Hoe is het met de oktober mama's (of die in sept al bevallen zijn) en hun kids?

Hoi meiden

leuk om jullie verhalen te lezen.
Bo is inmiddels alweer bijna 6 weken oud.
De eerste week na de bevalling kon ik echt geen kant op. (grote bloeduitstorting naast de knip) Hierna ging het een stuk beter. Naar buiten mochten we pas als Bo 6 pond was. Na ruim 2 weken mochten wij (eindelijk) naar buiten toe, ook maar gelijk gedaan, het was zulk mooi weer. En sindsdien gaan we zo vaak mogelijk wandelen. Ook wel goed voor de lijn aangezien ik nog steeds niet mag sporten (Heb bekkeninstabiliteit en ben echt behoorlijk ingeknipt. Deed dat voorheen min 4 a 5 keer per week) Ik moet nog een kilotje of 5 kwijt zien te raken van de zwangerschap en hopelijk nog 2 extra die ik teveel woog voor de zwangerschap, hopelijk gaat dat beter als ik weer aan het sporten ga.
Bo groeit goed, inmiddels is ze alweer een kilo zwaarder dan haar geboortegewicht (2675gr - 3565gr). We hebben 5 weken heel erg getobt met voeden (bv) Bo vond het heel moeilijk om aan de borst te drinken wat voor mij uitdraaide op pijn en bij haar op het feit dat ze elke 1,5 uur kwam voor eten, dag en nacht. Slopend. Ik heb verschillende keren op het punt gestaan om te stoppen met bv.
Inmiddels gaat het een stuk beter (gelukkig!!) Ze komt sinds 3 dagen elke 3 uur voor eten (soms iets korter) en snachts heeft ze 1 keer dat ze zo'n 5 uur doorslaapt, echte luxe dus. Gelukkig heb ik een moeder die  zeer regelmatig  meehelpt in huis, anders was het echt geen doen geweest. Door al dit getob heb ik dus ook nog helemaal geen ritme gevonden, hopelijk gaat dan vanaf volgende week langzaam komen.
Buiten het eten om is Bo echt een schatje, ze is heel erg veel wakker en wil dan ook zeker aandacht hebben. Ze begint al een beetje te "spelen" (ergens tegenaan slaan en dan heel verrast kijken van : deed ik dat??, hihi)
Helaas heeft ze op het moment wel veel last van haar buikje (winderig) daar wordt ze niet echt vrolijk van, maarja, dat gaat ook wel weer over, maar wat extra knuffelen dan. (en dat vinden pappa en mamma ook helemaal niet erg)

Bo 1 maand en 3 dagen oud.
Groetjes Natalie

Hier ook een oktober mama!

Kostas was op 4 oktober geboren, na ook een snelle bevalling.

We zijn helemaal verliefd op hem, Het is gewoon zo relax allemaal, BV gaat goed niks geen kloven, gewoon een kwestie van goed aanleggen. Drinkt veel, we waren naar de gehoortest gegaan, en hebben hem daar gewogen van 3100 gr is hij naar 3570 gegaan dus het eten gaat gelukkig goed.

Nachten slaapt hij op 1 keer wakker worden goed door, hij huilt s avonds dan geven we hem om 12 uur eten en word 1 keer rond 5 uur wakker en dan weer om 10 uur in de ochtend.

En nieuwsgierig dat ie is, als hij huilt wilt hij niet liggen in me armen nee alleen maar klauteren, al na 2 weken constant met zijn hoofdje (nek) omhoog als hij op mn borst ligt, het kan geen kwaad, de vk zei hij word vanzelf wel moe en dan legt hij zn hoofd wel neer.

En mn de kilootjes zijn helemaal verdwenen helaas, want ik had graag ietsjes dikker geweest, alleen het buikje is er nog een beetje en striee heb ik niet gelukkig.

Ik zal ff een fotootje bij voegen.

Allemaal heel veel liefde en geluk gewenst.

xxx miranda

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en volgens mij gaat het over het algemeen met iedereen goed!
Wat een ontzettend  mooie foto's ook weer! Blijft leuk om ze overal rond te strooien he?!
Ik geloof dat judith t had over kraamtranen, daar heb ik inderdaad de eerste daagjes ook behoorlijk last van gehad, irritant hoor die tranen terwijl je je eigenlijk ook dolgelukkig voelt .... een stuiterbal vol emoties...  gelukkig werd dat al wel snel minder ... Maar ja schijnt d'r ook  vaak bij te horen!

