Hoe lang duurde het om zwanger te worden?

Dank jullie wel voor de reacties :) ‘Fijn’ om te lezen hoe het anderen vergaat en dat ik niet de enige ben. Het zou geweldig zijn dat het op de natuurlijke wijze verloopt, maar we staan voor alles open (ivf, icsi, etc.). Je hebt er alleen zelf geen controle op en dat vind ik best lastig. Volgende maand een nieuwe ronde. Al probeer ik er wederom niet te veel mee bezig te zijn.. ;) En het klopt dat de huisarts je pas na een jaar door kan/wil sturen voor ivf, dat gaf hij ook aan. Mocht er in december nog niets gebeurd zijn, ga ik naar de huisarts, ook om andere dingen wellicht uit te sluiten.

Hoe snel anderen zwanger zijn geraakt zegt niet zoveel voor jou, de vraag is immers of je eitje op het goede moment bevrucht kan raken.. je kan dus geluk hebben of pech, en uitgaande van 3 vruchtbare dagen per maand is de kans sowieso niet groot dat het snel lukt! Vooral gezond leven en proberen te relaxen, stress en spanning is volgens mij de grote blokkade! Succes en maak je geen zorgen, het lukt vast!

Om de 2 dagen vrijen schijnt te helpen. Dus niet elke dag want dan heeft het man geen optimaal zaadjes, zaadjes hebben 48u nodig om tot leven te komen en op kracht te raken. 
Wij zijn rond de 6 maanden bezig geweest, raakte er ook geïrriteerd van terwijl 6 maanden nog best kort is. Net toen het bij ons op een zeer laag pitje stond (lees : zelfs maar 1 x sex die hele maand!) raakte ik zwanger. En dat 4 dagen voor de eisprong ook nog eens terwijl ik een heel mooi regelmatige cyclus had van 28 dagen. 
Ik heb ruim 2 jaar period tracker gebruikt als app, was daar zeer tevreden over ? 

Succes! En vooral: heb plezier samen.

De man. Niet het man... Wilde eerste Het zaadje gelijk schrijven. Nu staat er Het man. ?

Ik heb een advies voor je; gewoon elke dag seks hebben en je bent zwanger voor je t weet. Sperma blijft namelijk 3 dagen leven in je vagina. Als je m gewoon vol bombardeerd elke dag word je vanzelf zwanger. Zo ben ik 3 keer in 6 maanden zwanger geraakt. (2 miskramen maar nu inmiddels 37weken!!!!) succes ;) 

1e zwangerschap was ik nog niet echt serieus bezig om een kindje te maken, omdat ik toen nog heel erg in de waan leefde dat ik ongeveer een jaar zou moeten ontpillen na 16 jaar de pil geslikt te hebben.
Dus het was dan ook een verassing dat ik de 2e maand na het stoppen met de pil al zwanger was.
de 2e zwangerschap was direct raak
de 3e zwangerschap was het de 2e maand raak, dit eindigde helaas in een miskraam
de 4e zwangerschap was gelijk achter de miskraam aan, dus ook meteen raak.
Ik ben zeg maar gezegend met een hele hoge vruchtbaarheid en ben me er heel erg van bewust dat dit ook absoluut een zegen is en niet standaard.
Ik kan alleen maar voor je hopen dat je snel zwanger bent.
Succes

Het zegt allemaal niks en bij de meeste vrouwen is het puur geluk en sowieso een groot wonder! Bij mij was het de eerste keer gelijk raak, wat helaas eindigde in een miskraam met 10 weken...... daarna wel ineens 10 maanden lang geduld moeten hebben en toen voor de tweede keer zwanger! Nu 9 weken... ik had een nette cyclus van 28-30 dagen..... misschien leer je je lichaam beter kennen als je begint met temperaturen? (Elke dag stipt op hetzelfde tijdstip, nog voor dat je uit bed stapt) in combi met om de dag sex? Succes iig! 

Terug
Bovenaan