Hoe overleven tot die eerste echo... :-) Zoveel vragen...

Hoi Fieke!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Niet te doen hè dat wachten! Maar het hoort er echt bij, net als alle klachten die je omschrijft. Dus put daar vooral hoop uit: het gaat tot nu toe precies zoals het gaan moet. :) Blijven testen heeft geen zin. Het geeft je bovendien schijnzekerheid, want het stofje blijft nog weken je urine zitten, of het nou goed gaat of niet. Bespaar je dat geld dus lekker. ;-) Eerste wat de verloskundige tegen mij zei.

Ik vond het eerste trimester zelf niet zo leuk. Die onzekerheid en hoe je je voelt. Hoe ga je daarmee om? Probeer jezelf af te leiden met hobbies! Het is nog wel een tijdje onzeker en je bent meer dan alleen je zwangerschap. Zo kom je de tijd door van echo tot echo en hopelijk betekent dat: van geruststelling tot geruststelling.

Heel veel sterkte en succes!

Liefs, Eva

Hè Fieke, gefeliciteerd! Wat leuk dat je zwanger bent. Had nog even gekeken in andere topic waarin we contact hadden, maar leuk om te lezen. 

Ik ben nu 4+2 en vind het ook nog erg spannend. Testen doe ik niet meer. Denk geen bloed dus zit het wel goed. Is erg spannend en denk ook elke keer hoort deze kramp er bij? Of zoals vandaag dat mijn borsten/tepels nagenoeg niet gevoelig zijn gelijk stress, maar nog wel dezelfde krampen gelukkig. Wisselen de klachten bij jou ook? Kan niet wachten tot de eerste echo, man wat een spanning... 

En ja, die vermoeidheid is echt aanwezig! Gisteren hele drukke dienst gehad (werk op de IC) en was helemaal gesloopt toen ik thuis kwam. 

@AnnaPM Hoi! Ja vorige week had ik plots een positieve test. Heel licht, maar is ondertussen wel heel goed opgelopen. CB gaf zaterdag 2-3 weken aan en nu nog steeds (klopt wel ongeveer). 
Ik denk dat ik een kleine 5 weken zwanger ben, laatste menstruatie is gestart op 30/12. Allemaal super spannend, zou ons eerste kleintje zijn. 
Klachten zijn bij mij ook zeer wisselend, sommige dagen kan ik er beter mee om dan andere :) zou nu gewoon hele dagen misselijk willen zijn om het gewoon als bevestiging te hebben! 
Heb je al een afspraak voor een echo? 
Ik ga proberen niet meer te testen, maar weet niet of ik het ga kunnen loslaten :)

@Fieke ik heb de eerste 4 dagen tot NOD getest puur omdat ik ook zeker wilde weten dat mn hcg niet afnam, als die strepen niet duidelijker worden kan dat inderdaad een miskraam zijn.
Maar daarna niet meer en was ik gewoon hoopvol

@Eefjepeefje ik reageer op “ik vond het eerste trimester niet leuk”
Pfff ik ook niet. Je kan niet eenieder meteen zeggen, maar je bent enthousiast maar het is toch zo onzeker. En daarbovenop was ik ZOOO BEROERD. Ik moest het wel heel vroeg aan mijn collega’s zeggen omdat mn functioneren gewoon achteruit ging.
Maar soms had ik geen klachten en dan dacht ik “omg gaat het goed of neemt hcg af”
Maar ook elke keer die echo’s dat je hoopt dat het hartje niet is gestopt of dat er niets is met je kind.Eerste trimester is the worst ?

[quote quote=10527883]@AnnaPM Hoi! Ja vorige week had ik plots een positieve test. Heel licht, maar is ondertussen wel heel goed opgelopen. CB gaf zaterdag 2-3 weken aan en nu nog steeds (klopt wel ongeveer). 
Ik denk dat ik een kleine 5 weken zwanger ben, laatste menstruatie is gestart op 30/12. Allemaal super spannend, zou ons eerste kleintje zijn. 
Klachten zijn bij mij ook zeer wisselend, sommige dagen kan ik er beter mee om dan andere :) zou nu gewoon hele dagen misselijk willen zijn om het gewoon als bevestiging te hebben! 
Heb je al een afspraak voor een echo? 
Ik ga proberen niet meer te testen, maar weet niet of ik het ga kunnen loslaten :)[/quote]Nou ik kan zeggen hele dagen misselijk zijn is is ook niks hoor heb vandaag al 3 keer boven de wc gehangen kan wel wat leukers bedenken als de hele dag de wc poetsen

Ja dat is zeker ook waar! Waarschijnlijk als ik eenmaal zo misselijk zou zijn, dan wil ik het ook weer anders :)
Vandaag afspraak gemaakt bij de gynaecoloog, 24/02 mogen we langskomen.
Gaan nog lange weken worden....

Hi!
Gefeliciteerd met de zwangerschap!
Hier in hetzelfde schuitje! Zwanger van de eerste! Ik zit nu op week 5+1 :)
Ik deed vrijdag 21-01 een ultravroege CB test maar die “niet zwanger”. Maar na m’n NOD toch even een simpele test bij Etos gehaald. Ik was eigenlijk al overtuigd dat het toch niet zo zijn en alles aan het opruimen toen ik ineens een heel licht streepje zag. Ik op alle fora gekeken: een streepje is een streepje! Terug naar de winkel en een digitale CB gehaald en die was snel duidelijk: 1-2 weken zwanger. Whaaaah!
Eindelijk na 2 jaar!

Ik heb op dit moment nog weinig symptomen: gespannen borsten, maar heb ik ook rond m’n menstruatie, moe (tja, wie niet en was ik al) en soms wat steekjes en een opgezette buik. Maar niet misselijk en daarom twijfel ik wel soms.

Inmiddels 2x een test gedaan om te zien of m’n HcG stijgt, vandaag was ie echt heel donker en gelijk aan de controlestreep.

Ik moet nu maar op mijn lichaam vertrouwen en iedere dag genieten dat ik weinig symptomen heb? We hebben 21-02 de vitaliteitsecho staan, dan ben ik 8 weken. In die week ook het intakegesprek bij de verloskundige.

Betreft de symptomen, gisteren trouwens wel onwijs gehuild bij de vergadering, ik heb het maar op de “tijd van de maand gegooid” ;)
Begin van de moodswings?

Succes de komende weken! Heb je al een datum voor de echo gepland?

Terug
Bovenaan