hoe slapen jullie kiddies?

Wat een slaapkoppen hier allemaal! Zarah gaat om 20 uur naar bed, en wordt op verschillende tijden wakker. Soms om een uur of 3 of 4, dan wil ze drinken, waarna ze meteen weer doorslaapt. Soms slaapt ze door, tot 7 uur. Of kwart over 6, een enkele keer tot half 8. Heel wisselend dus. De nachten dat ze doorslaapt per week is ongeveer 2 ofzo. Altijd maar gebroken nachten word je ook doodmoe van. Gelukkig slaapt ze 's middags tot nu toe vaak wel goed, van 13 tot 15 ongeveer.

Jammer dat je zo weinig hulp aangeboden krijgt van je h.a. Wat wil hij bereiken met de info over haar eten en drinken? Ik snap dat je nog niet op adhd mag testen, want dat is op deze leeftijd volgens mij nog niet te testen. Gaat ze weleens een nachtje uit logeren? Misschien is dat een optie, kunnen jullie even bijkomen?

Hoi Patricia,

om gek van te worden! Slechte slapertjes! Maar ja, wat kun je er aan doen, wat je nog niet gedaan hebt!?
Balen dat de h.a. je verder geen tips heeft gegeven. Misschien dat hij met inzicht in eten/drinken, wil kijken of er sprake van zijn van een allergie?

Hier tot anderhalf jaar een slechte slaper gehad(okay, af en toe een periode dat ze wel in-en-door sliep), maar dat bleek allergie te zijn. Ik werd er iig knettergek van!

Een tijdje terug begon het hier ook en heb toen 'schatjes' erbij gepakt. Daar stonden 4 manieren in om er mee op te gaan. Heb dat toen ook op het forum gezet. Zal eens kijken of ik dat nog ergens terug kan vinden.

Hier een meisje dat tussen kwart over 8 en 9 uur in bed ligt en dan om 9uur wakker gemaakt wordt. En 'smiddags slaapt ze ook nog van 13-15u. Afgelopen weken ging ze 's avonds weer wat minder slapen. Lag ze te neuriën/zingen/huilen, maar viel dan na 45min. toch in slaap.

Ik ga even kijken of ik dat topic nog kan vinden.
En uit logeren?? Ik wilde het niemand aandoen...
Heel veel sterkte!!!

Gevonden, zie pagina 21....

Daar staan 4 opties in op slaaptraining te doen. Even kort gezegd:
1. Verlatingsangst: wel weggaan, maar een lijntje houden. (Rommelen, de was doen, etc) Blijft je kind huilen, dan er naar toe. Weinig aandacht, niet uit bed, etc. Dan weer weg en weer rommelen.
2. Als een dood-voorwerp in de kamer zijn en steeds verder naar de deur gaan.
3. Aanwennen van wegblijven. 5, 10, 15, 20 minuten er tussen houden om te gaan kijken. Er dan even heen, erbij gaan zitten/staan/niet praten/heel zacht zeggen 'het is slaaptijd, oid'. Dan na 2 min. weg. En dan dus na 10 min, etc. Max. 3x20 minuten en kijken of er dan nog iets anders is: ziek, honger, luier. (Dat check ik zelf elke keer even, want dat poepen ruikt toch een partij zuur...)
4. Rigoureuze aanpak: niet meer teruggaan. Elke vorm van probleemgedrag negeren.

Mijn zoontje gaat naar bed om 19.00 maar slaapt dan niet meteen, hij speelt meestal nog zo'n half uur/uur in zijn bed, kletsen enzo. Hij is 's morgens rond 05.30-06.00 uur wakker maar mag pas om 06.30 uit zijn bed. Dit lukt pas sinds kort. Wij hebben een kinderwekker aangeschaft. Het is een aap, en als de aap slaapt moet hij ook slapen, en in zijn bed blijven. Als de aap wakker wordt mag hij ons roepen. Wij hebben ook een tijd last gehad. Hij sliep snel door, maar vanaf dat hij tanden kreeg (7 mnd) tot een paar maanden terug was het iedere nacht raak, ook niet meer willen slapen, meer dan een uur wakker, gillen, huilen, echt slopend. Hij heeft een tijd tussen ons in geslapen, maar dan sliepen wij nog niet goed dus met veel gedoe ligt hij weer in zijn eigen bed, toen een tijd gehad dat hij al om 05.00 wakker was pfff. Toen was ik ook nog zwanger van de tweede, en we wilden er echt vanaf. Het gaat nu gelukkig beter, maar ik weet hoe slopend het kan zijn......

hier is het drama sinds het s'avonds zo lang licht is en smorgens ook alweer vroeg licht gaan worden.

Daniel gaat gewoon net als altijd tussen 7 en 8 naar bed, dit verschilt beetje per avond bijv, de ene avond kwart over 7 en de andere avond word het bijv kwart voor 8...

Maar nu het zo lang licht is slaapt hij pas heel laat in en is smorgens alweer vroeg wakker.
Het word om half 5 al licht en begint dan te spoken en slaapt dan en dan weer niet tot een uur of 7.
Overdag is hij bekaf, en slaapt hij smiddags een uurtje of anderhalf uur.

liefs Marina

Hai, hai,

Silke gaat rond 19.30/ 20.00 naar bed en wordt vaak tussen 7.00 en 8.00 wakker. Soms ook wel iets later. S'nachts gaat stukken beter, eerder werd ze regelmatig wakken en na een flesje melk sliep ze weer. Nu slaapt ze meestal gewoon door.
Gelukkig hebben we een rolluik op haar kamer. Het is er altijd helemaal donker maar we hebben wel een klein nachtlampje aan.
Ben je bij Jansen geweest? Vind dat zo'n eikel, daar ga ik echt niet meer naar toe....
Hopelijk wordt het snel beter....

Groetjes Tamara

Wat vervelend dat de nachten zo verlopen!!
Is het begonnen na de verhuizing?
Zitten er allergieën in de familie, of heeft ze eerder allergisch gereageerd?

Leah slaapt over het algemeen goed, maar met de andere kids heb ik ook de nodige slaapproblemen gekend, ik denk dus: eerst lichamelijke klachten (allergie) uitsluiten, dan kijken of ze te makkelijk overprikkeld raakt (maakt het uit of ze een rustige dag heeft of een hele drukke?), en alternatief - misschien je huis eens laten testen op wateraders of andere geopatische belasting?

Ik weet van o.a. mijn zoontje dat het erg belangrijk was om een ritueel op te bouwen, zodat hij precies wist wat er van hem verwacht werd, bv. pyama aan, naar beneden, nog wat drinken, samen een boekje lezen, dan naar boven, daar een liedje zingen en dan slapen...... Maar misschien heb je dat allemaal al geprobeerd.

Poeh, lange adem moet je dan hebben, hè?

Nog een kleine tip, als dat mogelijk is: draai wisseldiensten: de ene nacht je vriend die zich met Caithlyn bemoeit, en de andere nacht jij die de zorg voor haar op je neemt. Zo slaap je 1 van de 2 nachten wél goed en kan je er beter tegen....

Heeel veel succes, hoop echt dat het snel verbetert!!

Terug
Bovenaan