Hoe noemen geslachtsorgaan meisje?

Dag dames,

Na het Piemeltopic van Rosanne hier een vraag waar ik al een tijdje mee loop:
Hoe noemen we straks het geslachtsorgaan van ons meisje?
Ik vind vagina geen goed woord, dekt de lading niet (ik bedoel; dat is toch eigenlijk alleen het gaatje?).
Eigenlijk vind ik het belachelijk dat er geen goed woord voor is, piemeltje en zo klinkt heel normaal, maar vaginaatje of iets dergelijks....Het lijkt wel of het allemaal raar klinkt. Vrouwonvriendelijk eigenlijk dat er geen mooi woord voor is. Hoe lossen jullie dit op of gaan jullie dit oplossen?

Alvast bedankt!
Gr irene

Tja... Geen idee. Daar heb ik voorlopig geen probleem mee! Ik zei vroeger als kind altijd : jongens hebben een touwtje en meisjes een tuubeltje. Hoe ik daar bij kwam???? Geen idee!
Veel succes en ik ben benieuwd naar de oplossingen!

Hier in huis (bij mijn dochter van 2,5  gebruiken we het woord 'voorbibs' . Ik weet niet of we daar de komende 5 jaar mee vooruit kunnen maar voorlopig vind ik het wel een mooi woord. Het lijkt immers ook op een soort billen aan de voorkant?

Hier is het "jongensplasser" ook wel "piemel" en "meisjesplasser" kortweg "plasser".
Dekt voor mij voorlopig genoeg lading. Een paar maanden terug zat ik in bad met mijn zoontje van toen net twee. " Mama, jouw piemel is weg!" "Nee hoor lieverd, ik heb geen piemel, dat hebben meisjes niet." "Oh. Is die nog in de winkel dan?" Ach ja...

Groetjes Dionne

hier hebben jongens een plèr, da's indonesisch voor piemel en meisjes hebben die niet, maar kunnen wel plassen, dat vindt onze kleine man van 3,5 voorlopig wetenschap genoeg.

Ik hoor eigenlijk op het zomer 2006 forum maar wij hadden daar dus ook dit onderwerp en er kwamen de gekste dingen naar voren, heb er echt om in een deuk gelegen.
Fluitje, mutsje .. de gekste dingen.
Wij noemen het bij een jongen een plasser. Ik vind piemel al TE (erg he)
en bij een meisje een plasbips of evt een spleetje kan ook nog vind ik.
Moest ook wel lachen om de mama die haar piemel nog in de winkel heeft liggen haha.

Groetjes Kirsten mv Tyche

Wij zeiden vroeger thuis plasbillen (net zoiets als plasbips) en dat zeggen mijn nichtjes van 4 en 7 nu ook. Vind het wel een net woord. Voor meisjes is het inderdaad lastiger dan voor jongetjes. Bij onze zoon is het dus makkelijk!

Terug
Bovenaan