Hoe is het met de oktober mama's (of die in sept al bevallen zijn) en hun kids?

A

Anoniem

Guest
Omdat ik nogal nieuwsgierig ben hoe het jullie allemaal vergaat, dit topic. Ik weet dat er hiervoor een ander deel is op t forum ... maarrrr 't gaat me juist om de oktober-mama's en die kan ik toch het beste zo bereiken. Hoe gaat het met jullie kleine? En met jullie zelf? Alweer aardig hersteld? En hoe is het met de kilo's? de slaapjes? gebroken nachten? en de voeding? Kortom vertel! Ik ben nieuwsgierig!

Hier gaat het goed! Tessa is morgen alweer een maand oud! Ze groeit goed, een kilo boven haar geboorte gewicht nu. De borstvoeding liep helaas niet goed, waarschijnlijk door mijn medicatie gebruik en een combinatie van het feit dat Tessa doordat ze (al is het maar 2 weekjes) te vroeg geboren was nog niet zo sterk was + misschien ook 't feit dat ze een hoge bloeddrukkindje is. Dus daar ben ik sinds maandag met een beetje pijn in het hart mee gestopt. Maar ze doet 't prima op de fles! En lijkt er zelf totaal geen moeite mee te hebben. Voor mij geeft het een hoop rust .... eindelijk echt tijd om van haar  te genieten! En dat is uiteindelijk toch het belangrijkste ....
De nachten gaan vrij goed, vaak huilt ze 5 minuutjes (soms een kwartiertje) en valt dan prinses-heerlijk in slaap. Ook overdag slaapt ze nog erg veel. Het doorslapen s nachts wisselt een beetje, dan een nachtje wel... en dan heel stipt om de 3 uurtjes.
Qua kilo's ben ik er zelf nu 20 kwijt, 10 direct na de geboorte en de rest langzaam aan de afgelopen weekjes. M'n conditie is wel nog niet echt top, maar gaat al wel steeds stukken beter! Als 't mooi weer is dus lekker met de wagen naar buiten ... ennuh... m n oefeningen trouw blijven doen. K heb nog een mooi flubber buikkie.... hihi... waar ik ergens stiekum ook wel trots op ben hoor.... daar is tenslotte al dat moois uitgekomen!

Benieuwd naar jullie verhalen!

Liefs,
Anne

Hoi Anne,

Hier ook een oktober mama met een september kindje!
Manoe is nu 3,5 week oud en ook zij doet het prima!
Overdag komt ze om de 3 à 4 uur voor een voeding (borstvoeding). 's Avonds rond 23.00 uur krijgt ze haar late voeding en daarna komt ze ergens rond 04.00 uur om vervolgens meestal rond 07.00/07.30 uur weer te komen... prima te doen zo!
Ik heb geen idee hoeveel ze gegroeid is sinds haar geboorte, maar ze krijgt al lekkere bolle wangen en spekbeentjes... het zal dus wel goed gaan.. ha ha! Ik krijg het alleen niet voor elkaar om haar langer te laten drinken dat meestal 10 minuten, dat is al vanaf het begin zo (bij Dimas en Luna was dat ook). De kraamhulp had het steeds over 20 tot 30 minuten drinken... nou Manoe geeft al melk terug, als ik blijf aandringen, na 10 minuten drinken!

Haar oudere broer en zus zijn supertrots op hun kleine zusje en geven haar heel veel knuffels en kusjes. Ze zijn alleen ook nog steeds wel een beetje van slag en hebben wat meer moeite met luisteren dan normaal en huilen wat sneller... tja, het blijven kinderen!

Met mij gaat het ook erg goed. Ik ben heel snel hersteld na de turbo bevalling van Manoe. In mijn kraamweek wilde ik eigenlijk het liefst de oudere kinderen alweer zelf naar school en het kinderdagverblijf brengen, boodschappen doen etc... maar gelukkig heb ik me die eerste week nog wel in kunnen houden. Alhoewel ik op dag 6 samen met mijn mannetje en Manoe de kinderen ben gaan ophalen van het kinderdagverblijf en de nso... lopend met de kinderwagen. Een wandeling van heen en terug 3 km, niet erg verstandig natuurlijk voor een eerste wandeling... maar wel heerlijk om weer buiten te zijn!

Wat een verademing vergeleken met de vorige twee bevallingen, waarbij ik nog niet eens normaal kon zitten of lopen na een week! Ik geniet dus op en top, ook is het best druk met 3 kleine kinderen!

Iedereen veel plezier in deze korte maar erg leuke eerste periode dat je lekker thuis bent met de kleine!

