Hoe lang duurde het om zwanger te worden?

<p>Hoi meiden,</p><p>Ik ben volkomen nieuw hier, sterker nog, het is voor het eerst dat ik op een forum zit. Sinds maart jl. zijn m’n vriend en ik bezig om zwanger te worden. Dat is nog niet zo heel lang volgens de boeken van het zwanger worden, maar het is wel frustrerend nu het nog niet is gelukt. In m’n nabije omgeving lijken ze bij bosjes zwanger te worden, waardoor ik aan mezelf ga twijfelen en bang ben dat ik een afwijking heb (PCOS of endometriose). Ik heb een onregelmatige cyclus, het is dus erg lastig om mijn vruchtbare dagen te berekenen, ik houd het wel bij. Ik ben al bij de huisarts geweest, maar die geeft aan dat ik geduld moet hebben. Zwanger worden kost tijd. Hoe is jullie ervaring met een onregelmatige cyclus en zwanger worden? En tips om geen ‘stress’ te voelen met allerlei zwangere vrouwen in de omgeving? Aangezien stress niet echt bevorderlijk is om zwanger te worden..  Dankjewel alvast :)</p>

Hey hoi,
Ik heb wel PCOS en bijna geen cyclus.
Ook heeft mijn cyclus al eens 2 jaar volledig stil gestaan.
In September 2014 kreeg ik van mijn gyneacoloog te horen dat wanneer ik aan kinderen wilde beginnen van harte welkom was voor IVF. Sterker nog; volgens hem zou ik waarschijnlijk nooit kindjes krijgen.
Maar niets is minder waar... exact 11 maanden na deze uitspraak was ik zwanger van onze zoon, nu 3 jaar. 
Toen hij 1.5 was begon het toch te kriebelen voor een 2e.. dat lukte niet en dus de medische malle molen in. Een hele tijd en een miskraam verder, besloot ik in Januari dit jaar te stoppen met de clomid.
Eind Febr weken later dan verwacht eindelijk mijn menstruatie, daarna toch maar weer ovulatietesten gebruikt maar geen verwachtingen.
Op 26 Maart had ik mijn eerste licht positieve zwangerschapstest in handen.. kon mijn ogen niet geloven. Dus het kan! 
Ik ben nu ruim 20 weken zwanger van ons 2e kindje.
Hou vol hoor! Het komt goed, geef het nog wat tijd!
Groetjes Siska.

Hallo, hier zijn we anderhalf jaar bezig geweest. Mijn man heeft in 2005 chemo gehad en dus was zijn zaad zo goed als helemaal dood. We zijn uiteindelijk doorverwezen naar een gyneacoloog en die gaf aan dat het zaad zelfs te slecht was voor een iui behandeling en IVF.. het werd dus een icsi Behandeling. Na 4 terugplaatsingen en heel wat hormoon injecties verder gister eindelijk een positieve test in handen!!??

Hey, 

Wij hebben een jaar moeten proberen, we waren voortdurend aan het denken over zwanger worden en de frustraties waren op het einde zeer hoog. We hebben dan geluk gehad dat ons hondje zwanger geraakt was,waardoor ik voortdurend met de pups bezig was en in diezelfde maand ben ik zwanger geraakt :D en puur omdat we die maand er niet over aan het denken waren :D nu 20 weken zwanger :D 

Ik heb zelf heel onregelmatige cyclussen, en maar een paar eisprongen per jaar. Na een jaar proberen ben ik doorverwezen naar ziekenhuis, en ik bleek pcos te hebben. Eerst clomid 3 rondes geslikt, daarna 2 rondjes tamoxifen en laatste ronde gonal F geïnjecteerd. Met injecties ben ik zwanger geraakt, was toen inmiddels 1 jaar en 9 maanden verder. Nu 12 weken zwanger. 
Het is niet altijd vanzelfsprekend om snel zwanger te raken, gebeurt natuurlijk vaak genoeg ook wel. En, hoe hard iedereen ook roept dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, het is gewoon moeilijk om dat niet te doen. 
Maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel erg veel, dus probeer dat wel in je achterhoofd te houden. Mocht het op de natuurlijke manier niet lukken, heb je nog veel andere opties. Maar grote kans dat het zo lukt natuurlijk :)

Ik durf het bijna niet te zeggen maar bij mij was het met ronde 2 al raak. Erg snel dus, had dat zelf ook nooit verwacht en waren er ook niet heel erg mee bezig. We hadden zeg maar besloten om niet heel actief te voorkomen om zwanger te worden maar dat we zouden zien waar het schip zou stranden..
Nu was ik al wel 2 jaar van de pil af en hield mn cyclus bij met een app. Ik had ong cyclus van 28-36 dagen en ik voelde regelmatig wanneer ik een eisprong had. 
Dus het enige wat ik kan zeggen is; laat het idee los dat het nog niet gelukt is. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Volgendsmij kun je pas bij een huisarts terecht als het na een jaar nog niet gelukt is. In die tussentijd zou ik lekker van het leven genieten en wie weet komt het in de tussentijd vanzelf

Met pcos en afwijkende cyclussen de eerste in anderhalf jaar met 8 maanden ziekenhuis traject. 
2e onverwachts, waar ik naar een paar maanden pas achterkwam
3e ook een onverwachts kadootje wat nog geboren moet worden.
Nu gaat er wel een knoop in?
Pcos en afwijkende cyclussen zijn er nogsteeds

Hoihoi, vorig jaar februari vertelde mijn vriend me eindelijk dat hij er klaar voor was om papa te worden ?. Super blij natuurlijk. Maar.. 10 maanden lang werd ik niet ongesteld, afspraak gemaakt bij de gynaecoloog wat ik doodeng vond. Net op dat moment werd ik ongesteld en was het een prima cyclus, deze hebben ze gevolgd. Maar daarna bleef de cyclus uit. Ook bij mij kwam eruit dat ik pcos heb. Begonnen met clomid, eerst 5 pilletjes. Er kwam een eisprong maar de cyclus was vrij lang. Pilletjes opgehoogd naar 10. Uiteindelijk 3 rijpe eitjes! En nu 10 weken zwanger van een tweeling! ?????
ik ben er heel veel mee bezig geweest, toen ik eindelijk wat rust gevonden had en al ontzettend blij was dat de pilletjes aansloegen, dus een eisprong, dus een kans. Kon ik het wat loslaten.
uiteindelijk dus nog heel snel zwanger geworden met de hulp van clomid. Binnen 2 maanden. 
Heel veel succes allemaal! ?

Terug
Bovenaan