Hoe komen jullie aan je naam?

Hoi allemaal,

Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid: waar komt de naam van jullie kindje vandaan? Hoe hebben jullie die bedacht? Zit er nog een bijzondere betekenis achter?

Esther heet voluit Esther Catharina Maria. Esther was de eerste naam waar we het jaren geleden al over eens konden worden en die hebben we al die tijd onthouden. Catharina is naar mijn schoonmoeder en Maria naar mijn moeder.

Verder hebben we flink gevochten over de achternaam, maar die strijd heeft manlief gewonnen. Niet omdat mijn buik in de weg zat, maar omdat mannen voor de wet sterker staan....pffff!

Groetjes,

Eveline

Vera heet voluit Vera Francis. Vera is zelfbedacht en Francis komt van mijn man, die van de eerste doopnaam Franciscus heet (Frank).
Marielle heet voluit Marielle Sophie. Marielle is zelfbedacht en Sophie komt van mijn tweede naam en van mijn moeders naam (allebei ook Sophie).

Angeline

hoi
Mijn zoontje heet natas damien.
eigenlijk zou hij gewoon damien heten maar 2 week ! voor de bevalling vond mijn man dat damien teveel voorkwam (komt ook door rafeal van der vaart, mijn meisjesnaam is van der voort:p)
dus op zoek 2 week voor de bevalling naar een nieuwe naam ook wisten we niet wat het zou worden dus dat was helemaal twijfelen als het een meisje was geweest had ze gabrielle geheten.
We kwamen op nathas uit en toen hebben we de H maar weg gehaalt om het nog maar orgineler te later worden. haha.
dus vandaar..
trouwens als hij dit flikt bij een 2e kindje dan gaat hij eraan:p

groetjes sylvia

Onze zoon (02-03-2007) heeft de naam Rowan gekregen.
Deze naam is een combinatie van de rest van ons gezin. De  eerste letters van zijn papa: Ro, de W van Wesley, zijn grote broer van 18 en An van Annemiek, mijn voornaam.

Groetjes,

Annemiek

Wij vinden korte stoere Engelse namen mooi. Hadden er verschillende die we ieder voor zich mooi vonden, maar die de ander niet mooi vond. Maar Quinn daar vielen we meteen allebei voor. Hij heeft verder geen andere namen erbij.
De namen die we nog meer hebben bedacht bewaren we, die zeggen we ook tegen niemand. Hoeven we dadelijk niet meer eindeloos te zoeken.
Groetjes Veerle

Hoi,
Evi hebben we een keer ergens gehoord en altijd onthouden. Ik vond het gelijk een mooie naam. Evi heet ook alleen Evi.
Mijn man twijfelde er eerst over. Maar ik heb gewonnen hihihi

groetjes Sonja

we noemden "mijn buik"al vanaf het begin kleine basje(mijn man heet bas).we vonden het allebei wel leuk om de kleine naam zn vader te vernoemen,maar ik liep tegen 2 dingen aan:1=2 bassen in huis.is in de omgang niet erg verwarrend maar wel met bv telefoon(hallo,is bas thuis?ja,uhh..welke??)en 2=de dochter van mijn vaders beste vriendin,die ik om te beginnen al niet erg aardig vind,heeft ook een zoontje die bas heet.dan hebben mn pa en zn beste vriendin allebei een kleinzoon die bas heet.dat vond ik ook niet leuk.toen kwam ik in een namenboek boas tegen.we hebben er allebei even aan moeten wennen,vooral omdat we m nog nooit gehoord hadden.maar eenmaal gewend vonden en vinden we het een hele leuke stoere naam en het bekt ook lekker.t zoontje van 3 van kennissen van ons kan t zelfs perfect uitspreken,toen dacht ik echt:ja,goed gedaan zo.ik ben er best trots op dat we een originele,maar toch oerdegelijke naam hebben gevonden.ik hou namelijk niet zo van dat moderne,zelf bedachte of verdraaide.gewoon kort,krachtig,duidelijk.hoera,gelukt!op naar de volgende
oja,zn 2e en 3e naam zijn van zn opa's.

Onze ventje heeft voluit Max Theodorus Joseph. Max vonden we gewoon een hele leuke stoere korte naam en past ook goed bij onze voornamen. Verder is hij vernoemd naar zijn beide opa's. Eerst komt de naam van mijn schoonvader en dan de naam van mijn moeder.

De meisjesnaam houden we ook nog even voor ons eigen. Als de (evt.) volgende een meisje wordt, wordt ze vernoemd naar de oma's.

Terug
Bovenaan