hoe kan ik rondkomen met 50 euro per week?

hallo!

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik voor mijn vraagje hier goed zit.

Ben een alleenstaande mama van 23 en heb twee geweldige jongetjes: Stanley van 3,5 en Casper van 2 jaar.
Dit jaar ben ik na een heel vervelende periode weer begonnen met school en ik ontvang studiefinanciering,geen vetpot, dat wist ik van te voren.
Maar door een aantal dingen waar ik niet op had gerekend word het de komende 4 maanden nogal krap.
Ik heb natuurlijk eens goed zitten rekenen en kom dus uit op 50 euro per week en zou dan met een beetje geluk nog een tientje overhouden om te sparen of voor noodgevallen zeg maar.
Dus vandaar mijn vraag: hoe kan ik heel de week rondkomen met 50 euro?
Iemand die lekkere,gezonde maar goedkope gerechten kent?(voor de warme maaltijd mag het weker niet meer kosten dan 5 euro per dag).
Of andere tips waar ik op kan besparen?
Ik wil deze komende maanden zo goed mogelijk doorkomen en zeker niet in de problemen komen zoals schulden opbouwen ofzo!
Heb geen vrienden die mij(financieel) kunnen helpen, het zijn ook allemaal studenten en op mijn ouders kan ik ook niet echt rekenen helaas.
Dus alle tips zijn welkom!

Groetjes en alvast bedankt,mamavancasenstan

Hai hai,

Allereerst wat goed hoe je het allemaal aanpakt! Echt heel knap 2 kleintjes en dan studeren echt heel goed!Goed ook dat je geen schulden wilt opbouwen....echt diep respect voor jou situatie,
Maar ik weet nog wel een lekker receptje voor weinig...spagetti, diepvriesspinazie ala creme, gehakt, uitje en een pakje roomkaas (goedkoop merk zoals vall blanc van de aldi) Spagetti koken,Uitje en gehakt roerbakken, spinazie toevoegen en als alles klaar is nog even een bakje roomkaas door de saus roeren en dan heb je heerlijke spagetti met spinaziesaus...echt lekker hoor, want mijn zoontje en man vinden het geweldig en volgens mij ben je voor 3,5 a 4 euro klaar....Wens je heel veel sucses de komende tijd en ik zou het leuk vinden om te horen hoe het allemaal gaat en of het lukt...

Groetjes San, mama van Rowan

hey san!

bedankt voor je lieve en leuke  antwoordje!

ja, het is nu eenmaal geen makkelijke en ideale situatie, maar ik ben een doorzetter en wil het beste er van maken en zeker niet opgeven omdat het nu weer even tegenzit.
ik wil ons leven weer op orde krijgen, een normaal leven leiden en voor mij is dat dus naar school gaan en mijn diploma alsnog halen zodat we een goede toekomst hebben.
tegenwoordig kan je nu eenmaal niet veel zonder diploma, ja je handje ophouden bij de soos of een of ander ondergeschoold baantje aannemen en  later misschien  er spijt van hebben dat je toch niet verder hebt geleerd.
pas op: ik wil niemand veroordelen die een uitkering krijgt of werkt zonder diploma .
ik heb ook een tijd uitkering gekregen,ook genoeg werk gedaan dat ik liever niet deed of  niet van plan was om te doen, maar ik had geen andere keus.
dat waren de omstandigheden.(en dat zal gelden voor veel anderen)
maar al met al, het is gewoon de realiteit en de druk en eisen  van de maatschappij word groter en groter helaas
ik kan nog pagina's volschrijven met hoe ik het zie, wat mijn mening is maar dat is niet direct de bedoeling van mijn topic, maar toch wil ik het effe kwijt en ik wil echt geen mensen kwetsen ermee voor de duidelijkheid.

ja echt bedankt voor je recept, ik ga dat zeker eens maken en het klint echt wel superlekker...ik laat je weten hoe ze het bij mij vonden!

deze week ben ik alleen, cas en stan zijn een weekje op vakantie bij opa en oma en heb mezelf een bepaald budget opgelegd waar ik het mee moet doen.
ik eet de komende dagen veel 2 daags gerechten zoals spagettie, roerbak en soep om een beetje te besparen he.

groetjes nanni(mamavancasenstan)

quote: mamavancasenstan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2006 19:28:51'));

hey san!

bedankt voor je lieve en leuke  antwoordje!

ja, het is nu eenmaal geen makkelijke en ideale situatie, maar ik ben een doorzetter en wil het beste er van maken en zeker niet opgeven omdat het nu weer even tegenzit.
ik wil ons leven weer op orde krijgen, een normaal leven leiden en voor mij is dat dus naar school gaan en mijn diploma alsnog halen zodat we een goede toekomst hebben.
tegenwoordig kan je nu eenmaal niet veel zonder diploma, ja je handje ophouden bij de soos of een of ander ondergeschoold baantje aannemen en  later misschien  er spijt van hebben dat je toch niet verder hebt geleerd.
pas op: ik wil niemand veroordelen die een uitkering krijgt of werkt zonder diploma .
ik heb ook een tijd uitkering gekregen,ook genoeg werk gedaan dat ik liever niet deed of  niet van plan was om te doen, maar ik had geen andere keus.
dat waren de omstandigheden.(en dat zal gelden voor veel anderen)
maar al met al, het is gewoon de realiteit en de druk en eisen  van de maatschappij word groter en groter helaas
ik kan nog pagina's volschrijven met hoe ik het zie, wat mijn mening is maar dat is niet direct de bedoeling van mijn topic, maar toch wil ik het effe kwijt en ik wil echt geen mensen kwetsen ermee voor de duidelijkheid.

