Hoe leer je baby in bedje te slapen

[quote quote=10499904]Welke draagzak? Ik overweeg er ook eentje om te kopen[/quote]https://www.bol.com/nl/nl/p/tula-baby-draagzak-free-to-grow-discover-ergonomische-draagzak-vanaf-geboorte/9200000075017554/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-112158705022-S-472413206786-9200000075017554&gclid=CjwKCAjw2vOLBhBPEiwAjEeK9rBt3vDOG67s9Bux-jlkvnHATyV7fxDd_uFrzaIB7qIc9mP1bOhTbxoC8rgQAvD_BwE

Deze. Maar ik heb haar eerst in een draagdoek gehad de 1e 3 maanden ofzo.

Het is allemaal erg pittig in het begin. Ik had geen ks maar wel een kindje wat erg afviel omdat mijn borstvoeding niet goed op gang kwam. Uiteindelijk met kolven en bijvoeden ging het de goede kant op. Maar soms hebben kindjes in het begin erg moeite met drinken omdat ze toch een kort tongriempje hebben of een andere reden. In het ziekenhuis is ze in goede handen.
Onze dochter sliep in het begin overdag eigenlijk ook altijd bij ons. Heel dicht tegen ons aan viel ze goed in slaap. Het is wel zwaar, vooral als je partner moet werken oid en je voor je gevoel nergens anders aan toe komt dan aan je baby. Het enige wat soms kan is slapen terwijl je baby slaapt. Op bed met kussens in je rug en een Voedingskussen om je heen zodat je kleintje niet weg kan rollen, lukte het me soms om hakr zittend in slaap te vallen als onze dochter op me lag te slapen. Meehuilen met je kindje is heeeel normaal, ik denk dat we dat allemaal wel hebben gedaan. Je bent moe, weet niet meer wat je kleintje nu weer nodig heeft want je bent het hele 'lijstje' al afgegaan en toch wordt er nog gehuild. Lekker de tranen laten lopen. Ik heb nog nooit zoveel gehuild als het eerste jaar van onze dochter ?. 

Blijf praten met je partner, maar ook met iemand anders die weet hoe het is om een kleintje te hebben. Je zal zien dat er best wel vaak herkenning is.

Herkenbaar!Mijn kleintje is vandaag 10 weken maar slaapt overdag álleen maar alle slaapjes bij mij op mn arm óf mijn partner in de draagzak (is voor mij nog te zwaar ivm bekkeninstabiliteit). Tot twee weken oud sliep ze nog overal (nestje, box etc). Ze heeft verborgen reflux, maar t gaat gelukkig ietsjes beter nu.
Je bent super gék op je kleintje, maar het is zwaar, heel zwaar (kán t zijn tenminste). Iets wat ik van te voren écht niet op die manier bedacht had. (Je denkt een kleintje toch wel weg te kunnen leggen en zelf even iets te kunnen doen, al is het plassen…)
We kiezen nu voor slaap ipv de plek (oververmoeidheid is hiermee bijna opgelost heb ik het idee, ze zit beter in haar hum, huilt veeel minder, huilde hiervoor soms uuuren per dag en ik huilde rustig mee).
Ik hoop ook dat de dag komt dat ik haar gewoon ineens kan wegleggen overdag (nu is het echt een halfuur met haar ogen open liggen en gewoon níet gaan slapen óf direct huilen… troosten werkt dan niet).
Niet alle kleintjes zijn hetzelfde.. uiteindelijk komt t goed ☺️

Terug
Bovenaan