Liefs,
Anne

Leuk om al die verhalen te lezen! Gelukkig gaat het bij de meesten allemaal erg goed.
Vandaag was het de eerste dag zonder kraamhulp. Ik mis haar best wel, want ze was echt super! Kon ook heel leuk met onze peuter Arianne omgaan. Tot nu toe heb ik bij haar nog geen jaloezie ontdekt.
Met Geert gaat het goed. De eerste dag wilde hij vanwege misselijkheid (hij had bloed binnengekregen) niet drinken, maar in de loop van de tweede dag begon hij toch toe te happen.
Toen hij eenmaal begon met drinken, begonnen ook de krampjes....Dus 3 nachten amper geslapen. Dat gaat nu een stuk beter. Afgelopen nacht hoefde ik er maar 1x uit.
Ik zit 's nachts op de babykamer in een stoel te voeden en vooral bij die 1e nachtvoeding viel ik soms gewoon in slaap tijdens het voeden.
Vanmorgen voor het eerst met de kinderwagen naar buiten geweest. Heerlijk gevoel is dat. Geert sliep de hele tijd en Arianne liep zo trots als wat naast de kinderwagen.

Met mij gaat het ook heel goed. Ik heb een supersnelle bevalling gehad en ook daarna bijna geen bloedverlies gehad. Moest me echt inhouden om de kraamhulp niet te gaan helpen.
Ik zit weer lekker op mijn oude gewicht en had ik na mijn vorige zwangerschappen nog best een poos een flubberbuik, nu is mijn buik mooi strak!! Ik snap er helemaal niets van.
Geert is 's avonds best een poos wakker. Ligt ie lekker rond te kijken en op zijn handjes te flokken. Wel grappig, want in mijn buik was hij ook 's avonds erg actief.
Ik zal straks nog eens proberen om een foto te plaatsen.

Groetjes,
Els

Hallo oktobermama's,

Cliché, maar toch. Het is heel erg leuk om alle updates te lezen. Ik ben zelf dik 3 weken het internet niet op geweest. Mijn bevalling verliep niet zo snel. Mijn vliezen waren gebroken en na 1 ½ dag ben ik uiteindelijk ingeleid  en heb continu  aan de weeënopwekkers gezeten.  Toen duurde het nog een uur of tien voor onze dame Stephanie geboren werd. Mijn lichaam had bij de derde kennelijk zoiets van, mooi niet, hier werk ik niet meer aan mee.  Ik heb in totaal 51 uur gebroken vliezen gehad. En nooit gedacht na twee natuurlijke bevallingen, dat ik ooit om een ruggeprik zo smeken... ;-) Maar alles is toch goed gekomen.
De borstvoeding loopt uitstekend, zonder spruw en borstontstekingen zoals bij de vorige twee, gewoonweg heerlijk. Echt een cadeautje, alles loopt ook heel vanzelfsprekend en hoewel Stephanie 18 oktober is geboren, hebben we het gevoel dat ze er al altijd is geweest. Nu nog een beetje wennen en puzzelen met de schooltijden.

Meiden, allemaal heel veel genieten van deze mooie, bijzondere tijd met z'n ups en downs.

Groet,
Marjo

Hoi Allemaal

Bo is inmiddels al weer 10 weken oud.
Het wordt al een hele dame. Ze is helaas wel heel erg ziek geweest na haar eerste inentingen. Waarschijnlijk heeft ze door een verminderde weerstand door de prikken een virus gekregen. Ze zat onder de uitslag, ging van koorts naar ondertemperatuur en weer terug, spugen, diaree, darmkrampjes enz enz. Helaas verschillende keren naar de ha gemoeten en zelfs naar de dokterspost. Inmiddels gaat het al weer een stuk beter, de ziekte ging gelijk over in haar 2e sprongetje en dus ook de regeldagen van de bv, dus na 2 weken komt er eindelijk weer een beetje regelmaat in ons leven. Om deze rede ben ik dus ook een tijdje niet op het forum geweest, tot 6 weken hebben we erg lopen stoeien met de bv, heb het verschillende keren op willen geven, maar gelukkig gaat het nu goed.

Bo is nu inmiddels een behoorlijk lachebekkie, ze speelt af en toe al heerlijk met haar knuffel ed in de box en heeft haar handjes helemaal ondekt.

Groetjes Natalie

Terug
Bovenaan