Hoe is het met jullie??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!
Hoe is het met jullie?? Gaat het goed? Hier wel, alleen beginnen de kwaaltjes nu echt een beetje te komen. Mijn baarmoeder zit al tegen mijn ribben aan, dat zit zo lastig, vooral als er tegen geschopt word. Hebben jullie dat ook? Ik heb er ook erg maagzuur van. Bovendien beginnen de harde buiken ook volop toe te slaan. Met boodschappen doen, stofzuigen, als ik moet plassen enz. enz. Mijn blaasinhoud is gereduceerd tot maar een paar cc, babe ligt er met zijn voeten bovenop, en moet ik heel vaak plassen, dus ook heel vaak een harde buik. Kortom, volgens mij zijn we in het zwaarste stadium van de zwangerschap aangeland. Ik hoop dat dit voor jullie herkenbaar is, en ik niet alleen zo loop te piepen. Morgen moet ik naar de vk, en ga ik vragen of het normaal is dat het al zo hoog zit.
Groetjes Jeany

hoi hoi!

Hier gaat ook alles goed, zolang ik me rustig hou. Ik begin nu wel te merken dat de laatste 3 maanden zijn aangebroken..... en ik wil nog zoveel doen!!

Ik zit al sinds 8wk zwangerschap in de ziektewet  (maand in het ziekenhuis gelegen)  en probeer nog steeds op te bouwen in het aantal uren wat ik werk.... proberen proberen proberen. Werk nu weer 9 uur per week (voorheen 24).  Het lichaam zegt alleen steeds vaker dat het genoeg is geweest en  begint weer te blokkeren. In mijn geval begin ik dan te spugen, wat niet meer op houdt. Kan namelijk niet tegen hcg-hormoon en het lichaam moet daar al zo tegen vechten, dat ik gauw teveel doe.

Jammergenoeg bestaat er geen zwangerschap zonder hcg-hormoon

Als ik me rustig hou gaat het best goed, alleen veel dingen  doen op een dag lukt me niet, jammergenoeg. Buiten de zwangerschap om altijd heel actief en sociaal, maar dat komt er nu helaas niet meer van.  

ging even fout, ik had ruzie met de laptop en !!PLOP!! daar stond mijn berichtje al!!

Voor de rest gaat het eigenlijk hadstikke goed, als ik mijn rust neem.  Het kamertje is nu klaar en bijna alles is geregeld. Heerlijk! Kijk echt wel uit naar december. Klinkt nog zo ver weg, maar ben over 13,5 week uitgerekend.... best snel!

Ons kleine wondertje komt al snel!

Groetjes Noah

Hoi iedereen,

Ik ben nog niet zo`n schrijver geweest op deze forum....

Met mijn zwangerschap gaat alles op zich goed behalve dat ik echt niet tegen stress kan op mijn werk!!! zodra er iets mis gaat in het team enz wordt ik zo boos en heb het gevoel van val mij er niet mee lastig;-) Kom elke avond thuis en heb 2 uur nodig om stoom af te blazen en geniet hierdoor echt niet van mijn zwangerschap.
Herkennen jullie dit? Voor de rest werkt mijn werkgever hier totaal ook niet aan mee. Elke keer als ik aangeef waar ik last van heb gaan ze een gesprek aan maar vervolgens veranderd er niks want ze hebben personeels tekort en nieuwe mensen in dienst die niet fatsoenlijk zijn ingewerkt. De bedrijfsarts willen ze ook niet inschakkelen heb ik het idee want ik heb er al 3 keer naar gevraagd dus heb me nu vorige week ziek gemeld en morgen een gesprek met de manager die nu waarschijnlijk hard om hard gaat want ik ben nu net een leeuwin die haar kind beschermd want ze groeid niet heel hard. Dus zal mij benieuwen...... bovendien loopt mijn contract 30 seotember af:-( Hebben jullie ook dit soort problemen of tips???

groetjes

Hoi Maggy

Voor het geval dat je contact niet verlengd wordt is er bij het uvw een vangnet dat je tijd overbrugdt naar je zwangerschaps verlof.
Ik had het ook bij mijn vorige zwangerschap aallleen had ik een baas die wist dat ik 9 weken contract nodig had om in die regeling te vallen en ik kreeg er maar 6 angeboden, ondaks dat ik het met overuren kon opvangen.
Als je surft naar het UVW kijk dan bij vangnet of overgangs regeling bij zwangerschaps verlog als het dan niet verlengt wordt heb je dan nog wel je zwangerschaps verlof.

