hoe is het met iedereen! nu we (bijna) aan het laatste trimister beginnen!

iedereen is nu tussen de 23 en de 28 weken zwanger dacht ik zo.
dus het laaste trimister gaat beginnen of is aan gebroken.

hoe gaat het met iedereen?
stress over de slaapkamer?
of andere dingen?
of juist onspannen.
laat eens wat horen van jullie of open een topic zodat het wat meer gaat leven hier.

hier gaat alles prima.
ben erg verkouden op dit moment waardoor mijn neusslijmvlies dus opzwelt en er snurk geluiden komen waar mijn man niet blij mee is en steeds een andere plek zoekt om te slapen.
helaas had ik bij iris haar zwangerschap er ook last van.
iemand tips tegen snurken.
verder heb ik soms harde buiken.
maar het hij stampt goed is elke keer fijn gevoel.

de baby moet voorlopig bij ons op de kamer slapen omdat we maar twee kamers hebben en onze dochter ligt op de andere kamer en straks gaan ze samen als we deze woning nog niet hebben verkocht.
de spullen zijn ver in huis allemaal.

hopelijk komen meer mensen met vragen ideeen zodat he twat meer een gezellige klets boel wordt.
groeten petra

Hoi Petra,

Hier gaat het best goed. Deze week een klein beetje last van bekkenpijn, maar als je weet dat ik bij mijn eerste zwangerschap enorme last heb gehad van bekkeninstabilteit, mag ik zeker niet klagen!

Geen stress, het is voor ons de tweede, dus er is weinig nieuw. Lekker ontspannen dus en in afwachting tot de dag dat de kleine komt.

De babykamer is zo goed als klaar. Alle nieuwe meubels staan al een paar weken uit te wasemen en heel binnenkort is alles klaar. Alleen nog kleertjes e.d. wassen en alles definitief even opruimen. Mijn moeder is gordijntjes aan het maken (vorige week de stof uitgezocht) en volgens mij verder niks meer.

Geen tips tegen snurken, zowel bij de eerste als  deze doe ik het ook. Mijn man doet oordopjes in momenteel.

Harde buiken af en toe en de kleine beweegt vooral 's avonds en 's nachts goed. Gisteravond reageerde hij ook voor het eerst echt op mijn man en begon dus lekker terug te schoppen op de plek waar hij duwde. Dat was natuurlijk erg leuk. Hij kon het voetje ook goed voelen.

Groetjes, Marisa

Hee!
Ik ben nu 25 weken en 2 dagen zwanger, en heb sinds 2 weken ongeveer veel spanningsbuiken als ik lang loop of zwaar til, of gewoon veel doe of bewegingen maak waarbij ik uit evenwicht zou kunnen komen. Ik heb enorme pijn 1 dag gehad die ik echt weg moest puffen zodat ik dacht dat ik weeen had! Die pijn kwam ook een paar keer terug. Dat was best eng. Gelukkig gingen ze weg uiteindelijk. Zo erg had ik het niet bij de 1e, wel rond deze tijd meer last maar veel minder. Ik zie vaak erg wit na inspanning, na een trap sta ik enorm te hijgen, kortom; ik voel me een stokoude oma terwijl ik maar 25 weken zwanger ben!!!!! Heb ook soms rug of bekken klachten na lang zitten of lopen, heb echt van alles wat.
Het kan komen omdat ik een wandje in m'n baarmoeder heb die de boel in 2en deelt. Hiervoor ben ik ook op het vroeggeboorte-spreekkuur, want daar heb ik dus kans op maar tot nu toe loopt alles goed. Maar toch. Sommige mensen kijken wel zo alsof je je aanstelt, en daar ben ik dan erg gevoelig voor. Gelukkig zijn er ook lieve mensen om me heen die me aanmoedigen om rustig aan te doen. Irritant allemaal!!!!!! Voel me snel zo'n zeur, vooral naast die zwangeren die erdoorheen huppelen letterlijk en figuurlijk. Hoop dat mijn klachten weer snel weg gaan....?
De baby trapt erg veel, dat is erg gezellig en schept een band. Ben alleen wel bang dat die schopjes erg pijnlijk gaan worden, want hij kan er nu al wat van soms!

Qua kamertje; we moeten verhuizen want we hebben maar 2 slaapkamers. Druk bezig met zoeken naar een huis maar o wat is dat moeilijk! De baby komt dus tijdelijk bij ons en daarna bij de oudste op de kamer. Er valt dus nu weinig te doen aan kamertjes. Ik heb wel veel kleertjes gekocht omdat ik nu na een meisje een jongen krijg; allemaal blauw!!!! En heb gisteren van een vriendin wat kleertjes van haar zoon gekregen. Heerlijk om bij weg te zwijmelen!! Verder willen we misschien toch een bakfiets gaan kopen zodat je een kind, maxi cosi en boodschappen op 1 fiets meekrijgt!

Verder heb ik er heel veel zin in om mijn zoon (!) te zien! Kan niet wachten! Maar het voelt nog zooooooooooo lang tot 18 juli, voor mijn gevoel wel 2 jaar ofzo, het schiet maar niet op! Ik heb er zo'n zin in om samen met z'n 4tjes een gezin te zijn, zo gezellig! Ik vind het echt een verrijking op je relatie, jullie ook?
Gelukkig is de bevalling nog ver weg, was de vorige keer redelijk, maar kijk er niet naar uit.....

