hoe kan ik rondkomen met 50 euro per week?

Hallo mama van Cas en Stan

Goed van je zeg,om weer een opleiding te gaan doen !
Zal misschien in het begin wel zwaar zijn maar als je zo positief bent, weet ik zeker dat het je gaat lukken!!

Wat voor tip kan ik je geven...
Ik kan je misschien alleen vertellen wat wij deden toen we krap bij kas zaten!

- Wij deden voornamelijk boodschappen bij de Aldi en de Lidl
- Verse groente kochten we meestal op de markt of in een turks winkeltje, dat is altijd goedkoper daar!!
- Luiers kochten we met meerdere pakken tegelijk als ze in de aanbieding waren
- Luierdoekjes ook in de aanbieding en ook altijd meerdere pakken

Met aardappels kan je van alles doen, je kan ze bakken, koken, frituren en pureren.
Macaroni kun je inderdaad voor 2 dagen maken, net als stampot en bami bijvoorbeeld.
Zelfgemaakte soep is ook niet duur en vooral erg lekker!!

De tip die je kreeg over de allerhande is ook erg goed, daar haal ik ook vaak recepten uit!

Ik wens je veel succes!

Liefs

Ik vind € 50 nog best veel!
Ik heb het ook een tijd met weinig moeten doen, omdat ik voor mijn studie (stage) mijn baan moest opzeggen. Het stomme was dat we net een nieuw huis hadden gekocht, met een iets te hoge hypotheek, maar ik ging ervan uit dat ik mijn stage goed betaald zou krijgen...
Ik redde het toen met € 30 per week, voor 2 volwassenen en een uk in de luiers. We hadden niet elke dag vers fruit in huis, maar echt arm heb ik me nooit gevoeld. Je kunt echt al je boodschappen doen bij de Liddl en zo een hoop besparen. We aten bijvoorbeeld brood van 37 cent (niet superlekker en nu ik genoeg geld heb, zal ik het ook niet meer kopen!). Ook aten we (en eten we nog steeds) elke zondag bij mijn schoonouders (moet je wel leuke schoonouders voor hebben), wat toch weer een maaltijd per week scheelt. En één keer per week soep, wat ook niet veel kost.

De tips die ik had, zijn hierboven al genoemd. Wel heb ik nog een lekker goedkoop recept:
* Aardappels in de schil wassen, halveren en in een ovenschaal doen met olie, paprikapoeder en rozemarijn. Dit 15 min. in de oven zetten.
* Dan omscheppen, groente naar keuze erbij voegen en klein gesneden stukjes braadworst. Dit nog 20 minuten in de oven laten bakken en KLAAR.
Smaakt erg lekker!!!
Groetjes

hallo
leuk zeg al die tips. Maarre, wat ik niet snap is waarom mensen voorgesneden groente gebruiken. Je betaalt je helemaal suf aan die dingen. Kijk gewoon op de markt of in de aanbieding en koop veel. Veel groete kun je na blancheren (onderdompelen in kokend water) goed invriezen. Maak zelf je wokgroenten door 1 prei, 1 witte kool,  2 grote ui,  2 paprika's  en 1 winterwortel klein te snijden. 3 minuten in kokend water gooien, uitlekken, afkoelen en  je hebt gevarieerde groente voor ik weet niet hoeveel dagen.  gr joeki

Ik ben soon to be a mum, maar wellicht toch hier wat tips.

Vaak bij een kaasboerderij kan je ook goedkoper aan wat groente komen, zelfs nu in de winter. Denk aan aardappelen, andyvie, spruiten.
Melkproducten schelen ook al behoorlijk meer dan uit de winkel.
Het hoeft niet perse een kaasboerderij te zijn, maar misschien een dorpje in de buurt bij je verkopen ze meer 'kleine schatjes' dan jij waarschijnlijk weet en/of verwacht.

Aan het einde van de dag en vooral van de week gaan dingen in de supermarkt die die dag op moet of dat weekend in de afprijzing. Af en toe kan er wel iets lekkers en betaalbaar tussen zitten.

Als je ingredienten koopt probeer dan zoveel mogelijk dingen te combineren, hou je bijv. een halve komkommer en tomaat over? Maak daar de volgende dag weer iets van of mee.

LET WEL het is vaker beter om 1 keer alles te halen dan elke dag boodschappen, je schijnt dan meer geneigd te zijn meer te kopen dan in 1 keer.

SUCCES EN STERKTE
wellicht kan je ook wat tips e.d. vinden op www.nibud.nl

Hoi,

Groente, vlees, fruit, brood, kortom bijna alles komt hier van de Aldi. Dan ben ik ongeveer 40 euro per week kwijt. Dan let ik niet op de aanbiedingen.
Vooral het vlees uit de vriezer van de Aldi is goedkoop.
Verder zijn uien een gezonde en goedkope groente en ik gooi ze door bijna alles, spaghetti, macaroni, nassi, enz.

Groetjes

Ik zou wat meer klaarmaken dan normaal, en invriezen.
Rijst, macaroni enz. zijn relatief goedkoop, en goed in te vriezen.
Als je het combineert met andere groenten, wordt het niet te eenzijdig.
Ik wens je in ieder geval veel succes, ik neem mijn petje voor je af, om met 2 kinderen weer te gaan studeren. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen!

Veel liefs van mama Rovileur, mama Van Rody*, Viviane en Fleur

Qua koken kan ik als tip meegeven: koop groente op de markt (heb bv laatst een zak met 9 paprika's voor 1 euro gekocht)
Snijden en in de diepvries doen. Seizoensgroente kopen scheelt ook aanzienlijk.
Verder aldi of lidl en aanbiedingen qua eten kopen en in de vriezer bewaren.
Scheelt aanzienlijk.

Verder - als leuk extraatje erbij - kun je meedoen aan online spaar-programma's zoals hieronder.
Vanaf €12,50 betalen ze uit.....
Is echt waar, heb ook al uitbetaling gekregen, dus het is geen wassen neus....
Alle beetjes helpen!

MoneyMiljonair het beste programma om op internet gratis geld te verdienen en vele Euro's te besparen! Meld je GRATIS aan en ontvang direct 1.25 Euro.

Terug
Bovenaan