Hoe laat is jouw peuter wakker?

Hi!

Mijn man en ik hadden een kleine mini discussie. Hij vond dat onze peuter van 2,5 te vroeg wakker wordt in de ochtend. Ze gaat rond 8 uur naar bed, slaapt vaak (pas) om kwart voor 9 en wordt in de ochtend tussen 7 en half 8 wakker. Ik vind het niet mega vroeg.

Mijn vraag aan jullie; hoe laat gaat jullie kleine slapen en hoe laat zijn ze wakker??
 
3 jaar, gaat al sinds heel lang om 20.30u naar bed. Slaapt soms direct, soms pas om 21.00u. Word meestal pas om 7.30u/08.00u wakker. (Geen dutjes meer). Ik hoor soms echte horror verhalen over kids die om 6.00u al klaarwakker zijn enz. Dus nee, ik vind het hier perfect en zeker niet te vroeg. Klinkt mij meer alsof >papa< te láat naar bed gaat. Dat ie zich dus maar eens druk gaat maken om zijn eigen slaapschema ??
 
Dat is echt een uitslaper, wat een luxe! Onze peuter slaapt vaak rond dezelfde tijd en dan ook tot een uur of 7/half 8, maar dat was lange tijd half 6/6 uur! En ik lees hier veel over vroege vogels! Half 8 is echt de uitzondering op de regel geloof ik!
 
Ik vind het echt heerlijk als mijn zoontje rond die tijd wakker wordt. Er zijn bij ons periodes dat hij zich om 06.00-06.30 al meldt. Dat vind ik vroeg
 
Hier gaat de peuter van net 2 al een hele tijd rond half 8 naar boven, ligt meestal goed en wel rond 8en er echt in en slaap vaak snel.
Ze wordt dan weer rond 7en wakker. Het was een tijdje half 8 / 8 uur wakker en ook wel eens half 7, wisselt een beetje met de drukte van die periode mee.
Veel op pad is vroeger wakker ipv "lekker moe dan slapen ze lang" zoals velen vaak zeggen.
 
Dochter van 3 gaat om 18.30 naar bed, slaapt meestal rond 19.00. Wordt in de ochtend tussen 7-8 wakker. Doet geen middagslaapje.

Dochter van 1 gaat om 18.00 naar bed, slaapt meteen en wordt de volgende ochtend tussen 8 - 8.30 wakker. Slaapt overdag nog 1x 1 - 2 uur.



 
Wat een luxe allemaal. Hier smiddags nog een slaapje en savonds 19:15 erin slaapt ze pas tegen 20:00 en de dag start 06:00 weer! Dat is overigens nooit anders geweest. 7 uur zijn uitzonderingen.
 
Terug
Bovenaan