hoe kan ik rondkomen met 50 euro per week?

Hallo,

Misschien kan dit je helpen. Ik koop zoveel mogelijk verse groenten, je moet maar eens de   prijs per kilo vergelijken met vers en diepvries. Bij thuis komst, of een dagje later kook ik enkele groenten en die stop ik dan in zakjes en hup de vriezer in. Ook koop ik  ipv kipfilet een hele kip die ik thuis dan zelf versnij, dit doe ik ook met konijn en andere grote stukken vlees, komt veel goedkoper uit. Dat stop ik dan in zakjes per maaltijd en gaat zo de vriezer in. Geeft je effe meer werk maar komt veel goedkoper uit.

Liesbeth

Ik vind het ook superknap overigens. Ik ben ook een studerende mama, maar dan met één kind en met sinds heel kort een baan!! ( ik ben aan het einde van mijn studie) Ik heb mijn eerste salaris al honderd keer in mijn hoofd uit gegeven, maar goed. Hier komen mijn moneytips. Ik gooi nooit restjes weg, maar maak daar nieuwe maaltijden van. v.b. en restje  koude pasta doe ik in een ovenschaal. Ondertussen fruit ik een uitje, wat prei en hamblokjes (zelf snijden) in olijf olie (van de aldi). Dan doe ik het vuur uit. Dan  een paar teentjes knoflook over het mengsel en peper en zout en dan over de pasta in de overschaal, geraspte kaas erover heen en even in de over  en klaar.  

Dag nogmaals,

Stamppotten zijn gezond en heel goedkoop, zeker als je de ingrediënten bij de aldi haalt. Ik ben zelf erg zuinig met electriciteit, voor tips zie vb nuon.nl. Tekenpapier voor mijn zoon haal ik uit de oudpapierbak bij het kopieerapparaat op school. Ik spel  het huisaanhuisblad voor de  gratis uitstapjes die leuk zijn voor hem.  
in ieder geval veel succes en goed dat je aan de studie bent begonnen. Het geeft zoveel voldoening als je uiteindelijk een 'echte' baan hebt en (in mijn geval) een bijdrage kunt leveren aan het gezin.  

Hallo,
wat een goed onderwerp is dit! Nuttige tips voor iedereen. Mijn tip gaat over winterwortelen. Ik heb er altijd een paar als noodvoorraad in de koelkast liggen (blijft heeeeeel lang goed). Schillen en in plakjes van 1 cm dik snijden. Bakken in olijfolie met beetje kruiden erdoor (kweek je eigen kruiden, ook leuk om met kinderen te doen, kijk eens bij de kiloprijs van kruiden in de supermarkt, is echt schrikken) en peper en zout. als de plakjes bruine randjes krijgen doe je ze in een ovenschaaltje en dan nog 10 of 15 minuten in de oven. Of koop een witte kool, is ook heel lang houdbaar. Rasp er sliertjes van met een dunschiller of kaasschaaf en maak een dressing van honing yoghurt en mosterd, en natuurlijk je eigen kruiden! Heel veel succes met je studie! Gr joeki

Toen ik je berichtje las, moest ik denken aan de allerhande van de albert hein.
Daar staat meestal een weekmenu in. In nr 10 bijvoorbeeld een weekmenu (hele week eten) voor maar 43. Meestal zijn de gerechten voor vier personen.
Ik weet niet of je kids grote eters zijn, in jouw geval dus 2 of 3 personen, wordt het nog goedkoper !

