hoe lang positieve zwangerschapstest???

Hoi dames,

Ik vroeg me af hoe lang bij jullie de zwangerschapstest positief bleef??
Ik heb namelijk het volgende probleem. Ik heb 23 maart een miskraam gehad en ben 24 maart gecurreteerd. Volgens de gyn reken je je nieuwe cyclus vanaf de eerste dag van echte bloeding. Dat was 16 maart, toen brak het echt door. Ik heb woensdag de 25ste voor de laatste keer een zwangerschapstest gedaan, toen was hij al zo goed als negatief.
Nu, 3,5 week na de eerste echte bloeding dacht ik laat ik weer is een test doen. Hij was zowaar positief. positiever dan de test die ik de 25ste heb gedaan!!
Ik vind het vreemd. Ligt het aan de test, aan mij of zou ik zowaar weer zwanger zijn??
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben jullie nog lang positief getest na de miskraam?? Ik was pas 6 weekjes zwanger.
Ik ga zondag opnieuw testen om te kijken of hij positiever is of negatiever.

Liefs Jen

Hoi,

bij mij was de test harstikke negatief een week na mijn curretage...
Maar t kan tot 9 weken in je lichaam blijven zitten.

Wel vreemd dat ie nu beter was dan vorige keer...inderdaad over paar dagen weer testen. Indien ook positief dan aan huisarts bloedtest vragen, daar kunnen ze meer uit halen!!

Spannend meid, sterkte,

gr Yosha

Jen, wat spannend!
Ik had twee weken na de miskraam nog pos testen, maar toen was niet alles weg. De dag na de curettage was een extra gevoelige sensitest nog heeeeeeeeeeel licht pos.
Anderhalve week later absoluut negatief.
Misschien is de CB digital met conceptieindicator iets voor jou? Die geeft aan hoeveel weken zwanger je bent. Maar eigenlijk meet het ding dus je hcg gehalte.

Als een test positiever wordt zou je best zwanger kunnen zijn...
Heb je dezelfde test gebruikt of een ander merk?

O, wat gun ik het je, laat je het weten?

Edith

Hoi edith,

Ik ha inderdaad ook begrepen dat na een curretage snel alle hormonen weg zouden zijn. zeker binnen een week omdat het zo pril was (6 weken bij curretage)
Ik heb dezelfde test gedaan (van kruitvat) dus daarom vind ik het zo gek, ook smorgens en met 6 druppels urine zoals op de verpakking staat.
Ik ga morgen nog maar is testen. Het is bijna te mooi om waar te zijn!!! M'n vent en ik zijn wel meteen weer aan het vrijen gegaan nadat het bloeden was gestopt! Dus het zou allemaal zomaar mogelijk zijn.

Liefs Jen

Jen, dat zou alweer supervlug zijn idd.
Eerst maar even afwachten he? Anders krijg je soms valse hoop. Ik heb nog geen ongi gehad na mijn begin van de mk van 3 mrt en curettage van 17 mrt. Afgelopen paar dagen s ochtens wat vage misselijkheid, maar ik durf niet te testen...
Ben zo bang voor neg uitslag. En pos vind ik ook doodeng! Dan moet ik alsnog wachten op de eerste echo voor ik een beetje gerust ben en dat duurt dan nog 5-6 wkn. Voel jij je ook zo onzeker nu?
Ik heb wel minder vertrouwen gekregen in mijn lichaam na de mk, merk ik.
Wel jammer....

Hoi Edith,

Gek genoeg heb ik er juist meer vertrouwen in dat het goed zal gaan dan voor de miskraam. Mijn idee is de kans dat je NOG een miskraam krijgt wel zo ongelofelijk klein. en ik heb hier al een gezond mannetje van 6 maanden, dus ik weet dat ik een gezond kind op de wereld kan zetten.
Ik kan me je onzekerheid wel heel erg voorstellen. Gelukkig ben ik vrijwel altijd positief ingesteld en dat scheelt een hoop. Zo ben ik er ook heilig van overtuigd dat de miskraam heeft moeten gebeuren. Vervelend natuurlijk, maar wat als de zwangerschap wel was aangebleven?? grote kans dat er dan alsnog iets mis zou zijn geweest.
Ik heb ook vrij heftige medicijnen en een operatie gehad in de 3de week van mn zwangerschap (toen ik het dus nog niet wist) Ik denk ook dat die hele gebeurtenis ook heeft bijgedragen aan de miskraam.

Hebben ze bij jou een reden gevonden voor de miskraam?

Ik hoop dat jij ook snel weer zwanger bent!! Vooral positief blijven   dan word   de test het vast ook wel weer .

Bij mij zou het wel erg vroeg zijn om weer een posotieve test te hebben, maar bij allebei mn zwangerschappen heb ik vanaf 3 weken en 2 dagen al positief getest. M'n lijf maakt dus duidelijk snel veel HCG aan. Vaandaar dat ik ook erg benieuwd ben wat de test morgenvroeg (of eigenlijk straks) zegt.

Liefs Jenneke

Jen, nee bij mij ook geen oorzaak voor de mk.
Maar ik ben 38, dat is al reden genoeg...
Ik heb gelukkig ook al twee gezonde meiden, dat geeft idd wel weer vertrouwen...

Verder ben ik er ook wel nuchter onder. Deze dingen gebeuren gewoon en dat is verdrietig, maar het is niet anders...
Heb meer last gehad van de hele nasleep van blijven vloeien en uiteindelijk een curettage.
Die dag in het ziekenhuis vond ik nog bijna erger dan de mk op zich!

Verder nog niet durven testen, haha. Heb wel een stapeltje in huis...
Begin nu wat buikkrampen te krijgen...
Maar dat heb ik de afgelopen dagen wel meer. Net het gevoel van ongi moeten worden, maar er komt niets....

Heb jij alweer getest?
Ben benieuwd....

Hoi edith,

Lastig he dat wachten. Ik baal ook van mezelf dat ik donderdag toch heb getest. Gisteren weer getest, mn man zei dat hij wel ietsjes duielijker was, maar er is nog geen heeel groot verschil. Ik ga woensdag maar weer testen. We hebben volgende week nog wat feestjes, en als ie nou negatief is kan ik gewoon lekker een wijntje drinken. Ook als ie nog hetzelfde positief is denk ik dat het van de vorige zwangerschap is.

Stiekum hoop ik toch dat het alweer raak is.

Wanneer zou jij ongeveer weer ongi moeten worden? Wel leuk dat je al 2 kleintjes hebt. Ik wil ook zo graag een tweede. Lijkt me zo gezellig voor mn kleine man als ie een broertje of zusje krijgt die niet zoveel in leeftijd scheelt met hem (mn zoontje is van 20-09-2008)

Fijn dat jij ook wel redelijk nuchter bent in dit soort dingen. Een vriendin van me zei ook al, hoe kan dat nou dat je zo jong bent en een miskraam hebt gekregen. Maar ook jonge mensen krijgen gewoon miskramen ;) dat blijkt maar weer (ben 26)

Ik hoop dat de test ook bij jou snel positief is door een nieuwe zwangerschap!!

Liefs Jen

Terug
Bovenaan