hoe lang nog borstvoeden?

oja, je kunt best een wijntje drinken hoor, vooral naarmate je kindje ouder wordt en straks met de bijvoeding minder zal drinken. Alcohol blijft drie uur in je bloed, en er komt bovendien nauwelijks iets van in je melk terecht.

Hoi Danielle

ik las in jouw reaktie dat jij thuis werkt.
Is dat voor een baas of voor jezelf?
Ik werk nl. ook thuis,maar ik moet alles kolven, omdat live voeden bij ons niet gaat.
Nu heb ik denk ik net als ieder ander recht op tijd voor voeden of kolven. Ik vroeg me af hoe jij dat gedaan/ geregeld had.
Ik moet mijn uren die ik maak registreren zeg maar, maar   heb wel een vast contract van minimaal 16 uur.

groetjes irene

Hoi Irene,

ik werk als kinderoppas in mijn eigen huis en ook als romanschrijfster, ben dus eigen baas. Ik voed dus tussen de bedrijven door, maar kolven vond ik altijd al lastig en duurde bij mij ook langer dan live voeden dus heb ik dat achterwege gelaten toen ze 8 maanden was. Ik neem aan dat je net als iedereen kolfrecht hebt, ook al werk je thuis. Dus je werkt minimaal 16 uur, is dat niet een beetje om de kolfbeurten heen te verdelen? Ik begrijp niet helemaal uit je verhaal of je alles altijd kolft en nooit live voedt, of dat het live voeden nu niet meer gaat en eerst wel? Ik vond het handiger om gewoon te voeden, soms tijdens het werken.

groetjes Danielle

he rachel , heb je die vraag hier niet al een keer eerder gesteld? Of was dat iemand anders.

Je hebt gewoon recht op tijd om te kolven, of je nou toevallig thuis werkt of op de 'werkplek' maakt helemaal niet uit. En als jij uren moet schrijven dan oveleg je gewoon met je werkgever waar je die kolfuren het beste kan wegschrijven.
Zoek het anders ook eens op op die borstvoeding.com. is sowieso een zeer informatieve site

quote: woedel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-06-2007 14:04:11'));

Wij waren ook van plan de rapley methode te gaan volgen, maar ons Cb heeft dat toch een beetje afgeraden. Ik dacht dat zij er wel voor zouden zijn, een antroposofisch CB nl. Maar ze zeiden dat kindjes met 6 maanden vaak nog niet goed genoeg kunnen zitten om die methode te volgen en raaden aan dat pas te gaan doen vanaf dat je kindje goed en lang zelfstandig rechtop kan zitten. Eerst beginnen met prutjes dus en dan later pas over op rapley. Ik denk dat ze me omgepraat hebben, ik wa stoch al benieuwd naar het besmeurde snoetje!!!

Rosanne

Hoi,

Ik vermoed, dat de medewerkers van je cb zich niet helemaal goed hebben verdiept in de Rapleymethode. Op het  Forum Bijvoeding  wordt juiste, volledige en betrouwbare informatie gegeven over de Rapleymethode en het introduceren van vast voedsel in het algemeen. Zo is daar o.a. de presentatie terug te lezen die Gill Rapley tijdens het Borstvoedingscongres in 2004 heeft gegeven, informatie uit de eerste hand dus. Bovendien is kinderdiëtist Stefan Kleintjes, bekend van het boek "Eten voor de kleintjes-Van borst tot boterham" en winnaar van de borstvoedingsprijs 2006 op het Forum Bijvoeding actief. Een echte  aanrader dus, kijk er maar eens!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

quote: rachel2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-06-2007 11:53:01'));

Hoi Danielle

ik las in jouw reaktie dat jij thuis werkt.
Is dat voor een baas of voor jezelf?
Ik werk nl. ook thuis,maar ik moet alles kolven, omdat live voeden bij ons niet gaat.
Nu heb ik denk ik net als ieder ander recht op tijd voor voeden of kolven. Ik vroeg me af hoe jij dat gedaan/ geregeld had.
Ik moet mijn uren die ik maak registreren zeg maar, maar   heb wel een vast contract van minimaal 16 uur.

groetjes irene

Hoi Irene,

Op de site van het Voedingscentrum wordt uitgebreid aandacht besteed aan het recht om te voeden of te kolven onder werktijd en aan de rechten en plichten van de werkgever en de werknemer. Wellicht kun je met die informatie uit de voeten? Dit is de directe link naar de betreffende pagina: Borstvoeding verdient tijd-Informatie voor werkgevers.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan