Ik heb wel iets met namen die een "heldere" klank hebben (met veel klinkers en vaak open aan de achterkant) maar aangezien ik een Turkse man heb, en dit kindje niet 100% van Turkse afkomst zou zijn, wilde ik geen "typisch" Turkse naam..
Ik vond Julia al heel lang, heel mooi maar iedereen hier denkt nu dat ze Hulya heet (verdorie, en ik heb nog zo mn best gedaan..) en dat is dus niet zo, dus ik loop nu al te verbeteren..haar tweede naam is Nevin, de naam van mijn schoonmoeder.
Het schijnt traditie te zijn (ja..en nu goed opletten anders mis je t..) dat de oudste zoon, zijn eerste zoon naar zijn vader noemt en zijn eerste dochter naar zijn moeder (vandaar dat veel Turken ook dezelfde naam hebben denk ik, weinig fantasievol al zeg ik het zelf) nou ja, laat mijn man al 3 kinderen hebben, waaronder ook een dochter.. maar zij is dus niet vernoemd (zijn ex vond de naam niet mooi) zijn zoon is overigens wel vernoemd. Nu zijn broer en zus ook allemaal al kinderen hebben van beide geslachten overigens, en er dus niemand is geweest die op de 1 of andere manier de traditie in stand wilde houden, kwam ik met het idee om haar als tweede naam Nevin te geven, tot groot geluk van mijn schoonmoeder, ze heeft 2 weken feest gevierd in Turkije
Vincent heet zo omdat ik de betekenis mooi vind (onoverwinnelijk> invicta) en omdat het 1 van de weinige mooie jongensnamen was waar ik geen nare bijsmaak aan had zeg maar..Hij zou eerst Michael John heten maar een "vriendin" pikte die naam in zodra ze hoorde wat ik had bedacht voor haar eigen zoontje die 2 maanden ouder is en dus werd het Vincent John (John naar zijn opa Johannes)
Dat het beide Romeinse namen zijn geworden is puur toeval, al ben ik gek op geschiedenis maar om mn dochter nou Nefertiti te noemen ging me te ver