hoe is het met de mannen?

A

Anoniem

Guest
heej dames,

hoe is het met jullie mannen?
Mijn Vk vroeg vanmorgen hoe de man er onder was, aangezien wij over 6 dagen uitgeteld zijn.

Gister toevallig nog met manlief over gehad, hij slaapt slecht en eet slecht.
Hij wordt snachts wakker van mijn bewegingen en als ik ga plassen. Niet echt bevordelijk voor een fitte vent langs het kraambed.

Vanmiddag zei hij nog: ik barst gewoon van de zenuwen, ik weet niet wanneer het komt en heb daar geen controle over (normaal is hij geen controle freak). Hij vindt het gewoon enorm spannend wanneer het zich aandiend.

Nog meer mannen last van?

http://www.babykosten.beebiesite.nl
http://www.babyopkomst.nl/dagboek/~Yvon24

Die van mij ook erg zenuwachtig. Hij weet niet wat ie moet verwachten. Vraagt zich regelmatig af wat ie moet doen als de kleine er is (geboorte kaartjes, aangifte doen etc)
Hij slaap nog wel goed......
Hij weet gewoon niet wat ie moet verwachten en is druk aan het lezen in een boek genaamd: Vaderschap voor beginners. Heb een mannetje die echt een binnenvreter is en zal dus niet snel iets vragen of zeggen. Beetje type man die je niet hoort en ineens vlauwvalt bij de bevalling. Mijn vk weet dat gelukkig ook en mijn moeder komt kramen dus zit er verder niet zoveel over in.

Ja, leuk onderwerp !!!!
Die arme mannen hebben het ook best zwaar, misschien wel niet lichamelijk maar toch wel geestelijk. Tenminste die van mij wel. Hij slaapt ook slecht en dat terwijl hij het enorm druk heeft op zijn werk en lange dagen maakt. (Hij wil nog snel alles afhebben, voor de baby komt, zodat hij een paar weken vrij kan nemen).
Maar hij is wel heel erg lief voor me. Belt me heel vaak vanaf zijn werk en heeft ook vanalles geregeld aangezien hij niet altijd op dezelfde plek werkt en vaak ook op plekken is waar geen bereik is.
Maak me af en toe wel een beetje zorgen, wanneer de baby zich overdag zou aankondigen en ik hem bel, hij met een bloedvaart naar huis komt. En dat terwijl er al een behoorlijk pak sneeuw is gevallen hier en voorzichtigheid dus wel aan te raden is.
Nouja, laten we  aannemen dat hij wel zo verstandig is dat hij geen ongelukken veroorzaakt op zo'n moment.

liefs, Annette

Mijn partner is een echte slaper en wordt nergens wakker van (niet eens als ik hem een duw geef omdat ie weer eens aan het snurken is..); hij helpt mij supergoed mee in huis omdat ik zelf bijna geen poot meer kan uitsteken, en het is de 2e dus zo zenuwachtig is hij voor alles niet echt..
Hij vindt het alleen ook erg vervelend voor mij dat ik zo moe ben en bij iedere beweging meer en meer op een hnoogbejaarde vrouw begin te lijken..
En volgens mij heeft hij afentoe ook schoongenoeg van mijn rondvliegende chagrijnhormonen, maar begrijpen doet ie het gelukkig wel..

Maar ik denk dat hij het stiekem toch wel prettig vindt als zoonlief eindelijk eruit is, volgens mij maakt zelfs hij zich afentoe meer zorgen dan nodig is..

manlief hier is ook al wat zenuwachtig. maar we moeten nog even, ben nu bijna 36 weken. vanochtend voordat we voor de liggingsecho weggingen wilde hij persee nog even een buikfoto maken, alsof het kindje eruit gehaald zou worden vandaag, hiihii. en hij heeft nu altijd een opgeladen mobiel bij zich, want het kan natuurlijk zo komen zoals hij zegt.

verder is hij super zorgzaam en helpt waar kan en heeft enorm respect gekregen voor zwangere vrouwen. maar is vooral ook bijna papa, hij raakt er niet over uitgesproken. vrienden van hem die nog geen kleine hebben zeggen hem ook dat ze soms ook wel over wat anders willen praten dan over zijn aanstaande vaderschap. zijn beste vriend wordt 3,5 maand later papa, als die twee bij elkaar zijn hebben ze het alleen maar over kinderen..... wat dat betreft zijn mannen volgens mij net zoals vrouwen ;-))

Nou, ik ben blij dat jullie van die betrokken partners hebben.
Mijn man maakt zich nergens druk over. Informeerd ook eigenlijk nooit naar de baby (geen hand op mijn buik of zo). Maakt  zich niet druk of de  babykamer al af is (doet gelukkig wel wat hem gevraagd wordt). Verder slaapt hij slecht omdat ik op het moment zo  enorm snurk. Hij belandt regelmatig beneden op de bank.  Dit was bij mijn eerste zwangerschap ook zo. Vind het wel jammer dat hij niet betrokken is. Alleen als ik af en toe een flinke trap krijg van de kleine zegt die:  "He doe is een beetje rustig met je moeder."  Verder helpt hij  wel mee  in het  huishouden en  hij is  een geweldige, zorgzame  vader voor onze zoon van 2. Dus bij de 2e zal dat straks ook wel goed komen, maar af en toe een beetje meer betrokkenheid bij mijn zwangerschap was fijn geweest.

Groetjes sabine

Hoi
Mijn lieverd ziet het met vertrouwen tegemoed en lijkt er erg rustig onder. Ik had bedacht om vandaag ene geintje op zijn werk uit te halen: Ik zou bellen dat het zo ver was (je krijgt dan eerst iemand anders) en dan zou hijz eggen: nou ze wacht maar even ik maak eerst mijn dienst af want ik vind het zonde van mijn vrije dagen als het maar een halve dag is :) Ik zag het helemaal zitten, lekker de boel opjagen. Maar het mocht niet :(
hij vond dat ik er geen geintjes mee mocht maken! Stiekem toch een beetje zenuwachtig????
nou mijn schat zorgt geweldig voor mij maar blijft wel nuchter, ik krijg hem niet aan het lezen over de bevalling ofzo en hij belt ook niet eens van zijn werk naar huis om te horen hoe het is :( :) maar ja, stel je voor dat we met z'n 2e zo druk zouden zijn als ik...... eigenlijk is het maar goed zo. (hij zegt zelfs eerlijk dat hij zich verveeld als ik vraag mijn buik ter ontspanning te masseren) SCHANDAAL!! (ja wel eerlijk :) )

ik weet niet hoe het met hem is.
intreseert me trouwens ook niet
(flauw) haha]
xx

Terug
Bovenaan