Hoe kom je op gewicht?

Hallo allemaal,
We zijn inmiddels alweer een jaar verder en ik vroeg me af hoe het met jullie gewicht staat. Ik was tijdens mijn zwangerschap ruim 18 kilo aangekomen.
Het lukt mij maar niet om op mijn oude gewicht te komen. Niet zoals je misschien zou verwachten omdat ik nog te zwaar ben, ik heb juist last van een onder gewicht! Je zou denken, joh wees blij dat je 4 kilo onder je oude gewicht ben, maar in mijn geval gaat dat dus niet op. Ik was juist zo blij dat ik na een lange tijd weer op een gezond gewicht was, maar ongeveer na 6 maanden na de bevalling dook mijn gewicht weer naar beneden en ik krijg het er met geen mogelijkheid meer aan!
Met als gevolg: vaak koud hebben, mijn knieen met slapen niet meer op elkaar kunnen leggen en ook behoorlijk irritant: ik pas geen enkel kledingstuk meer!
Ik eet meer dan de meeste dames van mijn lengte/postuur, sport niet, beweeg niet overmatig, ben niet gestrest, dus daar kan het allemaal niet aan liggen. Nou moet ik zeggen dat op gewicht blijven voor mij altijd al een ding is geweest: zodra ik niet goed in mijn vel zat, vlogen de kilo's er af en met geen mogelijkheid kreeg ik het er weer aan. Op een onverwacht moment komt het er dan opeens weer aan, maar duurd altijd wel lang voordat het zo ver is.
Iemand nog tips? Want dit is echt niet fijn!
Liefs,
Mar
 
Misschien kan een dietiste je hulp bieden.
Ik zit helaas nog steeds 4 kilo boven mijn oude gewicht. Dit gaat er niet af.
Nu ben ik er ook nit zo heel erg mee bezig, en ik pas ook gewoon weer alles, maar een kilo of 5 eraf kan geen kwaad.
Misschien dat sporten juist een optie kan zijn voor je?
Ik snap heel goed dat dit niet makkelijk is voor je. Zoals je zelf al zegt ieder ander zou blij zijn met minder kilo's, maar als je juist aan wil komen en het niet lukt kan dat net zo frustrerend zijn als het niet kunnen afvallen.
Hoop dat je bij je ha tercht kan voor een doorverwijzing.
Succes.
Liefs, Peet
 
Hey Peet,
Bedankt voor de tips! Helaas is sporten geen optie voor mij. Ik heb spierreuma en wat voor een sport ik ook doe, negen van de tien keer heb ik enorme spierpijn daarna, een paar dagen lang. Ook al houd ik het een jaar vol, de spierpijn blijft, dus dat is het mij dan niet waard.
Een diëtiste is misschien wel een goed idee! Ik heb ook wel eens advies gevraagd aan de kok op mijn werk en toen ben ik met slagroomshake's begonnen. Helaas zette dat ook geen zode aan de dijk. Waarschijnlijk heeft een diëtiste wel veel meer goede tips, dus een keertje langs gaan kan natuurlijk nooit kwaad!
Ik hoop dat jij snel van de overige kilo's kwijt bent! Tenzij je je natuurlijk goed voelt op dit gewicht, dan maakt het niet uit toch? Succes in ieder geval en bedankt voor de tips.
Liefs,
Mar
 
heb je je schildklierfunctie al eens laten doormeten. Een verstoorde schildklierfunctie kan over of ondergewicht veroorzaken.

Volgens mij kan dit door middel van bloedprikken....
 
Ja, ik ben al door de hele molen heen geweest bij de artsen. En er is niks medisch te vinden waardoor ik snel een laag gewicht heb en niet aan kan komen. Dus gelukkig ben ik verder gezond.
Liefs,
Mar
 
Een luxeprobleem, klinkt het, maar wel degelijk een probleem. Ik herken het, al ben ik inmiddels na een jaar wel weer op mijn oude gewicht. Maar ook ik had er af en toe moeite mee. Geef jij nog borstvoeding? Dat vreet ook aan je. En slaap je goed, of houdt de kleine je nog uit de slaap. Dat had bij mij ook invloed.
En bij hielp het om goede tussendoortjes te nemen.
En rook je misschien (hele brutale vraag). Dat gaat ook ten koste van je gewicht.

Nou succes met aankomen, want te mager is echt niet prettig, weet ik uit ervaring.
 
Hoi Swiepie,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb borstvoeding gegeven tot dat Tymo een jaar werd. Dus ik ben nu bijna een maand er mee gestopt en heb ook de hoop dat ik daar door weer een beetje aan kom. We slapen goed, die kleine slaapt al vanaf 12 weken door en is alleen wel eens in de weer als hij ziek is of erg last van zijn door komende tandjes heeft. Dus daar hebben we mazzel mee!
Tussendoortjes neem ik ook regelmatig, anders val ik gelijk weer af!
Ik rook wel(dat vind ik geen brutale vraag hoor!) dus dat zal inderdaad wel in mijn nadeel werken.
Ik wacht het maar even af en hoop dat door het stoppen van de borstvoeding ik snel weer op een gezond gewicht kom. En anders dan moet ik maar wachten tot dat ik weer zwanger ben, dan kom ik zeker weer aan haha!
Mijn man zei van de week nog: 'ik vond je zo mooi met je dikke babybuik' haha. Erg schattig en fijn om te horen dat je man je zwanger ook heel mooi vond :)
Liefs,
Mar
 
Hai,

Voordat ik zwanger raakte woog 49/50 kg met een lengte van 1.67.. Ik zat net goed met mijn BMI zeg maar.. Maar kreeg vaak de opmerking: Goh.. zou je niet wat meer eten... Of.. Het zou wel iets mooier zijn als je iets zou aankomen... Nou ik at best veel voor mijn doen en lette nooit op mijn lijn.. Maar de opmerkingen vond ik niet prettig.. dus ben ik naar een dietiste gegaan en die heeft mij geholpen met een dieet: Veel koohlydraten dwz: pasta's Aardappels, Mie,sóchtends stevig ontbijten boterhammen (volkoren) . En een kennis van mij kwam met een tip om een natuurlijk middel Fenegriek te nemen te koop bij de tuinen. Het zorgt voor een extra eetlust en houd gezonde vetten vast.

Dus toen ik dit 6 weken heb volgehouden woog ik zo 54kg. Maar ik moest dit eetpatroon wel vol blijven houden..

Hoop dat je er iets aan hebt...

xx
 
Terug
Bovenaan