Hoe laat/vroeg wakker?

Goeiemorgen mama's,
Ik ben benieuwd hoe laat voor jullie s'morgens de dag begint.
Onze dochter Muriël begint ongeveer s'morgens tussen half zeven
en zeven uur. Vindt dit best vroeg. Wel slaapt ze tussen de middag
nog twee uurtjes en ze houd het echt nog niet vol om dit te laten vervallen.
sÝvonds gaat ze om zeven uur naar bed, is daar dan ook weer aan toe, en
dit gaat dan ook zonder probleem. Zie uit naar jullie reacties. Groetjes   Miranda
 
Ook goeiemorgen!

Ik weet niet hou oud jou kind is, maar mijne van 3 is er de laatste tijd om 6.15 uur.
Hij slaapt nu niet meer tussen de middag (wij werden gek van het geouwehoer tot 20.30 uur in zijn bed....) en dus gaat hij er om 1900 a 1930 uur in.
Hij is dan meteen stil en slaapt gelijk. Wel komt hij er 's nachts even uit om te plassen, maar gaat dan wel weer slapen.

Daarna komt hij vaak nog een keer om te zeggen dat hij niet wil slapen en wakker is....dus brengen wij hem weer terug.

Maar om 6.15 a 6.30 uur is hij er echt klaar mee, dan wordt hij wakkeer en dan vind ik het prima als hij op zijn kamertje gaat spelen. Hij moet dan wel rustig doen (thuh alsof dat kan......), maar dat oefenen we nog.
Ik denk ook dat dat gewandel vanzelf wel weer minder wordt als hij steeds beter zindelijk wordt.

Wij staan om 6.45/700 uur toch op.

gr Sandra
 
Goedemiddag! Mijn zoon (2,5) is tussen 7 uur en half 8 wakker, onze dochter (net 1) is meestal iets eerder. Mijn man staat om half 7 op, en als hij om 7 uur de deur uit gaat sta ik ook op. Eerst even douchen en aankleden en dan met de kleintjes gezellig op het grote bed een fles pap. Ze slapen allebei tussen de middag nog zo'n 2 uurtjes en gaan om 7 uur weer naar bed en slapen dan vrijwel direct. Het zijn heel actieve kinderen, die hun slaap dan ook hard nodig hebben!
Groeten,
Simone
 
Goedemiddag! Mijn zoon (2,5) is tussen 7 uur en half 8 wakker, onze dochter (net 1) is meestal iets eerder. Mijn man staat om half 7 op, en als hij om 7 uur de deur uit gaat sta ik ook op. Eerst even douchen en aankleden en dan met de kleintjes gezellig op het grote bed een fles pap. Ze slapen allebei tussen de middag nog zo'n 2 uurtjes en gaan om 7 uur weer naar bed en slapen dan vrijwel direct. Het zijn heel actieve kinderen, die hun slaap dan ook hard nodig hebben!
Groeten,
Simone

PS Zal mij benieuwen hoe het gaat als we de klok dit weekend gaan terugzetten!!!
 
Hoi,
Ons zoontje van 2jr2mnd slaapt tot ongeveer 8 uur.
Maar dinsdag had hij na een druk weekend en een dag creche een uitzondering gemaakt: half 10 werd hij wakker.
Een paar maandjes terug kon hij uitslapen tot een uurtje of 9, dat zit er niet meer in.
Tussen de middag gaat hij nu ook iets korter slapen: 1,5 tot 2,5 uur. 's Avonds ligt hij er meestal rond 19.00 uur in.
 
hi

ons zoontje werd altijd rond 6.45, 7.00 wakker, dan gaat de wekker bij ons, ik ga 7.20 naar werk toe. maar de laatste tijd is hij eerder wakker kwart over 6, ik laat hem dan wel in zijn slaapkamer, vanochtend heb ik hem een boekje gegeven. hij is trouwens  2 1/2 jaar oud, gaat tussen de middag nog slapen voor een uurtje en gaat om 8 uur naar bed toe.

groetjes,
lia
 
Hoi,

Ook ik ben een mama van ik ben een mama van vroege vogels, voor de grap zeggen we altijd dat het programma vroege vogels eigenlijk wat ons betreft late vogels mag heten.
Onze 3 jongens, 5,3 en 2 jaar zijn zelden na 7.00 uur wakker. Vaker tussen 6.00 en 6.30 dan tussen 6.30 en 7.00.
Helaas hebben we de afgelopen jaren gemerkt dat hier niets aan te doen is.
Later naar bed heeft geen zin, ze zijn even vroeg wakker alleen dan chagerijnig.
Hebben we dus niks aan.
Bedenk ook altijd maar het voordeel eraan, wij hoeven al jaren  geen wekker te zetten. En we zijn als we op het werk komen al helemaal uit wakker en actief.

Blijf hoop houden dat het over is als ze pubers zijn. We hebben nu al samen afgesproken dat we ze dan wel eens een keertje zullen "terug pakken na het uitgaan"


Groeten Sandra
 
goedenavond !
Onze dochter (2,5 jr) is ook een vroegspook.
Tussen 6.00 en 7.00 staat ze naast ons bed. (heel soms zelf voor 6.00) gaaaaaap
We zijn er ook achter gekomen dat haar terug in bed leggen niet helpt.
Ze gaat meestal tot 7.00 (zet een eierwekker) in haar slaapkamer spelen, om 7.00 mag op onze slaapkamer de t.v. aan en om 8.00 gaan we naar benenden.
Dit werkt prima en ze is hardstikke zoet....kan mama evengoed nog een beetje "uitslapen".
 Groeten van Miena.
 
Terug
Bovenaan