Al met al; bleeeh bleeh bleeeh met het zwanger zijn, hoewel ik natuurlijk superdeluxe blij ben dat ik het ben! Ik kijk erg uit naar de geboorte, de rest vind ik irritant.

wendy
25 weken zwanger en 2 dagen
moeder van dochter van 2 jr en 4 mndn

hoi marisa
mijn man gebruikt ook oordopjes.
maar krijgt pijn aan zijn oren om dat hij er op ligt.
dus zoekt hij ergens anders een plek om te slapen. meestal op de bank haha.

hoi wendy

ook wij hebben maar twee kamers
en nu met de cricis is het een ramp om iets te verkopen.

ik heb zeer benieuwd hoe onze uk er uitziet.
en voor ons is het gezin compleet als hij er is.
ook wij zijn dan met ons viertjes
groeten petra

Ik merk hier dat mijn bekken op begint te spelen en niet zo snel hersteld als voorheen (Heb nl al 8 jaar last van bekkeninstabiliteit zonder zwangerschap). Ik moet dus nog extra op mijn houding en rust letten. Verder groeit mijn buik nu erg hard en merk ik dat hij af en toe ook al aardig in de weg begint te zitten. Afgelopen vrijdag nog een groeiecho gehad dus weer ff lekker kunnen spieken naar onze frummel en 1 mei mogen we weer spieken want dan willen ze weer alles meten. Het is nl weer een groot kind net zoals mijn vorige zwangerschap. We hebben nu wel met de gync afgesproken dat ze mij niet overtijd laten lopen en dat een keizersnede of inleiden bespreekbaar is nav de groeiecho's dit geeft mij wel een pretttig gevoel na een vorige bevalling met een subtotaalruptuur.
Verder ben ik nog met vlagen erg misselijk en moet ik overgeven. Ofwel zwanger zijn is voor mij niet weggelegd en ik ben wel een beetje jaloers op mensen die nergens last van hebben.

Groetjes Anja

Hoi,

IK ben morgen alweer 28 weken(gaat echt ontzettend snel vind ik). Ik voel me vrij goed,  geen gekke kwaaltjes. Alleen 's avonds wel erg moe. Maar ja als dat alles is!

Wij slapen op het moment op de babykamer en zijn onze slaapkamer nog  aan het opknappen, maar ik wil eind april echt alles af hebben.  Boven is het overal een lekkere rotzooi, en ik kan daar slecht tegen. Heerlijk om straks alles in  te richten. We hebben alles nog van de eerste dus even schoonmaken en het kan er zo in.

Verder slaap ik 's nachts wel wat minder maar dat is meer omdat ik me niet goed kan omdraaien. Die buik  zit al redelijk in  de weg. hahahaha.

Succes allemaal nog even, en ook ik vind het leuk om wat meer hier te kletsen.  

groetjes nynke  

Hallo allemaal.

Hier ook allels goed. Nu 24 weken en 4 dagen.

Gisteren bij verloskundige geweest : ik heb het hoofdje gevoeld !!!! Voor sommige misschien heel gewoon maar voor mij een geweldige ervaring. Gewoon met   je vingers op je buik duwen en dan voel je het hoofdje.
Ook leuk voor mijn man. Voel hij ook eens wat. Wat elke keer als hij de kleine wil voelen trappen is het ondeugt stil. Hopelijk zet dat door. Dan mag papa de kleine hebben als hij strakjes  huilt hahahahahaha.

Zijn nog druk bezig met verbouwen. De babykamer is   nu een kale bedoeling en onze tijdelijke slaapkamer. Onze slaapkamer zijn we nu aan het opknappen. Als aales volgens planning gaat, zijn we 27 april klaar met alles. Heb blaren op mijn handen.

Maar me wel een beetje zorgen over het financiele plaatje. We moeten ons laatste spaargeld in het opknappen van de kamers steken. Blijft er niets meer over voor babyspullen. Ja, het gewone loon. Dus dat wordt even passen en meten, maar we komen er wel.

Gelukkig geen last van kwalen. Wat moe en de kleine trapt er goed op los. Ligt nog in stuit, maar dat zegt nog niks. Heb afgelopen week even in een dipje gezeten maar gaat nu al beter.
Ik slaap slecht. Ben altijd een enorme uitslaper geweest. Nu sta ik zelfs in het weekend al om 7 uur naast mijn bed. Ik wordt er niet knapper op. Puistjes blijven maar komen. Heb er nu een op mijn neus. echt een joekel waardoor mijn hele neus is opgezet. Pipo de clouwn zou er jaloers op zijn.

Je begint het nu wel echt te zien. Zelfs met je jas aan. Laatst is er iemand in de bus voor me opgestaan zodat ik kon zitten. Lief he.

Je bent er wel nog elke dag mee bezig. Het is niet zo dat je interesse minder wordt. daar was ik wel bang voor dat ik na een paar weken de lol niet meer kon inzien van het zwanger zijn. Maar in geniet toch nog elke dag. Vooral als de kleine trapt en je even tegen hem praat.

Nou dat was het weer zo'n beetje. Toch heerlijk zo'n forum. Even je hart luchten.

Groetjes jeanine

Ps iedereen veel succes

Verbaas me nog elke dag over hoe ontzettend snel deze zwangerschap gaat... al ruim 24 weken, whoeaaaaa. Inmiddels ook aan de slaapkamer-herindeling begonnen en moet me inhouden om niet alles in één keer voor elkaar te willen hebben. Onze zoon is niet zo happy met veranderingen dus we betrekken hem bij alle meubelwisselingen en nieuwe aankopen. Wel heel gezellig zo met z’n allen naar iets nieuws toe werken.

Verder kan ik eindelijk oprecht zeggen dat ik me qua zwangerschap echt helemaal goed voel. Wel wat ongemakkelijk gevoel hier en daar maar, op advies gyn., met regelmatig eventjes gaan liggen prima te handelen.
Laat die zomer maar komen want totaal geen zin meer in werk ;-), ik kijk uit naar de zwangeryoga, lekker keuvelen in huis en mijmeren over de baby!

Liefs!

Terug
Bovenaan