Hoe noemen geslachtsorgaan meisje?

Mijn dochter heeft het woord "doossie" overgenomen van een vriendinnetje...nou maakt het mij niet zoveel uit hoe ze het noemt, als er maar gewoon over gesproken kan worden en geen taboe wordt...
voorlopig gaan we dus voor doossie (klinkt ook nog wel grappig uit de mond van een kind van 3) en als ze wat ouder is gaan we wel een keer uitleggen wat de goede woorden zijn, als ik tegen die tijd erachter ben welke dat zijn tenminste

Groetjes Yvonne

Hoi,

Ik lees zo her en der mee en vind dit wel een leuk topic . Wij houden het overwegend algemeen en hebben het over "onderkantje". Gedetailleerd heeft  een jongetje een plasser en een meisje een plasgaatje (en een babygaatje).

Groetjes van Yvonne, mv Claudia (bijna vier jaar )

gewoon vagina en piemel (vagina is wel gewoon het hele gebied) want zo heet het toch.

Ik vind het onzinnig om je kind niet bestaande woorden te leren voor iets waar volwassenen zich toevallig voor schamen. En ' voorbibs ', vind ik echt heeel preuts! Je wil toch nie dat je kind later wordt uitgelachen als ie het over z'n flutje, tuuteltje of voorbibs heeft? allemaal non-woorden?

hallo!!!!

ik vind een vagina of piemel toch echt niet klinken hoor... stel je voor dat je zoontje zegt: ik heb pijn aan mne piemel... nou???  een  vriendin van mij  heeft 2 kids. bij zoontje is het pielie en bij dochtertje is het poenie...

ik ga ook eens denken hoe we dat gaan noemen bij ons zooneke... ik heb hier wel iedeetjes genoeg!!!!

ik heb bij een naschoolse opvang gewerkt.Daar zei een meisje FOEF... dat vond ik dan ook weer nix om t zo te noemen!!  

groetjes carol

Bij de meiden hebben we het over hun kruisje. Als de oudste meiden daar pijn hebben zeggen ze ook, ik heb pijn in mijn kruis. En tegen mijn zoon (die is nu een jaar) zeg ik wel eens dat ie in zijn blote pielewap ligt. Maar dat is zo'n koosnaampje en straks wordt het echt gewoon piemeltje.

Ik denk dat naar mate de kinderen ouder worden, dat je steeds de naam aanpast, totdat ze de namen gebruiken die wij er ook voor gebruiken.

Miep

Ik vind bij jongens het woord Piemel of piemeltje wel kunnen. en bij meisjes Plasser.
Ik wil nl niet te kinderachtige woorden gebruiken. Zo heten   de geslachtorganen, dus vind ik dat kinderen dat woord gewoon moeten leren.

Vagina vind ik geen verkeerd woord, het is alleen moeilijker uit te spreken, vandaar dat ik voor plasser kies.

Ik heb thuis altijd geleerd dat ik een poesje heb en mijn broertje een plassertje.

Maar ik vind plasser en piemel beter

Grappige topic!

hi, grappig.. een tijde geleden had ik die vraag gesteld op een ander forum. wij noemen haar meestal muts(je) en soms doos. poes eigenlijk niet, dat vind ik verwarrend voor mijn dochtertje(s) aangezien we 2 katten hebben rondlopen in huis.

grtz! SOPHIE

mama van quinty 04-10-2004, 40+1, 3110 gram en naima 24-11-2006, 32wkn, 1530 gram, was 19-01-2007 uitgerekend.

Terug
Bovenaan