Hoe hebben jullie de zorgtaken verdeeld?

Hier nog een die regelmatig erover denkt om te stoppen met werken. Maar dat is meer omdat ik het nog steeds niet echt naar mijn zin heb.
Maar als ik dan denk aan het extraatje wat we zullen missen, moet ik toch nog maar even op mijn tanden bijten.
Want gisteren lekker een middagje Intratuin gedaan, erg leuk, maar helaas niet gratis.
En ik vind het toch wel erg fijn om niet zo nauw te hoeven kijken.
Sil

Leuk om te lezen!

Wij werken beide 4 dagen, ieder neemt 1 dag in de week de zorg voor Vilmar dus gaat hij daarnaast 3 dagen naar de creche.

Het gaat prima en we hebben niet echt vaste gewoontjes. Behalve de eerste en laatste fles, mijn vriend gaat iedere ochtend als 1e eruit om de fles te geven. (kan mams nog ff blijven liggen..) En ik breng (en haal) Vilmar meestal naar de creche omdat dit op mijn route ligt.

We hebben een eigen bedrijfje en ik heb dus nog een baan voor 4 dagen, het is soms best zwaar maar toch moet ik  er niet aan denken om altijd thuis te zitten. (daar ben ik het type gewoon niet voor) Ik vind die gekke drukte wel grappig.

Wat huishouden betreft, we zijn niet zo poetserig, we proberen beide zoveel mogelijk te doen wat je tegenkomt (stofzuigen,opruimen etc) en soms is het dus een grote zooi! hihi

Al met al valt het me best mee, op mijn vrije dag neem ik Vilmar gewoon mee en gaan we leuke dingen doen. (zwemmen enzo) Dan ga ik niet het hele huis boenen hoor, ik wil ook plezier hebben. (helaas ontkom je er niet aan natuurlijk ook het huishouden te moeten doen)

Mijn man werkt 5 dagen in de week en is vrachtwagenchauffeur. Iedere dag om 5 uur weg en 's avonds in ieder geval na 6-en thuis.
Ik ben in mei gestopt met werken en dat bevalt me PRIMA!!!!! Beste keus ooit, kan wel minder met geld smijten maar goed. Krijg er veel voor terug.
Doordeweeks doe ik dus alles, als manlief optijd thuis is knuffelt hij Iris nog wel en ook hijst hij dan wel eens in d'r pyama. In het weekeind doet hij dat ook graag en verschoond hij ook geregeld de luier. Ook geeft hij in het weekeind Iris vaak haar eten.
Stofzuigen doet mijn man, omdat ik enorm allergies ben en voorderest doe ik het huishouden helemaal. In de tuin klussen doen we meestal in het weekeind samen als Iris haar middagdut doet. Dat is een nogal lange dut van 12-3 dus kan je lekker veel doen.

hallo

Wat heb ik net zitten lachen over de kleertjes en de pappa's. Heel herkenbaar!! Mijn man pakt ook gewoon het bovenste, maakt niet uit of het kan, ruitjes met streepjes, alle kleuren door elkaar en rustig romper met lange mouwen als het stik heet is buiten en met slecht weer rustig een shirtje met korte mouwen. Ik wil perse niet de kleren klaarleggen omdat ik vind dat hij ook zijn eigen ding moet kunnen doen. Wat ik dus stiekum wel doe, is zorgen dat de stapeltjes zo liggen dat de bovenste van elk stapeltje bij elkaar past. En als we ergaens naar toe gaan of als Stijn naar het KDV gaat dan zorg ik wel dat er iets klaar ligt.

Grappig ook om te lezen hoe het bij iedereen is.

Carina

Hallo,

Ook hier zeer herkenbaar met kledingkeuze voor Isis, laatst had hij haar zelfs een pyama aangedaan (zag er ook uit als jogging pakje)! Maar ja, als hij de zorg heeft voor Isis mag hij het op zijn manier doen, we zitten toch op één lijn!

Mijn man werkt 40 uur (+ overwerk) in twee ploegen. Ik werk  nu 16 uur en vanaf augustus 24 uur in de gehandicaptenzorg, op een woongroep, ook onregelmatig (maar geen slaapdiensten)
Mijn moeder past hier op en sinds kort nog iemand. Vanaf januari gaat Isis 1 dag per week naar een KDV.
De zorg voor Isis delen mijn man en ik echt samen, al ben ik tuurlijk meer thuis als hij. Wat betreft het huishouden: hij kookt (als we samen 's avonds thuis zijn) en ook regelmatig de afwas, regelmatig boodschappen, dweilt alle vloeren, stofzuigt het kleed. Ik doe de was, poets werk (toilet, douche enz.).zijn we er al voor een groot deel, nee, ik mag niet klagen (al laat hij wel dingen slingeren en is het vervolgens weer kwijt, bijv. sleutels)

x Esther

Terug
Bovenaan