Hoe komen we van de nachtvoeding af?

Vanaf 9 mnd hebben ze de nachtvoeding in principe niet meer nodig, maar ik geef onze dochter en zoon nog wel een nachtvoeding als ze erom vragen. Het komt helaas wel eens voor dat ze een maaltijd slecht eten, ze komen dan zelf die nacht. 

Ik vind 6 mnd daarom nog te vroeg. 

Hier ook flesvoeding op verzoek hoor! Afhankelijk van hoe laat ze s nachts komt, kijk ik hoe laat ze in de ochtend honger krijgt en dan elke 4 uur een voeding ongeveer. Soms al na 3.5 uur, soms zit er meer tijd tussen.. ik vind het allemaal prima en dit werkt voor ons heel fijn. Ik snap nooit dat je stipt elke dag dezelfde tijden kunt hanteren, als je kindje een keer om 5.00 komt voor een voeding, geef je toch niet om 7.00 alweer de volgende omdat dat moet volgens het ritme? 
Dus hier gaat het net zo. Elke dag is wisselend, al zijn de tijden vaak wel aardig hetzelfde. Bij onze oudste ook zo gedaan en ze is prima groot geworden.
Ritme zit m ook niet alleen in flesjes op vaste tijden. Maximum wakkertijd aanhouden en elke 3-4 uur een flesje geven vind ik ook ritme! 

Wij hebben bij beide kids flesvoeding opverzoek gegeven. Komt vanzelf een ritme in hoor. En anders niet zolang ze maar voldaan zijn.

Blijkbaar heeft die het gewoon nodig dan toch als die echt echt honger heeft snachts. Ons ritme was ongeveer hetzelfde maar vanaf 18:30 naar bed en dan wel nog wakker gemaakt voor een volgende fles. Die was eerst om 12:00 en toen zijn we, steeds als we een vermoeden hadden dat ze er wel aan toe was een half uurtje gaan vervroegen. Nu slaapt ze van 7tot 7 (met 6maanden) soms wat eerder wakker maar dat heb je zelf ook wel eens. Als jou kindje gewoon daarna lekker verder slaapt en hij zit niet ver boven het maximum aan melk uit gewoon geven denk ik. Komt vanzelf wel lijkt me. Of wat zegt je gevoel? Moet je omdat CB het zegt of vind je zelf dat het geen kwaad kan. 

Gewoon nachts die fles geven hoor! Anders wat minder schepjes poeder erin. Ons zoontje vond de fles een fijne troost, ook met doorkomende tandjes. Eb hij sliep ermee makkelijk weer in. Is ook heel wat waard nachts! 
Die fles nachts gaat vanzelf weg wanneer hij door gaat slapen. Maar je er niet te druk om hoor!

Ik lees dat iedereen hier 6 maanden erg vroeg vinden maar onze dochter sliep al vanaf ze 4 maanden oud was van 20:30 tot 08:30 zonder voeding. Dit ging eigenlijk vrij vanzelf. Toen ze een half jaar oud was sliep ze opeens een stuk slechter en werd ze snachts weer wakker voor een voeding. We hebben haar toen overdag wat meer melk en hapjes aangeboden en bij de laatste fles voor ze naar bed ging granen toegevoegd en toen ging alles weer prima.
Misschien als je hem overdag wat meer voeding geeft en dat opbouwd heeft hij snachts geen honger meer?

Volgens mij ben je al overtuigd, maar hier nog eenzelfde verhaal hoor! Mijn dochter is precies even oud (1 aug, mooie dag ;)), en ze vraagt eigenlijk vrijwel elke nacht nog een flesje, tussen 22 en 02 ofzo. Ook wij geven flesvoeding op verzoek, na een start met bv. We hebben eigenlijk ook precies het ritme dat jij beschrijft, 7, 11, 15, 18/ 18.30.
Ik vind het ook niet altijd 'leuk', maar ze heeft het nodig. Vannacht dronk ze nog enorm gulzig. Dus wij laten het erbij en zien het vanzelf wel :)

Het is maar net wie je treft bij CB. Bij ons zeiden bij 3 maanden al je mag naar 4 flessen. Maar ik heb een hongerig meisje dus wacht gewoon af tot zij het aangeeft
wat ik wel een goede tip vond van CB is om als ze in de nacht komt een klein flesje te geven: 90 cc. Zodat je wel ritme houdt van 's ochtends een grote fles. Dan laten ze die kleine langzamerhand vallen! 
ons meisje sliep al erg snel door en krijgt dus al de voeding overdag. 5 x 180. Zit daarbij aan de max. Als ze we keer 's nachts komt moeten we dus ook wel kleintje doen. Dus je kan ook proberen flessen te verhogen en dan kijken of hij nog 's nachts komt?
Zie overigens wel staan dat jij het geen probleem vind dus wellicht ten overvloede deze tips?

Terug
Bovenaan