Hoe komen jullie aan je naam?

Wij hebben bewust namen uitgekozen waar we samen achter stonden.
Ook wilde vooral ik totaal geen populaire naam ( uit de top 10 ). Ik heet zelf Monique. Iemand al opgevallen hoeveel Monique's er op dit forum zitten, dit vond ik toen ik op school zat al niet zo leuk.
Omdat we voor onze kids maar 1 naam wilden hebben we ook nog rekening gehouden met de beginletters van de namen.
Onze oudste heet Jennifer, een naam waar we samen helemaal achter stonden.
Dan komt Sem, bedankt Wendy van Dijk, die naam kwam toen nog niet voor in wat voor top dan ook.
En nu is het Nick geworden. Ik vond het de laatste keer ook het moeilijkst.
Trouwens hadden we bij alledrie onze kids pas in de laatste maand de naam.

Monique

Hallo. Teun   heet voluit Teun Michel Fransiscus, de doopnamen komen van de opa`s.
Makkelijk te onthouden TMF. De volgende gaan we voor MTV,nee hoor grapje.
Wij vonden Teun een mooie korte naam. Wij hadden die al voor dat ik zwanger was dus dat was makkelijk. Als het een meisje was geweest hadden we haar Bente genoemd. Met de doopnamen van de oma`s.  Die naam hadden we pas op het laatst,mijn vriend vond niks leuk (of ik niet natuurlijk haha). Tja de achternaam is de naam van mijn vriend geworden ik had graag willen trouwen maar dat wou hij niet en daar moet je toch met zijn tweeen voor zijn hè. Wie weet gebeurd dat nog eens en tot die tijd blijf ik de vreemde eend. Groetjes Mikkie.

Onze zoon heet Mark Johannes Albert. Mark omdat we dat een stoere Hollandse naam vinden. Johannes naar mijn vader: na 3 dochter en 1 kleindochter eindelijk een man in de familie en Albert is de opa van mijn man die heel veel voor ons betekent. Hij is 1,5 jaar geleden overleden, vlak voor ons huwelijk. Op zijn sterfbed zegende hij ons huwelijk nog hoewel hij nog amper kon praten.
Over een meisjesnaam konden we het niet eens worden! Fijn dat we wisten dat we een jongen kregen haha! Alleen de doopnaam voor een meisje wisten we, nl mijn moeders naam!
Elise

mijn zoontje heet Chez (spreek uit tjes) ik liep op de jonge gezinnen beurs en toen zag ik die naam, maar overal waar ik kom en ze zien zijn naam staan zeggen ze sjee het blijkt dat je het zo uitspreekt hahaha dus mijn zoontje heeft een naam die ik zelf heb verzonnen wel leuk die ga je ook dus niet vaak horen, verder zaten we te twijfelen tussen Chez en Storm, maar mijn vriend heeft Chez gekozen en verder heeft hij geen namen, kort en krachtig!!

Hoi hoi,

Wij wilden een naam die niet in de top 10 voorkwam, maar die wel iedereen kent. Zo heb ik tien namen opgeschreven en mijn man moest dat eigenlijk ook doen. (Uiteindelijk heeft hij het nog niet gedaan.) Alle namen uit de top 10 hebben we weg gestreept en alle namen die hij niet leuk vond ook. Verder moesten we op de initialen letten. Een kind wat de rest van zijn leven moet paraferen met gvd vind ik zielig en zo bleef voor een meisje Laura over. Verder heeft ze geen namen. Toen ze geboren was, vond ik het een heel gek gevoel om Laura tegen haar te zeggen omdat ik haar er niet uit vond zien als een Laura, maar nu ziet ze er helemaal uit als een Laura en past de naam precies bij haar!

Groetjes Ilona

hoi,

Jorik is vernoemd naar allebei de opa,s , Jouke Hendrik. Wij vinden vernoemen leuk,nou,dit paste mooi, en gewoon lekker op z,n hollands. want je leest hem vaak yorick. dit vonden wij aparter.

Hi,

Wat leuk om te lezen hoe jullie aan de namen zijn gekomen.
Wij wisten al lang voordat ik zwanger was een meisjesnaam, namelijk Tess. En toen ik eenmaal zwanger was wilden we natuurlijk ook alvast een jongensnaam, maar we konden maar niks bedenken. Het moest, net als Tess, kort maar krachtig zijn, maar geen top10 naam (dus geen Daan, Sem etc.). En toen draaide mijn vriend de naam Tess om en werd het dus Seth. Op het moment dat hij die naam uitsprak wisten we allebei dat dit de naam was. En Seth is het dus geworden en is zijn enige naam.

Groetjes Femke

Terug
Bovenaan