Hoe lang proberen een baby terug in slaap te krijgen?

<p>Beste mede-ouders!</p><p>Zojuist een avond met een oververmoeide 7 weken oude baby gehad.</p><p>Overdag slaapt hij snel in, maar na kwartier, half uurtje is hij wakker en lukt het me niet om hem weer in slaap te krijgen. Terwijl hij wel heel moe is en ik echt van mening ben dat hij te kort slaapt, aangezien hij vanavond dus oververmoeid en ontroostbaar was.</p><p>Hoe lang blijven jullie na een kort slaapje proberen om je kindje toch weer in slaap te krijgen? Heb het tot nu toe steeds een uur vol kunnen houden... maar dan is mijn geduld op en haal ik hem er (nog moe) uit.</p><p>Help!</p>

Hoi Patricia! Wat frustrerend he, zowel voor jezelf als voor je baby.. wat hier heel erg hielp is inbakeren (ik deed het met een grote hydrofiele doek maar bijv. de Pacco schijnt ook goed te werken). En als hij wakker wordt, niet direct er naar toe gaan, maar probeer het even aan te kijken. Als hij blijft huilen maar het is geen ‘moord en brand’: in bed laten liggen, instoppen, 1 hand op het hoofd en 1 hand op de buik. Niet tegen praten, maar zo weet je baby wel dat jij er bent. Dit 5 minuten, dan weggaan. Als je baby daarna nog steeds huilt, ga je ee na 5 minuten weer heen (ook weer 5 minuten erbij zitten) enz. Dit even volhouden.. als er +_ 2,5 uur tussen voedingen zit kan het ook weer honger zijn. 
Altijd zelfde volgorde aanhouden; voeding, boertje, even op schoot/ik de box (let op max. wakkertijd!) en bij het 1e moeheidsingaal naar bed. 
Helpt zuigen op je pink/speentje? Worden ze vaak ook rustig van..
Weet je zeker dat hij goed drinkt/verzadigd is na een voeding? + het kunnen ook krampjes zijn, die beginnen vaak 30min na een voeding. (Dan zou je kunnen fietsen met de benen om de scheetjes los te laten, event. medicijnen (cinnababy oid) starten). Inbakeren helpt ook tegen krampjes. 
Slapen in een draagdoek kan ook nog, sommige babys slapen nergens anders behalve in een draagdoek..
Het is even zoeken wat werkt, wat bij de baby 1 werkt, hoeft niet bij baby 2 te werken om het even lastig te maken..
heel veel succes!

Oh: als je het ziet zitten kun je buikslapen proberen, sommige babys slapen alleen goed als ze op hun buik liggen.

Ik doe altijd 1 lange middagslaap met me dochter op de bank. Dan ligt ze in me armen en elke keer als ze wakker dreogt te worden kan ik ff wiegen zodat ze weer weg zakt

Dank voor je reactie!
Hij slaapt al op zijn buik, nu een week. De nachten gaan gelukkig goed,  maar dan valt hij na de fles bij mij in slaap, maar na overleggen slaapt hij door, alleen overdag is hij zo snel wakker. Denk dat ik hem misschien net te laat op bed leg, maar hij heeft niet veel vermoeidheidssignalen. Plus dat hij echt een tijdje omhoog moet blijven i.v.m. verborgen reflux. Krijgt hij sinds een week medicijnen voor. Ik denk dat hij ook genoeg voeding krijgt, ietsje meer als gemiddeld, anders was hij inderdaad niet verzadigd.
De eerste 2/3 weken waren zó relaxed! Pfff vind het wel pittig soms hoor!

Ik zou een draagzak gaan gebruiken..is voor je baby een fijn geborgen gevoel en geeft voor jou meer rust. 

Herkenbaar hoor. De eerste paar weken heb ik hetzelfde probleem gehad. De nachten gingen goed, maar overdag deed hij slaapjes van een halfuur en was dan echt niet uitgeslapen. Als hij bij mij kon slapen sliep hij vaak 2 a 3uur wchter elkaar. Maar zodra ik hem dan weg wilde legde was hij meteen wakker. Iedereen zei dat het een fase is en het over zou gaan en dat is echt zo. Ik heb vaak met hem op de bank gelegen (netflix aan) en de kleine lekker slapen. Vermoeiend voor jezelf, maar de kleine had dat nodig. Op een gegeven moment merkte ik dat hij bij mij onrustiger werd en heb ik een week lang elk slaapje hem in zijn bed gelegd. Knuffeltje over zijn oogjes, bij hem blijven tot hij sliep en als hij na een halfuur wakker werd weer hetzelfde ritueel en na een week merkte ik dar hij ineens langer in zijn bedje ging slapen overdag en nu (6 maanden) slaapt hij super. Dus het is echt een fase. Een draagdoek heb ik trouwens ook geprobeerd, maar dat vond mijn zoontje verschrikkelijk haha

Ok, ik moet doorzetten dus. Op schoot sliep hij eerst wel, maar lukt hem nu ook niet meer. Een draagdoek trek ik zelf niet denk ik. Vanmorgen al bij het huilen steeds na 5 minuten even naar hem toe, hand op zijn hoofdje, speen gegeven, leek te werken... hoop dat ik de energie heb om dit vandaag door te zetten! Bedankt voor de steun en tips en herkenning van jullie, dames!!!

Terug
Bovenaan