ja echt bedankt voor je recept, ik ga dat zeker eens maken en het klint echt wel superlekker...ik laat je weten hoe ze het bij mij vonden!

deze week ben ik alleen, cas en stan zijn een weekje op vakantie bij opa en oma en heb mezelf een bepaald budget opgelegd waar ik het mee moet doen.
ik eet de komende dagen veel 2 daags gerechten zoals spagettie, roerbak en soep om een beetje te besparen he.

groetjes nanni(mamavancasenstan)

Hai Nanni,

Goed hoor dat je het toch allemaal weer zo oppakt! Zo te lezen heb je echt een rot periode achter de rug...menig geen zal zeggen laat maar...(hoop dat ik nu niemand voor het hoofd stoot) Maar jij zet door!
Mag ik vragen wat voor opleiding je gaat doen/aan het doen bent...houden ze ook een beetje rekening met je situatie op je opleiding?
Ik weet dat ik studeerde  het al zwaar was...laat staan met 2 kids...heb je wel veel aan je omgeving qua ondersteuning met het studeren en je kids?
Ik zal nog even met je meedenken in receptjes....
Met aardappels kun je ook veel varieren...patatjes maken...gewoon in reepjes snijden voorbakken en afbakken, in blokjes snijden en dan bakken, veel koken en de volgende dag opbakken...
Mischien ook lekker...kip in het pannentje...aardappel blokjes maken en bakken, kipfilet snijden bakken, uitjes en champions erbij eventueel nog een teentje knoflook en spekjes....en dan een potje doperwtjes en worteltjes...alles doorelkaar husselen
Oud brood...wentelteefjes maken, vinden kinderen ook geweldig...ei klutsen,beetje melk en kaneel erdoor  brood erdoor halen....broodjes bakken en dan met suiker...
even denken....bietjes raspen,uitje en appel erdoor...klein beetje mayo met yoghurt   en eventueel klein beetje mosterd...door elkaar en je heb bietjessalade, aardappelblokjes erbij en lekker...
Aardappel blokjes maken,in een ovenschaal, met olijfolie besprekelen, aardappelkruiden erover en 30min.in de oven....

Als ik weer wat weet zal ik even mailen....

Sucses de komende tijd!

Groetjes San

hai.

hier   kennen wij dat ook rond komen van een klein budget.
zeker niet makkelijk allemaal.

wat ze hier vaak eten.

is witte rijst met ragout en kipsate(van de c1000,blauwe verpakking).
en soms doen we er doperwtjes bij.

laatst hadden we gegeten witte rijst met becamelsaus(wat nootmuskaat door)
en blokjes kip en wortels.

groetjes poekkie

Hoi,

af en toe als ik haast heb maak ik aardappelpuree met vissticks en witte bonen in tomatensaus. Je moet ervan houden, maar mijn zoontje en ik vinden het heerlijk!! En het vult goed!! Goedkoop en lekker snel klaar als je uitgeput uit school komt.
Spinazie uit het vriesvak is ook niet duur. Ik geloof dat ik het elke dag wel red met 4/5 euro. Vlees wat in de reclame is, aardappels en verse groenten op de markt. Potjes groente zijn ook niet duur in de supermarkt...

Ik hoop dat je er wat aan hebt....

Succes en groetjes Gieneke

Hoi

Knap van je hoor!! Studeren en 2 kindjes. Hier even een paar tips:

Aardappeltjes met diepvriesspinazie en kook er is een paar eieren bij in plaats van vlees.
Andijvie  met aardappels en spekkies ( 0.80 eurocent bij de hoogvliet ) Ik had gister andijvie een krop voor 0.66 cent. Dan heb ik voor nog geen 1.50 een lekkere maaltijd op tafel.
Een pot wortelen en doperwtjes, en een kipfiletje.
Spaghetti uit een pot, en eventueel nog wat verse tomaatjes erbij.
En de gehaktballetjes doen het ook meestal erg goed bij kinderen, maak je gelijk lekker voor twee dagen, ben je de volgende dag snel klaar!!

Heel veel succes met je opleiding en kids,

Groetjes Essie

Hoi hoi!

bedankt voor de leuke en nuttige berichtjes!

ik ben nu bezig met de verkorte opleiding mbo 3 gezondheidszorg met als uiteindelijk doel om door te studeren voor psychiatrisch verpleegkundige.
normaal gezien zou ik direct beginnen aan de opleiding daarvoor maar omdat ik voorlopig alleen sta voor de zorg van mn jongens was dat na overleg met mijn decaan niet het beste om daar nu meteen aan te beginnen, even rustig aan doen volgens hem en uiteindelijk ben ik ook blij dat ik niet meteen teveel hooi op mijn vork heb genomen.
het grootste voordeel daarvan is dat ik een stageplek kon krijgen met aangepaste uren (geen vroege diensten en nachtdiensten die ik anders wel zou hebben) en dat het toch wat onder mijn niveau zou zijn en dus niet al te veel huiswerk en stress zou hebben.
tot nu toe perfect te combineren dus!
verder kan ik op mijn omgeving niet echt rekenen, zoals ik al zei zijn de meeste van mijn vrienden zelf nog student en hebben ongelooflijk veel werk aan hun studie en op mijn ouders kan ik ook niet rekenen, zijn beiden psychiatrisch patient(vandaar een deel ook de intresse in dat vak).
maar al met al, we redden het wel!
er komen uiteindelijk betere tijden als alles goed verloopt dus daar vestig ik vooral mijn aandacht op.

groetjes en bedankt aan iedereen, en nog tips en receptjes zijn welkom!

Terug
Bovenaan