*!#~^%^$ Hoe lang duurt dat ontpillen wel niet!?!?!?

nou ben bij de dokter geweest.. moet nu de komende drie maanden gaan temperaturen.. en mijn vriendje moet zijn goedje inleveren voor onderzoek om dat in ieder geval uit te sluiten dat t door t mannelijke gedeelte komt bij ons..

ik word pas doorverwezen door de husarts als we 15! maanden bezig zijn.. eerst maar eens beginnen met tempen zei hij. die teunisbloempillen kan ik best proberen zei hij of het echt helpt is maar de vraag.. ;-) maar over mijn schildklier (die heb ik niet meer..) zei hij weinig, als je goed bent ingesteld moet dat niet echt een  groot probleem zijn..

waarom ik nu een cuclus heb van ongeveer 56 dagen, wist de dokter ook niet.. eerst wederom kijken wat het verloop van mijn temperatuur is.. zucht..

maar goed, we zien t nog wel even dan.. ik kan altijd nog even een afspraak maken met mn internist, misschien dat die iets meer weet.. maar wil toch maar beginnen met tempen dan maandag..

Succes allemaal! Zijn er al nieuwe zwangeren of zitten we allemaal te wachten? Als het goed is heb ik van t weekend mn ovulatie dus... dat wordt gezelligggg haha.. sterkte meiden!!

Liefs anne!

hey hey

ik ben ook al bijna 9 maand bezig en in die tijd ben ik 2 keer zelf omgesteld geweest! een keer had ik zelf een cyclus van 4 maand!!! Ik ben gister voor de 2e keer naar de ha geweest en kreeg ook een temp lijst en ik ben doorgestuurd naar de gynacoloog en daar kan ik dinsdag al terecht!! waarschijnlijk gaan ze echo maken en bloedprikken enz!!! heel veel succes met w8 ik weet wat het is kus kus coortje

quote: euhm reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-10-2006 11:33:01'));

nou ben bij de dokter geweest.. moet nu de komende drie maanden gaan temperaturen.. en mijn vriendje moet zijn goedje inleveren voor onderzoek om dat in ieder geval uit te sluiten dat t door t mannelijke gedeelte komt bij ons..

ik word pas doorverwezen door de husarts als we 15! maanden bezig zijn.. eerst maar eens beginnen met tempen zei hij. die teunisbloempillen kan ik best proberen zei hij of het echt helpt is maar de vraag.. ;-) maar over mijn schildklier (die heb ik niet meer..) zei hij weinig, als je goed bent ingesteld moet dat niet echt een  groot probleem zijn..

waarom ik nu een cuclus heb van ongeveer 56 dagen, wist de dokter ook niet.. eerst wederom kijken wat het verloop van mijn temperatuur is.. zucht..

maar goed, we zien t nog wel even dan.. ik kan altijd nog even een afspraak maken met mn internist, misschien dat die iets meer weet.. maar wil toch maar beginnen met tempen dan maandag..

Succes allemaal! Zijn er al nieuwe zwangeren of zitten we allemaal te wachten? Als het goed is heb ik van t weekend mn ovulatie dus... dat wordt gezelligggg haha.. sterkte meiden!!

Liefs anne!

Heej anne,

ik lees je verhaal en kijk echt op van wat de dokter nu van je wil. Het is toch jou cyclus, waarom moet je vriend dan zijn goedje inleveren? Ik zie er geen logica in hoor? Er klopt iets niet met jou hormoonhuishouding, en je vriend moet daarom zijn goedje inleveren en je moet gaan tempen???? Wat een onzin!
Als ik bij de dokter kwam met een cyclus van 56 dagen dan ging ik niet naar huis met dit advies hoor!
Ja sorry hoor, maar vindt t erg raar dat je huisarts je daarmee naar huis stuurt, je bljift hiermee toch de cyclus van 56 dagen houden?

Nou ja, in ieder geval succes,!

maar ik vind het wel een beetje raar dat jij nog nie doorgestuurd word hoor? bij mij gaan ze toch eerst echt naar mij kijken omdat mijn lichaam niet op gang komt! en me vriend moet wel mee maar daar gaan ze eerst niks mee doen!! ik was zelf al begonnen met tempen op dag 33 en zit nu op dag 49 dus ik neem geen 3 maand lijsten mee naar de gyn, en ik vind het raar dat hij zegt dat je eerst 15 maanden bezig moet zijn voor zover ik weet is dat 12!! kus

ja daar hebben jullie ook wel weer gelijk in nu ik er zo over nadenk.. en ik nog wel heel stoer zeggen dat ik me niet af zou laten schepen!! dus wel eigenlijk.. sjonge.. mijn vriend moest helaas onverwachts werken dus was niet mee, maar die zei ook al dat ie er niet op gerekend had dat hij zijn goedje in moest leveren.. heb ik ook heel niet aan gedacht dom dom.. ja de dokter wilde graag t verloop van mijn cyclus weten, maar de vorige keer dat ik bij m was deed ie eigenlijk ook al zo raar.. (we hebben twee dokters in 1 praktijk maar de goeie was nu met vakantie, had de vorige x  ook al mot, met deze maar ik wilde eigenlijk ook niet tot half nov. wachten dus dacht ga nu maar vast..)

potver! misschien moet ik toch echt ff internist bellen en opschrijven wat ik wil! thanx dat jullie me even terechtwijzen en helpen natuurlijk..

Liefs anne!

Hoi Anne,

Jouw verhaal is heel herkenbaar. Voor mijn eerste kindje had ik ook een jaar of 10 de pil geslikt en na het stoppen werd ik in 1 jaar tijd slechts een paar keer ongesteld.   Na ruim een jaar vol frustratie en veel negatieve zwangerschapstesten ben ik naar mijn HA gestapt en zij verwees me door naar het ziekenhuis voor een echo. Daar konden ze zien dat mijn eierstokken door het lange pilgebruik zeg maar aangetast waren. Post ammenoroe (of zoiets ) noemden ze het vanwege het pilgebruik. Sommige vrouwen zijn er gevoelig voor en dan maakt het niet uit hoe lang je de pil hebt geslikt.  Mijn huisarts gaf toen aan dat dit prima te behandelen is met een kort hormoonkuurtje, alleen kwam het bij mij niet zo ver want ze zagen op de echo net een eitje rijpen .   We hebben onze kans gegrepen haha en negen maanden later werd onze meid geboren.
Nu nog heb ik lange cyclussen, maar ben net (sinds woensdag) zwanger van de derde. Door te temperaturen en slijmwaarneming heb ik een beetje het idee wanneer mijn eisprong is, deze maand was dat bijvoorbeeld op dag 43 van mijn cyclus, maar wel raakgeschoten!!

Ik zou zeggen, plan een afspraak in met die fijne huisarts!! Daarnaast gewoon doorgaan met temperaturen want dan leer je je lijf goed kennen en dat heeft weer zijn voordelen bij een evt. volgende zwangerschap... haha das misschien iets te ver vooruit gedacht.

Succes he meid!

groetjes Reggie

Terug
Bovenaan