Hoe noemen geslachtsorgaan meisje?

Hoi,

Bij ons heet het een plasser(tje) voor een meisje. Ik vind spleetje of doosje niet kunnen.
En  de piemel is bij ons afgekort tot piem. Klinkt wat kinderlijker.
Ze weten trouwens wel de juiste benaming (vagina en penis).

Groetjes,
Monique

Ik heb daar ook al over nagedacht. Op dit moment zeggen wij nog tut, maar dat zeggen we ook tegen de speen .   Maar het is er hier al zo ingeslopen dat ik bang ben dat het voorlopig nog tut blijft.

Mijn omgeving heeft ook geprobeerd te helpen, maar die woorden waren niet zo geschikt; doos, pruim, trut, kut etc...

gr. Ilona

Ben een november-mama, maar vind het wel een grappig onderwerp.
Hier noemen we het muts! In onze omgeving is dit een heel normaal woord voor de vagina. Het ligt er ook aan waar je woont.
De betekenis van vagina beslaat trouwens wel het hele gebied, dus niet alleen het gaatje.
Sil

Wij hebben het er ook al eerder over gehad hier thuis, maar ik vind het echt een dilemma. Ik vind het zo raar om een woord te nemen dat helemaal geen betekenis of een hele andere betekenis heeft. Kennissen van ons noemen het 'poesje', dat vind ik dus echt niet kunnen.  Eigenlijk vind ik dat je dingen moet noemen zoals ze heten, ook bij kinderen,  maar vagina klinkt dan zo raar. Ik vind het op zich al een  vreemd woord.

Ben heel benieuwd of er nog meer suggesties komen..

Dionne

Bij ons thuis heette het vroeger piep, maar wij gaan denk ik voor de plasser. Klinkt wel netjes vind ik en dat is ook waar ze het gebeuren aan de voorkant voorlopig alleen nog maar voor gebruiken. Kan ik later altijd nog uitleggen dat er daarachter nog een gaatje zit en dat dat een vagina heet.

Terug
Bovenaan