Ik sluit me hierbij aan, als je kind ziek is, dan is voor mij de enige andere persoon dan ikzelf die de zorg voor mijn kind mag dragen mijn partner. En tsja, of het vaak of weinig voor gaat komen, daar kan je vantevoren weinig over zeggen. Die van ons wordt elke 2 weken wel een keer ziek opgehaald van de kinderopvang en dan moeten wij dus met spoed iets regelen. Gelukkig kunnen wij beiden thuis werken zolang we onze werklaptop en een internetverbinding hebben, dus vaak kunnen we dan terwijl de kleine slaapt (soms slapen ze extra veel als ze ziek zijn, en soms willen ze juist helemaal niet slapen) of 's avonds wat van de gemiste uren inhalen op het werk, en de uren die we tekort komen gaan van onze vrije dagen af. Is niet anders, maar in de praktijk kost een ziek kind ons meestal hooguit een uur of 2 aan vakantieuren, dus ook niet meteen een hele vakantiedag ofzo. Ik besef me dat dat natuurlijk niet bij ieder beroep kan, maar ik neem aan dat wel meer mensen enige mogelijkheid tot het inhalen van uren zullen hebben zonder meteen vakantieuren te hoeven schrijven. Veel collega's (vooral die met kinderen) zullen ook snappen dat je niet anders kan dan er voor je kind zijn op zo'n moment.
Bij ons wonen de grootouders ook bepaald niet om de hoek en we zijn recent verhuisd naar een stad waar we vrijwel niemand kennen, dus oppas uit bekenden kring regelen is lastig en doen we ook niet als ons kind ziek is.