Hoe lang duurde het om zwanger te worden?

<p>Hoi meiden,</p><p>Ik ben volkomen nieuw hier, sterker nog, het is voor het eerst dat ik op een forum zit. Sinds maart jl. zijn m’n vriend en ik bezig om zwanger te worden. Dat is nog niet zo heel lang volgens de boeken van het zwanger worden, maar het is wel frustrerend nu het nog niet is gelukt. In m’n nabije omgeving lijken ze bij bosjes zwanger te worden, waardoor ik aan mezelf ga twijfelen en bang ben dat ik een afwijking heb (PCOS of endometriose). Ik heb een onregelmatige cyclus, het is dus erg lastig om mijn vruchtbare dagen te berekenen, ik houd het wel bij. Ik ben al bij de huisarts geweest, maar die geeft aan dat ik geduld moet hebben. Zwanger worden kost tijd. Hoe is jullie ervaring met een onregelmatige cyclus en zwanger worden? En tips om geen ‘stress’ te voelen met allerlei zwangere vrouwen in de omgeving? Aangezien stress niet echt bevorderlijk is om zwanger te worden..  Dankjewel alvast :)</p>

Hey hoi,
Ik heb wel PCOS en bijna geen cyclus.
Ook heeft mijn cyclus al eens 2 jaar volledig stil gestaan.
In September 2014 kreeg ik van mijn gyneacoloog te horen dat wanneer ik aan kinderen wilde beginnen van harte welkom was voor IVF. Sterker nog; volgens hem zou ik waarschijnlijk nooit kindjes krijgen.
Maar niets is minder waar... exact 11 maanden na deze uitspraak was ik zwanger van onze zoon, nu 3 jaar. 
Toen hij 1.5 was begon het toch te kriebelen voor een 2e.. dat lukte niet en dus de medische malle molen in. Een hele tijd en een miskraam verder, besloot ik in Januari dit jaar te stoppen met de clomid.
Eind Febr weken later dan verwacht eindelijk mijn menstruatie, daarna toch maar weer ovulatietesten gebruikt maar geen verwachtingen.
Op 26 Maart had ik mijn eerste licht positieve zwangerschapstest in handen.. kon mijn ogen niet geloven. Dus het kan! 
Ik ben nu ruim 20 weken zwanger van ons 2e kindje.
Hou vol hoor! Het komt goed, geef het nog wat tijd!
Groetjes Siska.