Succes

MSanneke

Hoi!
Ik ken het ook, rondkomen met weinig geld. Ben een alleenstaande moeder en ik heb een dochter van 9 maanden. Studeer ook (thuis).
Nu ben ik het een sport gaan vinden om zo slim mogelijk met het geld om te gaan, maar in het begin vond ik het moeilijk, dan deed ik vaak een impulsieve aankoop en dat vermijd ik nu door als ik boodschappen ga doen altijd een lijstje te maken en even na te gaan wat ik echt nodig heb. Bij mij scheelt dat echt!
En omdat er hier alleen een AH is, ga ik in ieder geval op maandagochtend boodschappen doen omdat er dan op veel producten een kortingssticker zit.
Als er restjes over zijn maak ik er de volgende dag soep mee.
Ik eet weinig vlees, maar wel vleesvervangers als quorn, is ook snel klaar te maken.
Koop geen voorgesneden groente of sla want je bent altijd duurder uit, iemand gaf al de tip om porties in te vriezen, dat vind ik ook handig.
Verder koop ik nooit frisdranken ofzo maar wij drinken hier altijd thee of diksap, en elke morgen maak ik voor mij en de kleine een smoothie met yoghurt en twee bananen en/of ander fruit, lekker vind ze dat!
Visite krijgt een plak ontbijtkoek, verder heb ik niks van koek ofzo in huis!
Het enige waar ik niet op bezuinig is vers (biologisch) fruit.
Als ik voor in huis iets nodig heb dan ga ik altijd eerst even kijken in de tweedehands winkel hier, steunen we nog een goed doel ook want de opbrengst gaat naar een leuke stichting!
O, en ik heb leren breien :)
Leuk om jullie tips ook te lezen!
Sivan

hoi,
mijn complimenten voor het feit dat je weer bent gaan studeren,vooral met twee kinderen!
ik heb dat gedaan toen ik nog 1 kindje had en dit was erg zwaar!

nou ik ben zelf geen top-kok(ook geen kok)
maar inderdaad stampotten zijn betaalbaar.
bv.diepvies boerenkool met aardappelen en spekblokjes.
macronie met smac(boterhamworst uit blik staat in het schap bij de blikjes  unox smeerworst) en ik doe er dan prei of wok-groenten door.
zo blijft het gezond.

nou kijk ik wel eens het programma 'meer voor minder'
en daar zei die vrouw dat je per week   een start bedrag nodig heb van  E 15,00 en ieder opvolgend persoon(dan wel volwassen) E 5,00 moet rekenen.
dus met 25,00 zou je het moeten redden.
Ik weet niet of dit echt haalbaar is! jij hebt ook luiers nodig.

ik zelf doe voor 80,00 per week,(de ene keer 70,00 dan 90,00)
maar ik koop vaak ook dure kinderkoekjes, zakjes chips,duur vleeswaar( wat niet nodig is)
ons gezins samenstelling is 2 volw.en 1 kind 3 jaar en 1 kind 5 mnd.

let goed op de aanbieding!

en verder veel succes vooral in deze dure tijd.
groetjes

Hoi Hoi,

wat goed wat je allemaal doet. In je eentje met twee kleine kinderen studeren. Waar haal je de tijd vandaan?

Maar goed, even een antwoord op je vraag.

Ik heb zelf ook een tijd financieel behoorlijk krap gezeten. Dan kookte ik vaak een pan macaroni voor twee dagen. Dat is voordeliger dan twee dagen wat anders maken, want grote groentepakketten e.d. zijn vaak voordeliger als twee kleine. Zo deed ik het ook met stamppot, gehaktballen e.d. En vaak zijn stamppotten en macaroni opgebakken nog lekkerder als de eerste dag.

En dingen als pannekoeken e.d. maak ik zelf van bloem i.p.v. uit een pakje. Bleom kost 19 cent bij de aldi en je kan er makkelijk twee keer pannekoeken van bakken.

Verder bakte ik veel in goedkope zonnebloemolie i.p.v. boter. Dat moet je alleen niet met vlees braden doen. Dat is niet lekker. Maar pannekoeken of macaroni maet olie gaat prima.

Ook kocht ik geen vochtige billendoekjes, maar heb ik bij de zeeman of de wibra een stapel goedkope washandjes gekocht en maakte die vochtig. Wassen moet je toch wel en die washandjes kan je er altijd wel bij proppen.

Nog een idee is een keer per week boodschappen doen i.p.v. elke dag een beetje. Dan maak je van te voren een lijstje. Zo heb je niets te veel gekocht.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Veel succes en geniet van je kinderen.

Groetjes ...

Terug
Bovenaan