Hoe lang duurde het om zwanger te worden?

Sorry Rooslii... ik kan het niet laten te reageren! Wat een opmerking, weet je hoeveel dames je hiermee pijn doet? Als het zo simpel zou zijn zouden we ondertussen allemaal al zwanger zijn. Ik ben 'pas' 8 rondes bezig en elke maand weer een domper als ik ongesteld word. En genoeg dames zoals hier die een onregelmatige cyclus oid hebben wat ook niet mee werkt. Dus nee; gewoon elke dag seks hebben maakt je niet simpelweg zwanger 

Hoi dames,
wij zijn bezig in ronde 4. Nog niet zo heel lang. Maar als je zwanger wilt worden veel te lang :) 
ik heb zelf een mooie dochter van bijna 3. Waar we 1,5 jaar flink ons best voor hebben moeten doen! Meteen na haar geboorte gezegd dat ik zeker nog een 2e kindje zou willen. Mijn partner dacht daar helaas anders over. Maar gelukkig is hij van gedachte verandert! 
Normaal gesproken heb ik een cyclus van ong. 25 dagen.. maar kreeg gister na 19 dagen ineens een bloeding.. beetje schrikken en dacht even aan een innestelingsbloeding, maar helaas toch een flinke menstruatie met flink wat pijn:-( dat was wel even een domper en vandaag ook niet echt in m’n hum... op naar de volgende ronde, deze keer met ovulatie testen proberen.
hopelijk gaat het voor jullie snel lukken, probeer positief te blijven! Makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk :) 

Mijn partner en ik hebben heel veel geluk gehad. Toen mijn partner het teken gaf wel voor kinderen te willen gaan (van mij wist hij allang dat ik het wilde hihi), zijn we per direct gestopt met roken. 2 maanden later ben ik gestopt met de pil. Ik heb een hoge bmi (van 35), dus ik wilde direct beginnen aan afvallen. Ik wist dat zwanger worden met overgewicht lastig is, dus ik wilde het eerste half jaar ontpillen gebruiken om effectief af te vallen. We hielden wel rekening met de '28 dagencyclus' en de week waarin ik vruchtbaar zou kunnen zijn. Het was niet raak, maar mijn cyclus was ook geen maand hetzelfde. Uiteindelijk maand 3 kwam ik erachter dat mijn partner toch stiekem achter mijn rug weer om was gaan roken, waarna ik heb gezegd: als jij dit nog niet aankan, dan geen baby deze maand (was erg beledigd en heb toen de vruchtbare week geen seks gehad hihi). Na die week konden we allebei niet meer en hebben toen 2 keer seks gehad die dag (geen condoom gebruikt, al had ik die heel kwaad die week gehaald). En onverwachts dus na 3 ronden toch zwanger! Het uitstellen was dus voor ons een raak punt! Ik heb er nooit op durven hopen, maar ondanks een onregelmatige cyclus is het ons gelukt. Afvallen is trouwens maar 6 kilo geworden uiteindelijk, dus voor de volgende houden we iets meer rekening met de goede match die wij vormen ;)
Heel veel succes! Ik heb mezelf niet ongerust gemaakt omdat ik uitging van zeker een half jaar ontpillen, wachten totdat de cyclus regelmatig is en ik wat kilo's kwijt zou zijn. Hopelijk kun jij die rust ook vinden (misschien ook een maandje niet proberen en gewoon naar jullie zin seks hebben, je leest toch veel verhalen waarbij stellen zwanger raken nadat ze niet gefocust waren op hun cyclus enz).

Terug
Bovenaan