hoe is het met iedereen! nu we (bijna) aan het laatste trimister beginnen!

Hee hoi!

Hier alles eigenlijk wel aardig goed, ben nu 25,5 week zwanger en ben wel aardig moe maar goed dat hoort erbij... Was de laatste keer iets afgevallen bij de controle en merk dat ik ook echt mijn best moet doen om wat meer te eten, ben soms echt wat gammel. Zou het toch niet erg vinden als de baby er straks is, zwanger zijn is niet echt mijn ding!
Onze dochter is vorige week verhuisd naar een andere kamer en dat is allemaal prima gegaan dus dat viel mee en nu zijn we de badkamer aan het verbouwen. Zal nog wel een tijdje duren voordat dat klaar is. Mochten we nog tijd hebben dan krijgt de babykamer ook nog een nieuw kleurtje maar anders laten we het zo. Ben al blij als de badkamer klaar is!

Groetjes Alberdien

Hoihoi,

Hier gaat ook alles redelijk. Ik loop wel bij de fysio vanwege mijn bekken. Maar ik heb wel het idee dat dat nu redelijk onder controle is. Verder vanaf laat in de middag last van maagzuur en dat duurt dan de rest van de avond. Maar verder mag ik niet klagen en ik geniet nog elke dag van de zwangerschap. En ja, wat gaat het inderdaad snel! Ik ga het straks nog missen denk ik. Ik voel de kleine ook iedere dag goed bewegen en daar geniet ik dan ook erg van.
De babykamer is helemaal geschilderd en volgende week vrijdag worden alle spullen geleverd en gemonteerd, dus dan is het klaar. Het meeste hebben we al in huis. Nog een paar kleine dingetjes, maar daar hebben we nog even de tijd voor.

Groetjes Wendy

Hallo dames,

Ik zit nu in week 27 en voel me buiten het feit dat ik erg snel moet ben, goed! De baby ligt alleen aardig vaak met voeten of hoofd onder mijn ribben dus ben vrij snel buitenadem haha. Lijk wel een bejaarde!!

Gister avond naar Tarzan geweest, wat een beleving voor die kleine van binnen, die muziek is echt zo ongelovelijk hard, ze werd er geloof ik maar onrustig van. Maar het leeft dan wel écht! Reageren op licht, geluid, je stem, je hand, heerlijk gevoel!!

Het is nu mijn tweede zwangerschap, de eerste keer was alles spannend en was ik echt verliefd op mijn zwangerschap van dag 1 tot de bevalling.
Nu er al een klein grietje rond huppelt van bijna 2 jaar en het werken ook doorgaat, merk je toch dat je een stuk minder vaak stil staat om ervan te genieten.. Dat vind ik wel jammer. Maar nu de kleine zo bewegelijk is voel ik me weer stralender worden, s avonds op bed ben ik er nu echt wel mee bezig haha, ff "praten" met de baby.. Het echte genieten begint nu dus weer, al is het maar eventjes op de dag!

Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht waar we eind mei/begin juni intrekken, de precieze datum moet nog volgen maar in ieder geval is dat als ik met verlof ga en voor de bevalling. Ik moet dus bevalling in een vreemd ziekenhuis met een verloskundige die ik dan net 4 weken ken. (gezien de wisseling van woonplaatsen te ver uit elkaar ligt om bij de huidige vk te kunnen blijven) Ik moet zeggen dat ik dat wel spannend vind, al moet je ook maar denken, als er compicaties zijn komt er ook een gyn bij die je nog nooit gezien hebt. En mijn vriend en zusje staan waar dan ook aan mijn zijde.. Ik ga in het Ikazia ziekenhuis bevallen nu, iemand daar ervaring mee??

Verder komt de baby eerst bij ons op de slaapkamer en zodra  ze doorslaapt gaan de kids samen op 1 kamer. Ik heb dat vroeg ook zo gehad met mijn zusje en vrienden van mij doen het nu ook zo, en dat bevalt toch erg goed! Dus is een bewuste keuze en  ben erg benieuwd! Hopelijk is het voor onze kleine peuterpuber een beetje te doen, nieuwe creche, nieuw huis, kindje erbij en dan nog haar kamer delen. Maargoed dan hebben we alles wel in 1 keer gehad!!

