hoe kom ik weer op gewicht en in conditie?

hallo allemaal,
ik ben bijna 3 weken geleden bevallen van onze zoon.ik was 22 kilo aangekomen,waarvan direct na de bevalling 6 kilo af was(was uit nieuwschierigheid direct op de weegschaal gaan staan).nu nog 16 kilo dus.vandaag vond ik het wel weer eens tijd worden om er wat aan te doen.ik wou een rondje gaan hardlopen,maar ik kwam niet vooruit en mn rug deed zeer en mn benen waren toch stijf!dat had ik echt niet verwacht.als ik gewoon door t huis rondhobbel voel ik me prima,maar owee als ik me inspan.niet zo vreemd,ik heb de week voor kerst in t ziekenhuis gelegen en daarna tot de bevalling,en de week erna,bedrust gehad.
maar wat kan ik nu het beste doen om weer fit te worden en af te vallen.we zwommen altijd elke week,maar ook dat mag pas weer over 3 weken.hardlopen lukt dus niet en een sportclub is hier niet in de buurt.wat doen jullie zoal?en hoelang na de bevalling begonnen jullie weer aan je conditie te werken?ik wil graag mn spijkerbroeken weer aan.
groetjes kari

Hoi Kari,

Heel herkenbaar...ik ben ook een soort hark. Nou was ik toch al nooit onwijs sportief, maar de eerste 6 maanden van mijn zwangerschap was ik te misselijk om flink te bewegen en daarna werd mijn buik groter en was mijn conditie zo afgegleden dat het ook niet echt wilde lukken met dat sporten.
Ik moet nu nog 3 kilo kwijt tot ik net zo zwaar ben als voor mijn zwangerschap, maar wil er eigenlijk 5 af hebben. En ik ben maar begonnen met heeeeeeeeel veel wandelen met de kleine. Dat in combinatie met niet meer snoepen en gezond eten enzo. En bij mij helpt het al! In een halve week een halve kilo eraf (ben nu een halve week actief bezig, daarvoor dacht ik dat de borstvoeding wel zou helpen, haha). Maar als joggen niet lukt is wandelen misschien lekker om erin te komen? En als manlief thuis is ga ik overal op de fiets naartoe. Ook goed voor mensen met een slechte conditie (ik heb zo'n loodzware mama-fiets, dus dan trap je je helemaal een slag in de rondte)...
Ook heb ik nog een bon voor een maand gratis sporten in een sportclub, dus die ga ik volgende maand maar eens inleveren. En dan ga ik inderdaad ook weer zwemmen, heerlijk!
Maar ik moet zeggen: ik weet dat crashdieëten niet goed zijn, maar de verleiding om een pak weight care te halen is groot. Ik wil zo graag snel resultaat zien, want ik baal echt van mijn lijf!

Succes!

Eveline

ps: misschien moeten we maar een afval-forum instellen om elkaar op de hoogte te houden van onze strategieën en resultaten? Misschien dat dat motiveert? hihihi

hoi eveline
ik dacht ook dat borstvoeding geven het werk wel zou doen.maar helaas..ik heb ook maar amper borstvoeding.ik kolf me suf op 40 cc en verder krijgt boas frisolac.ik heb me de hele zwangerschap niet druk gemaakt om de kilo's.ik ben mn hele leven al te mager(68 kilo)en vergat vaak smiddags te eten en was te druk om te snoepen.nu ben ik aan t eind van de zwangerschap toen ik thuis kwam te zitten(letterlijk)heel veel gaan snoepen en kan het nu nog steeds niet laten!plus dat ik ook niet meer zo druk ben in t dagelijks leven nu de kleine er is.de eerste week is er nog 3 kilo afgegaan,toen dacht ik nog;gaat lekker.maar nu...ik sta 2 keer per dag obsessief op die weegschaal.soms geeft ie een kilootje minder aan,maar ook net zo makkelijk weer meer!
Zo irritant
goed idee,zo'n forum.en ik ga ook beginnen met heel veel wandelen.morgen meteen.
jij ook succes!