Verder heb ik nog niet veel kwaaltjes alleen mijn schaambotjes gaan goed zeer doen.
Kan niet te lang meer fietsen of op een harde stoel zitten.

Morgen ga ik voor het eerst weer naar szwangerschaps gym ben benieuwd hoeveel kwaaltjes we daar weer horen.

Groetjes Yvonne

Gelukkig heb ik niet echt last van stemmingswisselingen, en als ik me te druk maak,
zorgt een harde buik voor het relativeren; baby is het belangrijkst, rest nu even niet.
Vanochtend echter plotseling duizelig, wit wegtrekken, licht in het hoofd  etc,
verloskundige gebeld; aangezien de bloeddruk steeds goed was aangeraden wat te eten en drinken met suiker (wel goed ontbeten). Ging weer beter, maar ongeveer een uur later hetzelfde. Ik werk vlakbij het gebouw van de verloskundigen maatschap, dus een collega heeft me er heen gebracht, eigen gedachte was op dat moment te lage bloeddruk, even een zak zoute drop halen, en kan weer aan het werk. Echter bloeddruk, ijzer en suiker was prima. Naar huis gestuurd om te rusten (net gister een dag thuis geweest omdat het in mijn rug geschoten was; toen ook de hele dag niets gedaan) en op advies van de verloskundige toch naar de huisarts. Conclusie huisarts hyperventilatie. Waarschijnlijk door de hoge ligging van de baarmoeder, verkoudheid en toch ook stress (niet op dat moment, maar al eerder) verkeerde ademhaling en daardoor hyperventilatie. Dacht zelf altijd dat je op dat moment zelf heel kortademig zou zijn, maar toch niet.
Gelukkig nu makkelijk te herkennen, en ook wel een truucje mee gekregen om het onder controle te houden.
Verder af en toe last van maagzuur, regelmatig (bijna) kramp in mijn kuiten en tot nu toe twee keer in mijn rug geschoten. Valt redelijk mee dus, maar zal er vast niet veel beter op worden.
Maar als ik dan bedenk nog 14 weken (ongeveer, misschien al eerder!) en dan hopen we ons kereltje te moeten begroeten.

ha meiden, ja ik herken me zelf ook echt in jullie. ben nu 28,5 week en heb ook wel wat klachten. savonds ben kniet meer vooruit te branden ben dan echt gewoon op. heb vreselijk veel last van maagzuur  en als ik erg veel doe en veel bukt last van harde buiken. kan ook ineens heel opvliegerig zijn en ergens om zitten janken. dat later denk nou ben gewoon gek...:) ik wil ook al heel veel doen in huis, maar aannemer is nog niet klaar en das echt frustrerend!! maar ja denk maar zo hier komt ook wel weer een eind aan!! veel succes allemaal!!

Hoi, hier gaat gelukkig ook alles goed, ik heb ook een flinke trapper in mijn buik. Het trapt nog steeds erg laag, dus geen last van mijn ribben enzo. Tot wanneer kan zo'n kleintje eigenlijk draaien, want tot nu toe zitten de voeten echt alleen maar laag en ik zit niet te wachten op een stuit, maar ja, we hebben het niet voor het zeggen. Verder ben ik wel erg kortademig en heb er dagen bij zitten dat ik echt niet vooruit te branden ben, dan kan ik ook echt niks doen, want dan heb ik gewoon geen lucht en gaat mijn hart als een wilde tekeer. In mijn vakantie ben ik één keer haast flauwgevallen, voelde me gewoon wegzakken, maar gelukkig  ben ik met behulp van een zak ijsblokjes bijgebleven. Wel eng,  hoor.  Ik ben nu 26 weken en 3 dagen, dus inderdaad komt ook voor mij het zwaarste gedeelte eraan. Hopelijk is het snel december en komen we er allemaal met zo min mogelijk kwaaltjes doorheen .

Groetjes
Bibi  

Terug
Bovenaan