Liefs Lot

Ook bij mij gaat alles goed. Nu al weer ruim 27 weken, wat gaat het toch snel!
Ik voel me goed, en kijk echt uit naar ons kindje! Heb niet echt stress, vind het alleen wel allemaal erg spannend omdat het ons eerst kindje is. Hoe gaat alles straks verlopen, blijf ik me zo goed voelen tot het einde toe, kan ik thuis bevallen, hoe gaat het straks als het kindje er is etc. Ik denk wel logische gevoelens en de 'gezonde' spanning zeg maar.
De meeste dingen wat ik heb kunnen regelen zijn geregeld. De babykamer is besteld en wordt begin mei geleverd samen met de box en kinderstoel. De totale uitzetlijst is in huis, kraamzorg is geregeld, de meeste kleertjes zijn gewassen. We zijn nu bezig met het uitzoeken van het geboortekaartje, we hebben een proefkaartje aangevraagd en mocht die bevallen dan is de keuze snel gemaakt. Gelukkig waren mijn man en ik het hierover binnen 10 minuten eens. We weten het geslacht al en hebben ook al een naam/ We zijn nu alleen nog bezig met de doopnamen, ik wil ons kindje graag vernoemen naar onze ouders, maar mijn man vindt dat maar ouderwets. Daar zijn we dus nog niet over uit. De babykamer zelf is klaar, er ligt nieuw laminaat en mijn schoonmoeder is druk bezig met het naaien van de gordijntjes die we begin mei ook kunnen gaan ophangen.  Verder ben ik nu bezig met het maken van wat leuke accesoires, zoals een schilderij, lampjes, speigel e.d. Allemaal in dezelfe stof als de gordijntjes, lakentjes e.d.

Ben nu ook al drie keer naar zwangerschapsyoga geweest. Gelukkig niet zweverig maar gewoon praktische tips waar ik wel iets aan heb. Het enige ongemak waar ik last van heb is constant een verstopte neus. Ben in het verleden verslaafd geweest aan neusspray maar nadat ik wist dat ik zwanger was ben ik accuut hiermee gestopt. Alleen nu sinds een paar weken weer erg veel last van een verstopte neus. Probeer nu wat van dat homeopatisch spul te gebruiken maar dat helpt niet zo goed. Vandaar dat ik hooguit 2 x per dag kinderneusspray gebruik, die is toch wat minder schadelijk dan die voor volwassenen.

Ben benieuwd naar jullie verhalen !

Ik heb even zitten dubben of ik wat zou gaan schrijven. Begrijp me niet verkeerd ik ben heel blij met dit kindje. Na 5 miskramen weet ik dat het heel bijzonder is. Maar o wat een pijn. Het is niet leuk meer. Ik kan niks, mag niks en doe dus ook niks. Ik kan amper voor mijn zoon (4,5) en dochter (2,5) zorgen. Vooral niet als de kleine meid dwars is. Omdat ik op krukken loop is het soms best gevaarlijk. Laatst was ik met haar buiten en verging ik van de pijn. Ik zei tegen haar dat ze van haar fietsje moest komen en dat we binnen zouden gaan puzzelen. Daar was ze het niet mee eens en plots begon ze zo hard te fietsen dat ze bijna een drukke straat op fietste. Ik riep heel hard STOP en gelukkig reageerde ze. Ik ben me rot geschrokken... Soms moet je wel eens zelf een boodschap doen. Zoals een nieuw paspoort halen. Voor zoiets stoms wil ik niet gaan vragen of iemand me kan rijden. Dus toch maar zelf op de fiets. Ik heb op het toilet in het gemeente huis heel hard gehuild.
Daarnaast is mijn fysio vergoeding op en krijg ik geen hulp in huis. Gelukkig is er iemand uit de kerk die eens in de week een paar uurtjes komt, echt onbetaalbaar. Maar ja, de rest van de week... doe ik het toch maar zo goed en zo kwaad zelf met alle gevolgen van dien.
Tjee het wordt wel een heel negatief verhaal zo.
Toch ben ik heel gelukkig. Ik heb een heerlijk gezin en mijn baby is heel beweeglijk en groeit goed! Ik probeer echt positief te blijven en ben heel blij dat ik dit even bij jullie kwijt mag.

Zo klaar nu... met vrolijke toon weer verder!

Liefs

hoi  do
weet niet je of je zo heet of wat je hele naam is.

oei wat vervelend waar heb je zo een pijn?
is ook zwaar als je twee kindjes hebt rond lopen.
je kunt niet zeggen zo nu ga ik liggen.
hopelijk gaat de tijd snel en mag je over 3 maandjes je kindje vast houden en heb je minder last van je kwaaltjes.

en natuurlijk mag je hier altijd effe klagen.
en je hart luchten.

ik merk ook dat eh tmoeilijker is nu dan mijn eerste zwangerschap er loopt toch nog een peuter rond en bij jou zelfs een peuter en kleuter.

groeten petra

Hey Petra,
Officieel is mijn naam iets langer :) Bedankt voor je begrip en je lieve reaktie!

Tja, het lucht wel heel erg op als je het opschrijft. Ik heb goed geslapen en het gaat redelijk. Vandaag is mijn zoontje vrij en dat is dan wel wat drukker. Maar ik wil gewoon dat het een gezellige dag word. Het weer is goed en we hebben net aardbeien gegeten! Heerlijk.

Ik ga straks even lekker in mijn nieuwe ligstoel in de tuin zitten. Veel zon helpt bij mij, en vast bij alle anderen, echt heel goed.

Liefs

hoi do
smeer je wel goed in in de zon anders krijg je een zwangerschapsmasker.
en natuurlijk mag je hier klagen. het is toch een forum voor lief en leed.
groeten petra

Terug
Bovenaan