Hoe lang duurde het voor zwangerschap?

Bij mij was het in ronde 4 raak. Maar het kan best even duren zoals de rest ook al zei, dus maak je niet teveel zorgen ☺️

Hoi Gebruiker,
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar zit wel een beetje met hetzelfde. Ik heb 14 jaar de pil geslikt eind aug 2018 gestopt met de pil. Heeft bij mij heeft het toen wel een paar maanden geduurd voor ik voor het eerst ongesteld werd. Namelijk pas begin december. Vervolgens was ik daarna wel snel zwanger namelijk in februari, maar dit werd helaas ook een miskraam in maart met ongeveer 6 weken. Daarna heeft het weer een tijd geduurd voor ik ongesteld werd en is mijn cyclus verander naar 36-38 dagen ipv de 27-29 dagen die het daarvoor waren. Voor mij is het nu dus een jaar geleden dat ik ben gestopt met de pil, maar zou ik pas contact op kunnen nemen met de ha rond maart om onderzoeken te doen, omdat het dan een jaar niet is gelukt (gerekend vanaf de miskraam). Dus ik snap je onzekerheid, want dezelfde gedachten spoken soms ook wel eens door mijn hoofd. Gelukkig lees ik veel positieve verhalen van meiden die uiteindelijk toch gewoon allemaal zwanger zijn geworden/worden in latere rondes, dus dat geeft weer goede moed:)

Hi! Ik ben ook eind maart 2019 gestopt met de pil, daarna gelijk een regelmatige cyclus alleen was dit helaas maar voor 2x zo. Vorige cyclus 49 dagen en zit nu op dag 45... 
Lastig he om geduldig te zijn.. Merk het zelf ook dat ik er meer mee bezig ben dan dat ik had verwacht.
Heb trouwens 15 jaar de pil geslikt!

Het valt me ergens op hoe "ongeduldig" we zijn. Na jaren hormonen slikken kun je niet verwachten binnen een paar maanden zwanger te zijn, of zie ik dit verkeerd?? Ik zit pas in ronde 1 en ben al 3 jaar van de pil af weet dus pas over 3 weken of het gelukt is! Maar het blijft moeilijk hoor, elke dag schiet het toch door je hoofd. Ik probeer het zonder testen en lekker genieten ook van elkaar en de dingen om ons heen, dan komt dat wondertje vanzelf wel. 

@Olifantje
heel herkenbaar inderdaad... ene kant zegt je verstand; het kan wel een jaar duren, dus stress niet, kijk het aan en wacht geduldig. Maar de andere kant denk je; ik heb een gezond lichaam, vrij regelmatig, blabla waarom duurt het zo lang ;)

De eerste keer zw worden was ik gelijk zwanger. Dit werd een miskraam met 9 weken en curretage tot gevolg.
Dit was op 5 december 2016. 15 april 2017 een positieve test en nu een gezonde dochter van dik 1.5 jaar. 
Nu in ronde 2 voor het 2e kindje ook nu heel ongeduldig maar wat iedereen zegt lostlaten is echt belangrijk denk ik.
We "mogen" ons wel over 2 maanden melden als het dan nog niet gelukt is. Gezien niet zeker is of ik een eisprong heb nu en vaker ook gewoon geen menstruatie heb. Dit speelt al dik 1 jaar. Maar goed hoop zelf dat dit niet nodig is.

Terug
Bovenaan