in slaap is.
In het weekend mag hij dan ook veel doen: fruithap, warm eten, spelen. Het hoogtepunt ligt wel op zondagmorgen... Ik ga dan naar de kerk en paps mag z'n dochter in bad doen en lekker met haar aantutten. Als we plannen hebben om weg te gaan leg ik de kleertjes van te voren klaar en anders laat ik me verrassen met de meest waanzinnige outfits (meestal van ieder stapeltje het bovenste kledingstuk).
Verder komt het huishouden voor mijn rekening en de buitenboel doet mijn man.
O ja, de boodschappen doen we altijd op zaterdagmorgen gezellig met zijn drietjes.

Groetjes, Petra

Goedemorgen Najaar moeders,

Ook ik wil mijn verhaal kwijt en ik wil niet en heb nooit iemand willen kwetsen met mijn uitspraken in het forum over werkende moeders,  voor de gene die zich wel gekwetst voelen sorry daarvoor en ik hoop dat ik nu weer gewoon mee kan doen aan dit forum.

Ik zal mijn verhaal vertellen hoe wij het doen.

Ik werk 5 dagen in de week en mijn man ook.
Mijn man verzorgd s'morgens onze dochter van 8 maanden dit houdt voor hem in het verschonen aankleden eten geven spelen enzo.
Vervolgens ben ik om kwart over 12 thuis en neem ik de rest van het gebeuren over de zorg voor onze dochter en het huishouden.
In het weekend is het verdeeld net wie er op dat moment mee bezig is de ene keer geef ik haar een schone kont en dan mijn man weer bv.
Het enige wat ik altijd doe is haar naar bed toe brengen omdat mijn man er door de weeks s'avonds niet is moet ik het zo en zo al doen en daarom hou ik voor haar dit ook in het weekend aan.

Groetjes Chantal

quote: chantal1977 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-07-2007 10:15:48'));

In het weekend is het verdeeld net wie er op dat moment mee bezig is de ene keer geef ik haar een schone kont en dan mijn man weer bv.

Zo'n forum heeft wel een speciaal taalgebruik, toen ik dit las was mijn eerste reactie, huh?!? je mán geeft BorstVoeding, maar het is natuurlijk de doodnormale afkorting voor bijvoorbeeld...

Groetjes, KT

ps; ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar volgens mij is zo'n forum bedoelt voor iedereen en mag iedereen zeggen wat hij/zij wil. Dusseh, gewoon blijven schrijven en gewoon je mening blijven geven!

Terug
Bovenaan