<p>Hallo! </p><p>Hoewel ik niet zeker weet of iemand hier de gouden tip heeft - en het natuurlijk ook afhangt van je kindje - waag ik het er toch op. Want wie weet heeft iemand wél een gouden tip!</p><p>Ons zoontje is bijna 6 maanden (1 augustus) en een ontzettend vrolijk mannetje. We hebben een tijdje moeten zoeken naar een ritme, maar dat zit er nu aardig in. We geven sinds zijn geboorte flesvoeding op verzoek, wat wel aardig neer komt op hetzelfde ritme per dag. Het gaat ongeveer zo: 7:00 - 11:00 - 14:30 - 18:30 en om 19:00 naar bed. Voor de 'late voeding' hebben we hem nooit wakker gemaakt zoals je vaak hoort, dus die zat vaak zo tussen 23:00 en 2:00.</p><p>Inmiddels is meneer dus bijna 6 maanden en hij zou volgens het cb zonder die late fles moeten kunnen. Hij zou ook best naar 4 flessen kunnen, alleen het punt is dat hij weigert juist die late fles te laten vallen. Hij krijgt eind van de middag een groentehapje, 's ochtends een fruithapje en ik laat hem ook regelmatig een korstje brood met pindakaas knabbelen.</p><p>'s Nachts wordt hij de laatste tijd steeds wakker tussen 2 en 4 uur. Hij heeft dan écht honger, het is krijsen tot hij een fles krijgt. Daarna gaat hij makkelijk weer slapen. Hij drinkt de fles van 7 uur vervolgens niet altijd enthousiast leeg - vast omdat hij niet lang daarvoor dus nog een flesje gehad heeft.</p><p>Wat we al doen:<br />- Granen toevoegen aan de fles om 18:30<br />- Granen toevoegen aan fles om 7:00<br />- Hapjes geven</p><p>We vinden het op zich niet super erg dat deze fles er nog in zit, maar het cb wees ons erop dat het nu zou kunnen zijn dat hij hieraan gaat wennen en dit dus een gewoonte wordt tot wij er een einde aan maken. We dachten tot zij dat zeiden altijd dat het vanzelf wel over zou gaan, zodra hij meer 'echt' eten krijgt maar ben nu toch een beetje bezorgd geworden.</p><p>Weet iemand hier dit toevallig? Of het vanzelf over gaat (zoals wij dachten) of dat we dit idd actief moeten beëindigen? Radicaal stoppen met de fles, zou dat kunnen? Krijgen we wel één of twee helse nachten maar als het daarna over is hebben we dat er wel voor over.. Maar wil ook niet zijn ritme helemaal in de war schoppen door dat ineens te gaan uitproberen.</p><p>Dank is groot!</p>