Lief, Michele (mv van Dimas, Luna en Manoe 27-09)

Ohh, de kilo's... dat weet ik eigenlijk niet precies. Een week geleden moest er nog 6 kilo vanaf om op mijn oude gewicht te komen. Ik was in totaal 16 kilo aangekomen. Ook ik heb nog een aardig flubberbuikje, maar ik moet zeggen dat ik het nog vind meevallen na 3 kinderen. Ik had verwacht dat na een 3e zwangerschap het nog erger zou zijn, maar dat is dus niet zo. Die laatste kilo's gaan er vast nog wel vanaf, al zal dat wel een tijdje duren. Op zich vind ik dat niet erg, maar wat ik wel vervelend vind is dat ik dus daardoor nog steeds niet mijn eigen broeken aankan! Ik heb nog steeds zwangerschapsbroeken aan, omdat mijn heupen dus nog te breed zijn voor mijn normale broeken. Door de borstvoeding kan ik alleen maar wijdere truien en shirts aan, dus echt charmant kan ik me nog niet kleden... ha ha!

Groetjes, Michele (mv van Dimas, Luna en Manoe 27-09)

Hoi Anne en Michele

Hier begint het langzaam aan ook een beetje te wennen. In het begin ben je overal zo onzeker over, dat je je overal bij afvraagt of je het wel goed doet.

Thijn doet het supergoed, hij komt om de 3 a 4 uur voor de borstvoeding en volgens mij groeit hij ook erg goed. We gaan hem volgende week weer wegen, ben benieuwd!
De eerste week heb ik erg weinig kunnen doen i.v.m het vele bloedverlies bij de bevalling maar gelukkig hadden we een hele fijne kraamhulp en heeft mijn man heel veel gedaan. We hebben nog 4 dagen extra hulp gekregen i.v.m een borstontsteking en omdat ik nog zo slap was. Maar nu doen we het alweer een week zelf en gaat het allemaal de goede kant uit.

Ik was ook erg enthousiast begonnen met wandelen naar het dorp....de heenweg ging nog wel goed, maar toen moesten we ook nog terug en dat was wel wat minder!!!
Nu maar rustig aan kleine stukjes wandelen...lekker genieten van het mooie weer, en Thijn slaapt zo lekker in de wandelwagen!!

Op de weegschaal heb ik nog niet durven te staan!! Ik was bijna 30 kilo aangekomen...en aangezien m'n buik nog erg blubbert (!!) en ik echt nog m'n zwangerschapskleren aan moet durf ik het nog niet zo goed!!

Hebben jullie ook last gehad van kraamtranen??  Ikke wel hoor, na 4 dagen had ik het ff helemaal gehad en heb ik alles bij elkaar gehuild, kreeg ik de 5e dag ook nog koorts en toen was het helemaal erg!!! Pffff
Normaal krijg je mij echt niet aan het huilen hoor, maar in deze dagen hoefde er maar iets te gebeuren en ik huilde alweer aan! Gelukkig daarna geen last meer van gehad!!

Nu gaan we lekker genieten...voor je het weet moeten we alweer aan het werk! (wil ik nog helemaal niet aan denken!!)

Groetjes Judith

Hoi Dames!

leuk al jullie verhalen!
ik ben13 oktober bevallen van een prachtdochter genaamd Senna,
ze is ons 3e meisje en doet het super goed.
ze slaapt best veel en heeft ook echt haar heldere momenten overdag!
ze heeft zelfs haar eerste echte glimlach al laten zien! niks geen trekjes hoor!
ze lag me mooi aan te kijken en begon wat drukker te worden en daar kwam die dan!
wat ben je dan trots he!
onze andere meiden waren ook enorm vroeg met alles en liepen altijd 2 maand in de ontwikkeling voor,maar ik hoop dat deze dat niet gaat doen! ze is tenslotte de laatste zoals het nu lijkt.. dus hou haar graag een beetje klein (lukt toch niet hihi)
Verder ben ik alweer op 4 kilo na opmijn oude gewicht.
was 16 aangekomen dus dat gaat mooi snel!
voel me op zich goed, alleen door het vele bloedverlies snel slapjes en moet echt rusten.
Senna komt om de 3 a 4 uur voor de fles en de nachten doet ze prima!
al met al 1 roze wolk hier.....

liefs Jenny (trotsemama van Ismay, Noa Lyn & Senna)

Hoi allemaal,

Hier gaat alles supergoed! Lois is nu 6 dagen en we zijn vandaag voor het eerst naar buiten geweest! Heerlijk gewandeld en een bodschapje gedaan.
Ik heb een supersnelle bevalling gehad, weinig bloedverlies en andere klachten dus ik voel me echt erg goed!
Lois slaapt en drinkt prima, ze komt om de 3 uur en drinkt dan zo gulzig dat ze standaard de hik heeft na de voeding! Haha
Slapen doet ze dus ook prima, overdag en snachts. Ze heeft wel flink zuigbehoefte en dat is het enige dat haar soms wakker houdt, maar pinkie erin en ze valt lekker in slaap!
Vanmorgen was de VK er en ze is niet eens afgevallen! Ze zit al 50 gram boven haar geboortegewicht. Nu weegt ze 3860 gram.

Tis echt een heerlijk kind! En haar grote broer is helemaal blij en lief voor haar. Niks jaloezie. Heerlijk.

We genieten!

Jullie allemaal heel veel geluk en geniet zoveel mogelijk!

Liefs, Billie

ha, leuk om te lezen hoe het iedereen vergaat.

