Hoe overleven tot die eerste echo... :-) Zoveel vragen...

<p>Goedemorgen iedereen, </p><p>Wij weten nu sinds een kleine week dat we een kindje mogen verwachten, allemaal nog heel pril! Het is ook onze eerste zwangerschap en heb dus ook 1001 vragen. Heb het al aan 1 vriendin verteld waar ik wel terecht kan en morgen gaan we het aan onze ouders vertellen... </p><p>Ik vind het ongelooflijk spannend, maar ben tegelijkertijd super onzeker, ik denk vooral omdat ik wel wat last heb van krampjes in mijn onderbuik, maar tegelijkertijd ook wel pijnlijke borsten (vooral als ik eraan kom), soms wat misselijk en vooral toch wel moe. Ben normaal super sportief, loop 3x per week en geraak nu na een werkdag met moeite de zetel uit.. Bij mensen nog herkenbaar?</p><p>Hoe overleven jullie tot die eerste echo? Deze moet nog ingepland worden bij ons, maar ik schat dat we ten vroegste binnen 3 weken kunnen gaan. Hoe houden jullie zich bezig ondertussen? Want er gaat zoveel door mijn hoofd, bang dat het ook mis gaat gaan, dat lees je ook vaak... Testen jullie nog ondertussen? Ik doe dit nu nog wel omdat het me wat houvast geeft...</p>

Heb precies ook wel wat last van constipatie (sorry voor de details) :)
Kan misschien ook een verklaring zijn voor de krampen? Veel lucht precies in de buik, staat wat opgeblazen!

Hey gefeliciteerd!

Ik snap je helemaal met het wachten enzo..
Ik heb het vande week kunnen vertellen, en ik moet nog 1 week wachten tot de echo want ik ben vandaag precies 7 weken..

Ook ik heb hier last van vermoeidheid, misselijkheid is eindelijk weg.. alleen wel eens buikpijn en enorm winderig zit ook elkedag 2x op de wc.. maar dat gaat allemaal wel weer voorbij.

Allereerst gefeliciteerd!
En het is allemaal heel herkenbaar en begrijpelijk. Zelf ben ik nu 6+3 en over iets minder dan twee weken de eerste echo. dagen kruipen voorbij ?.
Wij hebben besloten het pas bij 10 weken tegen ouders te vertellen en verder weet ook nog niemand het.

Ook bij mij is het sporten een ding. Ik doe aan triathlon en 'normaal' sport ik ca. 7x per week, en nu kom ik met moeite aan 4x. (Voor mij is dat dus extreem weinig en ook daar heb ik moeite mee).
De kwaaltjes die je omschrijft horen er helaas ook allemaal bij. Tot 5 weken had ik ook krampen en sinds enkele dagen met name hele dag misselijk en aan einde van de dag vermoeid.
Het zijn even weken waar we doorheen moeten, en uiteindelijk wordt het hopelijk weer even een tijdje dragelijker ?.

Succes met deze lastige weken! ♥️

Gefeliciteerd! Super leuk allemaal.

Pijnlijke borsten misselijkheid en lichte krampjes horen erbij.
Als de buikpijn maar niet erger wordt of je ineens super erg begin te vloeien hoef je je niet te druk te maken.

De tijd ging voor mij zo langzaam kan ik me nog herinneren. Kwam erachter 4 dagen voor NOD. Dus ook super pril en mocht pas met 7 weken terecht. Dus gewoon hoop blijven houden en positieve gedachtes op me afroepen. Ben inmiddels 21 weken nu ?

Dankjewel voor jullie reacties allemaal ? blij dat het allemaal herkenbaar is!
Bleven jullie ook testen in aanloop van de eerste echo?
De tijd gaat echt super langzaam ? 

@ Fieke, nee ik heb alleen de dag na m'n NOD getest (wel 3x omdat ik het niet geloofde ?) en die waren alle drie knal positief. Daarna niet meer getest, heeft toch geen zin.
Het is echt een kwestie van (on)geduldig afwachten ☺️

Hoi! Gefeliciteerd!
Ik ben nu 5+2 en heb over 2 weken de eerste echo. Moet je eerlijk zeggen dat ik het ook heel spannend vind en dat ik hoop dat het allemaal goed zit. Dan kan ik rustiger ademhalen. Ik werk fulltime dus dat is wel fijn voor de afleiding. De dagen gaan lekker snel voorbij. Ik weet het nu 8 dagen en het begint langzaamaan te wennen.
Ook ik veel krampjes en obstipatie. Mijn darmen zijn echt niet blij haha. Pijnlijke borsten voor het eerst in mijn leven en ze zijn best al gegroeid, zeker een cupmaat al. Bizar hoe snel dat gaat!!
Ik test nu niet. Alleen op mijn NOD 3 testen gedaan, want ik kon het niet geloven. Probeer dat nu los te laten, want het is buiten mijn controle. De natuur beslist :) !

Terug
Bovenaan