Hoe lang duurde het voor zwangerschap?

Ik heb 2 kindjes, allebei in ronde 2 zwanger geraakt. Ik slikte nog maar 2 jaar de pil voor mijn eerste zwangerschap dus dat is niet zo lang natuurlijk. Als je bijv. 15 jaar de pil hebt geslikt, heeft je lichaam denk ik wel wat meer tijd nodig.Mijn lichaam pakte meteen mijn 'oude' cyclus weer op, waardoor ik netjes elke 4 weken ongesteld was en wist wanneer mijn eisprong ongeveer was. Dit is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend!

Ik heb 2 kindjes, allebei in ronde 2 zwanger geraakt. Ik slikte nog maar 2 jaar de pil voor mijn eerste zwangerschap dus dat is niet zo lang natuurlijk. Als je bijv. 15 jaar de pil hebt geslikt, heeft je lichaam denk ik wel wat meer tijd nodig.Mijn lichaam pakte meteen mijn 'oude' cyclus weer op, waardoor ik netjes elke 4 weken ongesteld was en wist wanneer mijn eisprong ongeveer was. Dit is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend!

15 maanden hier! Ik las destijds ook dat het gemiddeld een jaar duurt om zwanger te raken. Pas na een jaar begon ik zelf ongerust te worden. Uiteindelijk toch gewoon natuurlijk zwanger geraakt!

Na 15 jaar de pil te hebben geslikt stopte ik om zwanger te worden. Mijn lichaam pakte direct de goede cyclus op. Binnen 2 maanden zwanger maar kreeg met 7 weken een miskraam met curretage tot gevolg. Hierna was ik weer binnen 2 maanden zwanger en er ligt nu een mooi klein meisje naast mij te slapen.
Het ene lichaam pakt het sneller op de de ander. Ik heb geluk dat het zo snel ging.. het is belangrijk om het los te laten hoe moeilijk dat ook is! 

Hier duurde het 5 maanden. Eerste vier maanden heel erg mee bezig geweest. Toen in die laatste maand niet, Zovan no pressure, het komt wanneer het komt. Ik verwachte gewoon ongesteld te worden. Maar na paar dagen overtijd te zijn toch maar gaan testen. En toen echt al een knal test. 
Heb bij mij toch het idee van “los laten” geholpen heeft. 

Bij ons duurde het 6 maanden. Vanaf de tweede maand had ik weer een mooie cyclus maar in maand 3 kwam ik er, door middel van ovulatie testen, achter dat mijn eisprong later was dan ik dacht. 

De eerste keer had ik in oktober al mijn spiraaltje laten verwijderen. In juni begonnen en in juli zwanger. De tweede keer gebruikten we al geen anticonceptie meer. In februari begonnen en in mei zwanger. Dat is echt geluk hebben om 2x snel zwanger te zijn. Ik snap dat het voor je gevoel heel lang duurt, maar alles binnen het jaar is nog normaal.

Terug
Bovenaan