Bij ons gaat het ook goed. Navara is nu twee weken oud, en er begint zo langzamerhand een ritme in te komen. De borstvoeding liep helaas helemaal niet zoals het hoort. Ze was de eerste twee dagen zelfs zo afgevallen, dat we maar zijn gaan kolven, want ze zat al bijna op 10 %. Daarna zijn we nog 5 dagen aan het fingerfeeden geweest, en op advies van de lactatiedeskundige een tepelhoedje geprobeerd. Uiteindelijk zijn we op haar 7e dag overgestapt op alle voedingen kolven en daarna met de fles. Even een teleurstelling voor mij, maar beter voor Navara. Gelukkig was ze door het fingerfeeden wel weer op haar geboortegewicht met 7 dagen!
Nu komt ze 's-morgens om de 4 uur, 's-avonds om de 2 uur!!! en 's-nachts moet ik er vaak 1 keer uit rond half 5. (of hubbie natuurlijk, dat is dan weer het voordeel van de fles, want ik hoef vanaf vandaag niet meer 's-nachts te kolven om de productie op gang te houden)

De kilo's ben ik al aardig kwijt. Ik moet nu nog 2,5 kilo afvallen, maar ik moet moeite doen om niet te snel af te vallen omdat dat natuurlijk niet goed is bij borstvoeding. Ik stamp mezelf echt vol met van alles en nogwat, maar val sinds vorige week gemiddeld 1 kilo af per 3 dagen!!!! Was ook al met 3 dagen mobiel, en we zijn vandaag met het gezinnetje de stad in geweest, groot avontuur, voor het eerst de bus in met een wagen hahaha.

Navara is gelukkig geen huiler!! 's-avonds is ze wat onrustig, maar dat is normaal!! Ze begint ook wat vaker wakker te zijn, zodat we kunnen genieten van die blauwe ogen die zo wijs kunnen kijken!! Ook hier trouwens al de eerste grote glimlach. Inderdaad heel anders dan die groeistuipjes lachjes. Ze is trouwens ook al heel snel met alles. Ze volgt de mobile al met haar ogen (vooral het blauwe popetje vind ze leuk), en haar hoofdje optillen als ze op haar buik ligt, deed ze met dag 1 al!!

Ben benieuwd naar de andere verhalen.

groetjes Petra
mama van Navara (08-10-08)

Hoi meiden,

Ook al had ik dit keer weer een vlotte bevalling, ik moet toch zeggen dat ik vooral erg moe was en eigenlijk ook nog wel ben. Waarschijnlijk komt dit omdat ik tijdens mijn zwangerschap al weken, wat zeg ik maanden, gebroken nachten had wegens het vele plassen. Bovendien had ik de laatste weken veel last van vals alarm, natuurlijk altijd 's  nachts. Een paar dagen na de bevalling ben ik heel erg gaan vloeien en bleek mijn baarmoeder verzakt. Hiervoor moet ik nu bekkenbodemspieroefeningen ( galgje, 3x woordwaarde!) doen, wat ik uiteraard nogal eens vergeet door mijn zwangerschapsalzheimer, maar ik probeer het kippenhok zoveel mogelijk weer op zijn plek te krijgen. Het vloeien is nu gelukkig erg weinig, want ik vind die flappers in de onderbroek maar niks. Sta trouwens versteld van het grote assortiment aan soorten maandverband. Met of zonder vleugels, met vitamine E, met aloa vera en dadel (??, alsof je Herman den Blijker in je slip hebt hangen!). Maar nog even en dan hebben we dat ook weer gehad.

Met Nik gaat het op zich goed. Hij groeit goed op de borstvoeding. Hij heeft alleen veel last van krampjes waardoor hij regelmatig zich laat horen. Ik ben druk met mijn eten aan het experimenteren om te kijken of er iets is waar hij erg op reageert.  Nik krijgt nu om de 3 a 4 uur voeding. Ook 's nachts. De klok kunnen we er nog niet op gelijk zetten, maar dat komt vanzelf.

De grote broers vinden Nik geweldig. De oudste 2 zitten regelmatig heerlijk te kroelen met hun broertje en nummer 3 vind het fantastisch om baby te aaien en kusjes te geven. Geen jaloezie hier.

Wat de kilo's betreft heb ik niet te klagen. Ben nu 1,5 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Mijn heupen zijn nog wat te breed voor mijn skinny jeans, dus ben ik
van de week maar even de stad in geweest voor iets passends. ( heerlijk gevoel, weer een gewone broek om de kont). Mijn buik is nog wel wat flubberig, maar onder mijn nieuwe truitje zie je daar niks van.

Al met al vind ik dat ik niet ontevreden mag zijn en geniet ik met volle teugen van onze mannen. Ik hoop dat mijn vermoeidheid snel verdwijnt zodat ik ook wat meer energie heb om aandacht aan de grootste man in huis te geven, want dat schiet er op dit moment wel wat bij in.
Ik vind het fijn om te lezen dat het bij diegen die op dit topic hebben gereageerd zo goed gaat en hoop dat dit voor iedereen geldt.

Groetjes,

Suus

Terug
Bovenaan