Het is allemaal erg pittig in het begin. Ik had geen ks maar wel een kindje wat erg afviel omdat mijn borstvoeding niet goed op gang kwam. Uiteindelijk met kolven en bijvoeden ging het de goede kant op. Maar soms hebben kindjes in het begin erg moeite met drinken omdat ze toch een kort tongriempje hebben of een andere reden. In het ziekenhuis is ze in goede handen.
Onze dochter sliep in het begin overdag eigenlijk ook altijd bij ons. Heel dicht tegen ons aan viel ze goed in slaap. Het is wel zwaar, vooral als je partner moet werken oid en je voor je gevoel nergens anders aan toe komt dan aan je baby. Het enige wat soms kan is slapen terwijl je baby slaapt. Op bed met kussens in je rug en een Voedingskussen om je heen zodat je kleintje niet weg kan rollen, lukte het me soms om hakr zittend in slaap te vallen als onze dochter op me lag te slapen. Meehuilen met je kindje is heeeel normaal, ik denk dat we dat allemaal wel hebben gedaan. Je bent moe, weet niet meer wat je kleintje nu weer nodig heeft want je bent het hele 'lijstje' al afgegaan en toch wordt er nog gehuild. Lekker de tranen laten lopen. Ik heb nog nooit zoveel gehuild als het eerste jaar van onze dochter ?.
Blijf praten met je partner, maar ook met iemand anders die weet hoe het is om een kleintje te hebben. Je zal zien dat er best wel vaak herkenning is.