Hoe lang proberen een baby terug in slaap te krijgen?

Hoi!
hier hetzelfde probleem gehad. Zoals hierboven al ergens staat, rust en regelmaat kan helpen. 
Een baby weet niet als hij wakker wordt of hij een half uurtje of 2 uur heeft geslapen. De kans dat hij na wakker worden weer opnieuw gaat inslapen is volgens mij vrij klein. Bij mij lukt dit eigenlijk bijna nooit, ik kijk het 5 minuutjes aan. Als hij wakker blijft halen we hem eruit en doen de hele volgorde weer opnieuw maar dan alles korter. Paar slokjes drinken, kort knuffelen, kort spelen en weer naar bed. Het is wel veel werk maar zal (hopelijk) voor verbetering zorgen door de herkenbaarheid. 
Heb je al white noise geprobeerd? Mijn zoontje slaapt echt super snel in met het geluid van de föhn of de stofzuiger. Klinkt gek maar het werkt hier.. en wij hebben de eerste 3,5 maand ingebakerd met de Pacco doek en dat heeft ook echt geholpen met dieper slapen. 
Hopelijk heb je hier wat aan en succes!

Niemp, wat een supertip van 1 hand op het hoofd en 1 op (in mijn zoons geval) rug! Vandaag een lange slaap in de ochtend van 2,5 uur. In de middag lukte het niet, 3 kwartier slaap, maar begin van de avond weer wel. Wel een tijd in de weer met heen en weer gaan naar hem, bijna een uur, maar niet hysterisch huilen.
Wel jammer dat de medicijnen voor reflux niet veel uithalen en hij dus de fles krijgt en daarna zo lang rechtop moet, dat hij daarna alweer meteen naar bed moet. Dinsdag terug naar huisarts!

Ik kan je het boek ‘zo krijg je een blije baby’ van stephanie lampe aan. Die legt uit dat baby op deze leeftijd een slaapcyclus heeft van 45 min en alles over slaapsignalen en wakkertijden. Heel nuttig! 

Fijn dat je er wat aan had! En misschien heb je ‘ gewoon’ een baby wat wat minder slaapt overdag! Als hij savonds/ snachts dan maar wel slaapt.. oh reflux, erg vervelend!! Goed uitzoeken of de dosering wel klopt en anders vragen of je andere medicatie mag! Hoe is het nu?

Ik heb ook een oververmoeide baby gehad . Naar datie weken was getreitert door krampen. 
Wij zijn begonne met rust  en regelmaat toen. 
Voeden
Verschonen 
Spelen en knuffelen 
Slapen (in eigen bedje)
Dit is echt even door bijten een paar weken. 
Ik ga meestal  naar 5 minuutjes  even troosten  en blijf dit volhouden ik laat hem ook gewoon liggen dan. Mocht die echt naar een aantal keer niet willen dan  haal ik hem er even uit en knuffel hem dan eventjes en leg hem daarna weer terug . Daarna weer liggend troosten .
Aangezien meneer een volhouder was en het wel  veel energie van je wergt.  Had ik me voorgenomen  hem ongeveer hem een uurtje in bed te leggen of die nu slaapt of huilt . En als die daarna zn slaap nog niet vat mee naar beneden en bij mij slapen. Of in de kinderwagen.   De box is hier alleen om te spelen.
Vooral omdat die oververmoeid is kun je wel 3 uur de strijd met hem aan gaan maar dan  slaapt  die nog niet en komt die nog niet van zn oververmoeidheid af.
Maar hij wist elke keer wel naar het spelen dat die naar bed  moest. En uiteindelijk  sliep  die dan een half uurtje  en huilen dan een uurtje  en zo steeds langer 
Ik heb echt  door dit vol te hebben gehouden zn andere baby een hele vrolijke  knul.
En soms is die zn bedje  naar een  uur al beu soms naar 3 uur de ene keer is die moeier als het andere

Af en aan gaat het, overdag gaat het wel ok, maar eind vd (mid)dag slaapt hij minder. 's Avonds ook lastig, want moe is hij wel, maar na 30 min wakker en niet meer in slaap te krijgen. Ophouden tot volgende voeding is dan echt te lang. En als ik hem dan (soms) bijna in slaap heb, is het daar toch alweer tijd voor. De fles van 23.00 sla ik ook meestal over, omdat hij dan eindelijk lekker slaapt!Op pad gaan vind ik dan ook lastig, alleen in de wagenbak kan hij lekker slapen, maar in de bedjes bij mn ouders en zus is het ook geen feest. Je moet toch ook af en toe eens op visite kunnen? Ik blijf dat maar wel proberen.

Terug
Bovenaan