Hoi,
goed idee zo'n afvaltopic. Als we idd met zijn allen tegelijk beginnen dan stimuleert dat misschien. Maar wel een beetje gezond dan. Met goed gezond eten en bewegen. Geen crashdieet idd.
Wat een inzet Kari dat je alweer wilde gaan hardlopen. Knap hoor. Ik voel me lichamelijk nog steeds niet fit en mobiel genoeg om weer te gaan sporten. Terwijl ik voorheen toch 1x per week baantjes trok in het zwembad, 1x per week fitnesste, 1x per week volleybaltraining had en soms nog wedstrijd. Maar nu.... zwemmen lijkt me heerlijk, maar dat mag idd pas na 6 weken als je hechtingen hebt gehad. Dus nog even wachten. Alhoewel ik er in badpak echt niet uitzie, maar ja, gewoon niks van aantrekken dus.
Volleyen zal echt nog niet snel gaan. Te veel snelle bewegingen en springen en zo. Dus daar wachten we nog maar mee. Fitnessen gaan we strakjes langzaam weer opbouwen.
Ik denk dat ik ook maar eens ga beginnen met meer bewegen en idd gewoon echt niet meer snoepen. Maar ja, dat is zo verleidelijk als je de hele dag thuis bent.
Ik ben 2 jaar geleden 15 kilo afgevallen met 1000 kilocaloriendieet. Niet dat je dat nu moet gaan doen, maar wat mij toen hielp is een dagboek bijhouden met wanneer je wat je per dag eet en hoeveel calorieen dat is. Zo wordt je bewust van je eetpatroon en hoeveel calorieen overal inzitten. En ga je vanzelf bewuster en gezonder eten. En minder snoepen, want je voelt je niet happy als je al die snoep, chips, chocola e.d. op moet gaan schrijven. Heeft dus een preventief effect.
Nu ik er zo over nadenk ga ik daar ook maar eens weer mee beginnen.
Vanaf morgen ga  ik dus maar eens starten met gezond  eten en bewegen (lees wandelen).
Wie doet er nog meer mee?
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Ik doe ook mee! Misschien helpt dat.
Goed idee veerle om alles op te schrijven. Nu eet ik de hele dag door maar beetjes maar als ik dat optel is het toch meeeer dan genoeg! Ik ben 18 kg aangekomen met de zwangerschap en er zijn er 8 af dus nog 10 te gaan (Balen zeg!!) Ik word ook echt niet vrolijk van mijn spiegelbeeld!! Aangezien er voor mijn zwangerschap nog 5 te veel aanzaten i.v.m stoppen met roken ga ik nu voor de 15 kg. (slik echt zoveel??)
Vandaag heb ik al 2 uur met de kleine gewandeld dus mijn begin is gemaakt. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat,we slepen elkaar er wel doorheen!!
Groetjes Mikkie.

Hier nog iemand die gefrustreerd in de spiegel kijkt. Terwijl ik maar 13 kilo was aangekomen in deze zwangerschap. ( de eerste nl 25 kilo) Sem is 4 weken geleden geboren en ik heb gelukkig de stok achter de deur dat ik elke dag een paar keer eruit moet om mijn oudste zoontje naar school te brengen/halen. Dat is toch weer 4 of 8 keer per dag een kleine 10 min. lopen.
Ook geef ik bv maar het schiet nog echt niet op qua kilo's. Loop ook nog in zwangerschapskleding en dat begint me echt helemaal te irriteren. Als ik mn oude broeken wil passen dan krijg ik de rits niet eens dicht en als het een stukje wil, heb ik een enorme zwemband erboven.
Ik moet er ook maar eens op gaan letten wat ik eet. Is helemaal niet zo verkeerd.

Groetjes Mirjam

eigenlijk mag/kan ik nog niet helemaal meepraten want mijn uk is er nog niet (vandaag 39 w)

Maar ik heb het vermoeden dat er bij mij straks ook nog wel een paar kilootjes blijven hangen straks.
Waar je in ieder geval mee kan beginnen is lopen met de wagen. Goed voor jou en frisse lucht is ook goed voor de kleine.
Begin gewoon met kleine rondjes en bouw ze steeds verder uit, ook je tempo na verloop van tijd iets versnellen is geen gek idee. Mijn zus ging er met sprongen mee vooruit (moest elke dag een goeie 10 minuten lopen naar de opppas voor ze door kon naar haar werk).
En zolang je naar je lichaam luistert kan het geen kwaad.

succes met alle kilo's

gr
mirinda

Terug
Bovenaan