Hoe hebben jullie de zorgtaken verdeeld?

quote: chantal1977 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-07-2007 10:15:48'));

Goedemorgen Najaar moeders,

Ook ik wil mijn verhaal kwijt en ik wil niet en heb nooit iemand willen kwetsen met mijn uitspraken in het forum over werkende moeders,  voor de gene die zich wel gekwetst voelen sorry daarvoor en ik hoop dat ik nu weer gewoon mee kan doen aan dit forum.

Groetjes Chantal

Tuurlijk kan je gewoon weer meedoen. Soms lopen discussies een beetje uit de hand, maar dat wil niet zeggen dat je dan niet meer welkom bent!
En als iedereen het maar met elkaar eens zou zijn, zou het al snel saai worden..
Heel veel groetjes Sil

hallo hier onze week indeling
mijn man werkt 5 dagen en ik werk 5 avonden van 2 uur
ik doe de hele huishouding,boekhouding,buitenboel,en de tuin doen we samen ik alles schoffelen en harken mijn man grasmaaien en de zorg voor ons zoontje
haal mijn zoontje uit bed sóchtend en doe het huishouden en de rest
de hele dag de zorg en s avond eten koken en dan de afwas snel op het aanrect dan ga ik werken ons zoontje ligt dan in de box
heel af en toe als ik thuiskom heeft hij de fles gehad maar vaak niet dus dat doe ik dan
dan in bad en naar bed brengen
de afwas in de vaatwasser en koffie zetten
tegen 22.00 uur broodsmeren voor de volgende dag voor mijn man en dan gaan we slapen

oja en in het weekend doe ik ook de zorg voor ons zoontje
mijn man verschoond wel eens een luier maar de flessen doe ik altijd
groetjes ineke

Haa leuk topic! heb het er gisteren nog over gehad met mijn vriend. Als ik dat hierboven lees ben ik geloof ik ook een veeleisend typje... Maar ik mag niet klagen hoor! Mijn vriend werkt fulltime en ik werk drie dagen. Op mijn vrije dagen doe ik de badkamer, het toilet en de was en natuurlijk de dagelijkse werkzaamheden in huis. Mijn vriend stoft de boel altijd door het hele huis. Als we samen thuis zijn (in het weekend)doen we alles zoveel mogelijk samen. op donderdag is het papa dag en zorgt rik voor Joran en het huishouden. hij doet dan vaak ook de boodschappen. Als ik thuiskom is het dna meestal heel netjes en staat het eten al klaar. Alleen de laatste paar weken niet, daar hadden we het dus even over.
wat joran betreft hebben wij meestal 'ruzie' over wie wat doet. Hij wil zooo graag flesjes geven en hapjes en knuffelen en spelen en wandelen dat ik er soms om moet strijden wie 'mag'. Vaak doen we het om en om als we beiden thuis zijn. En naar bed brengen doen we ook altijd samen. Samen zingen (arme joran) en instoppen en zo. Joran is ook erg gek op zijn papa en ik vind dat ik het erg getroffen heb met Rik! Hij vindt het geweldig om papa te zijn!

Hallo moeders!

wat leuk om te lezen hoe het er bij iedereen anders aan toe gaat.

Ik werk 3 dagen per week en mijn man 5. Op de dagen dat ik werk moet ik al om 7 uur de deur uit. Mijn man geeft hem dan de ochtendsfles, kleed hem aan en brengt hem naar het kdv of mijn moeder komt om 9 uur oppassen (1 dag in e week) (hij hoeft zelf pas om 9 uur naar zijn werk te rijden). Ik ga Emre om 17:45 uur ophalen, dan lekker samen thuis knuffelen, totdat papa ook thuis is om 18:15 uur. Ik maak dan snel Emre's potje warm. Papa geeft Emre eten en ik begin aan onze maaltijd. Vervolgens eten wij samen met Emre nog aan tafel die zijn slabbertje nog probeert op te eten....
Ik ruim de boel meestal op, terwijl papa Emre zijn pyama aandoet. Vervolgens doe ik het avondritueel, papflesje, zingen etc. En om 20:00 uur slaapt de kleine raker meestal wel. Ondertussen heeft mijn man onze eettroep opgeruimd.

Op de dagen dat ik niet werk, probeer ik tijdens Emre's slaapjes wat in het huishouden te doen.   Ik kook dan wel wat uitgebreider en ook Emre krijgt dan verse prak. Mijn man is 1 dag  per 2 weken op woensdag vrij en past dan op Emre.  's Weekends doen we gewoon hoe het uitkomt. Gaat prima zo.

groetjes
Mie

Hey mammies,

Wat n leuk onderwerp!

Mijn vriend heeft een eigen zaak en werkt 6 dagen en soms is hij ook s.avonds weg.Ik verzorg het huishouden en mijn vriend zorgt voor de tuin.Zelf werk ik de ene week 5dagen en de andere week niet.Ik geef altijd de ochtendfles en kleed fenna aan.Fenna gaat om de dag in bad/douche en dat is vaak het moment voor papa,heerlijk om te zien,als mijn vriend savonds nog weg moet is dat vaak als ze op bed ligt.
Ik werk ook 2 zondagen in de maand en dat is dan ook echt papadag,ik leg dan wel altijd een briefje klaar met wanner eten en slapen,vindt mijn vriend prettig en ik ga met n gerust gevoel werken!

groetjes ramona

Idd grappig om te lezen hoe andere mensen hun taken hebben verdeeld. Ik werk zelf maandag t/m woensdag en mijn man werkt 5 dagen. Ik breng Justin altijd op maandag en dinsdag weg en dan haalt mijn man hem op, de woensdagen past mijn schoonmoeder bij ons in huis op dus dan kunnen we een half uurtje langer blijven liggen (we looooovvvvveeeee our bed)  De donderdagen en vrijdagen doe ik meestal de huishouding, wassen, strijken,  etc. zodat we het weekend echt vrij hebben (op de was na dan die gaat gewoon door) Mijn man kookt elke dag dat is een echte luxe en haalt elke donderdagavond de boodschappen (de schat). Mijn man zorgt ook heel veel voor Justin dus dat hebben we denk ik wel aardig verdeeld. Ondanks de goede verdeling zou ik soms willen dat ik kon stoppen met werken  omdat ik de combinatie werk/kind nog steeds  best pittig vind  want in de avonden liggen manlief en ik vaak voor pampes op de bank.

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan