Hoe regel je opvang als je kind ziek wordt? Geen grootouders in de buurt

Hey.
Ik herken je vraag/probleem. Ik sta alleen in een winkel en kan t echt niet maken om telkens de zaak dicht te gooien. 
Mijn partner werkt in de bouw en is vaak 1,5u van huis af met werk. Dus die is ook niet binnen het uur thuis.
Wij hebben ons netwerk gevormd met goexe buren/buurtbewoners. En met andere ouders die andere dagen dan mij werken. Ik ben dan hun noodopvang op mijn vrije dagen en andersom. 
Tot nu toe nog elke keer wat kunnen regelen. Vooral nu met het snotterbellenbeleid is mijn zoontje vaak "ziek" (lees verkouden) en iets minder fit en dan gaat de telefoon. Maar nog lang niet ziek genoeg dat hij alleen maar thuis wil zijn. T is ook maar net wat ze gewend zijn.
Mijn ouders hadden vroeger ook niet een baan waarbij je zomaar weg kan. Dus was ik als ik ziek was geregeld niet thuis. Ben er niet slecht vanaf gekomen. 
Calamiteitenverlof klinkt leuk, maar is in de praktijk vaak bij echte nood, niet voor een oorontsteking of verkoudheid.
 
Als ik word gebeld en ons kind is ziek zou ik hem graag zelf willen ophalen. Lief als grootouders dat willen doen, maar mijn kind is ziek dus wil er dan ook zelf voor zorgen.
Maar dat is persoonlijk ?

Je hebt calamiteitenverlof iets wat wettelijk vastgelegd is. Dat biedt mogelijkheden bij je werkgever.

Ik merk wel dat toen ik nog geen kind had of zwanger was ik meer beren op de weg zag dan nu. Er is altijd een oplossing ?

Misschien heb je wel geluk is je kindje zelden ziek ??

Anders vrienden die kunnen helpen of wellicht een mede ouder van de opvang als je inmiddels goed contact hebt opgebouwd?
 
Mijn werk heeft mij laatst verteld toen ik mijn kind van een jaar voor het eerst moest ophalen bij de opvang omdat hij ziek was dat ik maar oppas moest regelen want het was niet normaal dat ik mijn kind ging halen onder werk tijd. Ik moest mijn oma maar vragen die om de haverklap met hart problemen in het ziekenhuis ligt en notabene 80 jaar is
 
Mijn werk heeft mij laatst verteld toen ik mijn kind van een jaar voor het eerst moest ophalen bij de opvang omdat hij ziek was dat ik maar oppas moest regelen want het was niet normaal dat ik mijn kind ging halen onder werk tijd. Ik moest mijn oma maar vragen die om de haverklap met hart problemen in het ziekenhuis ligt en notabene 80 jaar is
Je hebt er wettelijk recht op, om 1 dag vrij te krijgen in zo'n geval. Als zij dat niet normaal vinden, jammer dan. Momenteel is er niet echt een werkgevers te kort.
 
Ik heb altijd buiten de werktijden van mijn partner gewerkt, waardoor opvang niet noodzakelijk was. Op die manier kan je het probleem ook oplossen. Kan je natuurlijk nog steeds gebruik maken van de opvang, maar dan is er altijd iemand beschikbaar voor het geval dat.
 
Terug
Bovenaan