Hoe is het met de oktober mamas

Hallo allemaal....

Ik was benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat..Vind het wel grappig om te weten hoe het met jullie kids gaat.
Onze Tije is van 10-10-10-...jajaja mij is het gelukt!!!
En het is een mooi menneke.
Gelukkig hebben we de ergste tijd weer gehad en zitten we nu in een fijne periode.Kwa eten en slapen gaat het goed.Hij slaapt nu lekker door van 19 tot 6 a 7.Wel een vroege vogel dus...
En eet het liefst de hele dag...(8kilo,valt wel mee toch)
Ben benieuwd of die laatste voeding eraf mag,want ik merk dat hij niet echt zin heeft in een fles(niet altijd hoor)...of al zo diep slaapt...dat ik hem ook niet wakker wil maken.En dan toch slaapt tot 6 a 6.30.

Maar goed...Hoe is het met jullie dus...

grt kristel

 
Hey hallo,

Hier ook een oktober mama. Fenna is van 15-10-2010 en weegt al iets meer dan 8 kg (laatste keer bijna 7800 gram, maar dat is al weer even geleden). Eten en slapen gaat hier ook prima. Wat bedoel jij met de laatste fles? Hier 3 flessen: 's morgens pap (1), na de boterham 's middags en 's avonds na de warme hap en het toetje, vlak voor dat ze naar bed gaat. Rond 19.15 uur gaat ze in bed en is meest rond half zeven wakker, dus ook een vroege vogel. Verder lekker aan het kwebbelen, lachen en al aardig zitten.

Groetjes, Esther
 
Hey esther...
Ja Tije gaat als een trein...tijgert al volop(voor ik het weet is hij al buiten) staat al in de box of aan tafel...ik vind het wel jammer dat hij zo`n snelle is.

De laatste fles is ook dan om 19uur....maar sinds ik gestopt ben met borstvoeding(nu 2 weken) wil hij zoiezo de fles niet zo graag meer...en die van 19uur wil hij nog niet,maar hij slaapt gewoon lekker door tot 6uur half 7...dus wat mij betreft hoeft die laatste fles niet.

vroeg me af hoeveel zuivel je nog moet geven.??

Is Fenna jullie 1e??

grt kristel
 
Hey,

Ik volg hier een beetje het pak nutrilon. Daar staat dat je tussen de 8 en 10 maanden 3 x 180 ml water/6 scheppen mag geven (dus ongeveer 600 ml). Volgens mij zou je rond de 500-600 ml zuivel moeten geven. Fenna eet wel al een toetje (magere fruityoghurt). Soms laat ze ook wel eens een deel van fles staan, meestal na de boterham. Voorlopig bied ik dit maar aan. Maar, begrijp ik het goed, slaapt jouw mannetje na z'n avond hap? Hier ook nog wel 3 slaapjes, maar meestal eet Fenna haar warme hap rond 17.45 uur, daarna yoghurt en dan tegen 19.00 uur die laatste fles. Fenna is inderdaad ons eerstje kindje. Het is ook zo bijzonder al die ontwikkelingen!

Groetjes, Esther
 
Hoi Kristel,

Fijn om weer even in oktober te "huizen". Er gebeurde hier weinig, dus week je uit naar September. Onze dochter gaat superhard (vinden wij). Ze is onze eerste en ze tijgert al supersnel de kamers door. Gister bedje en box naar beneden gezet en traphekjes aangeschaft. Ook het volgende autostoeltje is er al. Ze zegt al papa en bah. Ze wil alles doen wat wij ook doen, ook al kan ze dat nog niet. Ze begint zich al op te trekken aan de verwarming en tafels. Zelf brood eten en rozijntjes vindt ze super. Ze kijkt dan ook altijd trots. Krijg haar alleen niet aan andere sapjes dan melk. Ze wil alleen maar melk drinken, het andere niet. Ze slaapt van 19:00 tot 7:00 uur. Dus best wel relaxed. Laatste fles krijgt ze rond 18:45 uur en ze is nu net over de 8 kg als onze weegschaal niet liegt ;-).

Groetjes, Irene
 


Wat leuk dat er toch nog oktober mama's zijn hier.
Mijn zoontje is vn 17 okt en weegt alweer bijna 10 kilo. Hij is ook al erg vlot, hij kan al bijna een maand kruipen en ging vandaag voor het eerst echt zitten uit zichzelf. Ben ook bang dat het staan niet lang meer op zich laat wachten, hij is al hard aan het oefenen met zich optrekken.

Ik heb hetzelfde probleem gehad dat hij zn flessen niet leeg drinkt of overslaat. Volgens het consultatiebureau moeten ze op deze leeftijd aan de 500cc zuivel zitten. Dus als hij zn laatste fles (rond 19.30)voor het slapen gaan niet opdrinkt was dat geen probleem. Deze jongen slaapt ook al lekker door van 19.30-7.30 uur.

groetjes
 
Kijk wat gezellig...de oktober mamas doen ook weer mee...

Uhmm 500 cc...dat halen wij niet hoor, want de ochtend fles drinkt hij niet helemaal op(vaak 50 cc laat ie staan,dus 150)
na de boterham een halve fles maar ook die gaat vaak niet op.(en als ik wat water geef voor de dorst dan wil Tije dat weer wel)
Dan savonds rond half 6 een toetje en dan gaan we om 19uur slapen.Dus geen fles meer want die wilde Tije al helemaal niet meer..
Achja ik vraag volgende week wel wat te doen,maar ik merk dat hij klaar is met melk.(ookal moet je volgens de regels dat hebben,ik kan het er echt niet induwen!!!

Leuk he om te zien dat hun wereld steeds groter en leuker word.
Heb nu soms ogen en handen te kort.

Jullie nog vakantie plannen???

geniet van de zon....grt kristel

 
hallo meiden,
even weer hard gewerkt,maar nu ff weet tijd.
De laatste fles is dan om 19uur ,maar dan zit Tije nog vol...dus geven we nu rond 17u warm eten en wat later een toetje...en hij slaapt er prima op!!
Zeker nu hij nog steeds last van reflux heeft en regelmatig nog wat terug komt,merk ik dat hij nu niet met zon dikke buik gaat slapen en daardoor veel vaster slaapt.
Ga morgen proberen of hij bij de boterham een tuitbeker melk wil...wie weet dat hij het zo wel wil...en anders pech gehad(met de 2e ben je toch wat makkelijker.

Ik vraag me wel af of 6 poepluiers ooit nog over gaat.hij heeft last van zn tanden en poept zich rot....van die vieze zure groene slijmerige poep(sorry voor al die details hahahah)
nu geef ik hem maar regelmatig wat drinken om te zorgen dat hij genoeg vocht binnen krijgt.

Vandaag zijn ze weer heel de dag bij oma geweest...en ik vind Tije zijn reactie ook geweldig als hij me weer ziet...wil ook echt even knuffelen en kusjes geven(op zijn manier dan) en dan zwaait hij ook weer heel graag oma uit...dag dag met zn handje.

zo nu ook nog ff wat nuttigs doen...

Gaan jullie nog op vakantie??

grt Kristel
 
Terug
Bovenaan