Hoe laat is jouw peuter wakker?

Lekker allemaal. 
Onze dochter van 19 mnd gaat om 19.00 slapen, valt dan ergens tussen direct en een uur later in slaap en is als een robot rond 6 uur wakker. We hebben heel even een periode gehad dat het half 7 werd. Maar dat is weer over. Nooit anders geweest. Middagslaapje van rond de 2 uur, maar ze is nog jong.
6 uur is voor ons dus normaal. En half 8 is echt uitslapen hoor. Dat was mijn oude interne klokje voor ze er was. Wij gaan gewoon 21.30 a 22.00 uur al naar bed. 
 
Hier gaat de vlag uit als onze peuter om 6.30 komt, meestal is het tussen 5.30 en 6.00.. later naar bed is hier helaas niet de oplossing. Hij gaat rond 19u naar bed maar loopt tegenwoordig ook vaak tot na 20u nog te muiten. Geniet dus maar van de uitslaap ochtenden haha!
 
Wauw keurig zeg!!!

De oudste is 4 jaar, slaapt van 19.30 tot 6.00. Soms 5.30 al wakker, vreselijk!!

De jongste is 2 jaar en 4 maanden, slaapt van 20.15 tot 6.30 en overdag 1 uurtje van 12.30 tot 13.30. Er zijn ook dagen dat ze geen middagdutje meer doet en dan slaapt ze vaak van 19.30-7.00....

 
O en genoeg nachten moeten we er nog 4x uit hoor, of zit één van ons om 5.45 beneden zodat de ander nog wat kan slapen...

Heerlijk van genieten die ochtenden, want 7.00 is mega uitslapen hier!!
 
Ik vind het ook echt absurd te lezen dat kinderen nachten maken van meer dan 12 uur. Dat is hier nog noooooit gebeurd. Kan gewoon niet ofzo, wat ik ook probeer. Na zo'n 10, max 11 uur zijn ze echt uitgeslapen!

Mn oudste was vannacht zelfs om 4.45 wakker en heeft echt niet meer geslapen. Tot 6.00 in bed gelegen, liedjes gezongen, ma roepen. Gek werd ik ervan. Maar ze ging echt NIET meer slapen. Zulke nachten gebeuren gelukkig maar weinig, maar rond 6.00/6.30 max zijn ze hier toch altijd wakker. Maakt geen fluit uit of ze om 19.00 of 21.00 naar bed gaan.

Heerlijk dat er kindjes zijn die zo goed slapen, daar kan ik stiekem echt wel jaloers op zijn. Ik heb alles wel geprobeerd na ruim 4 jaar met kinderen, maar ben er ondertussen achter dat je zulke dingen echt niet volledig in de hand hebt helaas :(
 
[quote quote=10510523]Ik vind het ook echt absurd te lezen dat kinderen nachten maken van meer dan 12 uur. Dat is hier nog noooooit gebeurd. Kan gewoon niet ofzo, wat ik ook probeer. Na zo'n 10, max 11 uur zijn ze echt uitgeslapen!

Mn oudste was vannacht zelfs om 4.45 wakker en heeft echt niet meer geslapen. Tot 6.00 in bed gelegen, liedjes gezongen, ma roepen. Gek werd ik ervan. Maar ze ging echt NIET meer slapen. Zulke nachten gebeuren gelukkig maar weinig, maar rond 6.00/6.30 max zijn ze hier toch altijd wakker. Maakt geen fluit uit of ze om 19.00 of 21.00 naar bed gaan.

Heerlijk dat er kindjes zijn die zo goed slapen, daar kan ik stiekem echt wel jaloers op zijn. Ik heb alles wel geprobeerd na ruim 4 jaar met kinderen, maar ben er ondertussen achter dat je zulke dingen echt niet volledig in de hand hebt helaas :([/quote]Thanks voor je reactie!
Echter, dat ze tot half 8 uitslaapt wil in ons geval jammer genoeg niet zeggen dat ze "goed" slaapt. We zijn elke nacht ongeveer 3x wakker doordat ze hysterisch wakker schrikt. Ook valt ze mega moeilijk in slaap.
Ook helpt een zusje van een paar maanden niet mee qua innerlijke rust ;)
 
Thanks voor je reactie! Echter, dat ze tot half 8 uitslaapt wil in ons geval jammer genoeg niet zeggen dat ze “goed” slaapt. We zijn elke nacht ongeveer 3x wakker doordat ze hysterisch wakker schrikt. Ook valt ze mega moeilijk in slaap.
Ook helpt een zusje van een paar maanden niet mee qua innerlijke rust ?
 
[quote quote=10510526]Thanks voor je reactie! Echter, dat ze tot half 8 uitslaapt wil in ons geval jammer genoeg niet zeggen dat ze “goed” slaapt. We zijn elke nacht ongeveer 3x wakker doordat ze hysterisch wakker schrikt. Ook valt ze mega moeilijk in slaap. Ook helpt een zusje van een paar maanden niet mee qua innerlijke rust ?[/quote] Herkenbaar. Wij staan ook gemiddeld nog wel 2 keer of vaker naast haar bedje snachts. Soms een paar nachten dat ze gewoon een groot deel van de nacht wakker is. Lang voordat ze slaapt savonds. Geen slaaptalentje zeg maar. Toch halen we maar 10/11 uur snachtsdus hoor. En staan we dus dagelijks rond 6 op.
 
Terug
Bovenaan