hoe slapen jullie kiddies?

Hoi Patricia,

Wat een rare reactie van je huisarts: dan sluit je haar maar op in haar kamer!
Die man heeft zeker zelf geen kinderen, dat mag je NOOIT doen!
Je kind kan hierdoor vreselijke angsten krijgen, ook al gebeurd het slechts 1x.
En ik kan het weten, ik ben vroeger op school een keer opgesloten door een klasgenoot en eigenlijk voel ik mij nog steeds niet comfortabel in een afgesloten ruimte.

Isabelle slaapt soms wel en soms niet tussen de middag, ze gaat er 's avonds rond 19uur in en slaapt dan tot 7.00-7.30uur de volgende ochtend.
Soms rommelt ze wat 's nachts, maar de laatste dagen is het stil (afkloppen).

Al met al heb ik geluk met zo'n schone slaaptster.
Ik wens jullie heel veel kracht en rust toe om dit aan te kunnen en ik sluit me aan bij Hannah dat je wisseldiensten moet gaan draaien, anders hou je het niet vol.

Liefs Monica

Hoi Patricia,

Als je kindje wil laten testen en vermoedens heb dat ze dit heeft(adhd) zal ik echt je moedergevoel volgen. Zifjon was/is ook hyper en is waarschijnelijk autistisch . Hij heeft veel moeite met dingen maar slapen doet hij als de beste, maar daar heb jij niks aan. Ga met het CB praten over je twijfels en vraag of je hulp kan krijgen van een VTO team. Zij kunnen je helpen en begeleiden bij elk probleem. Ook kan je thuishulp krijgen om dit probleem te bespreken en te kijken of Nathalie ook overdag gedrag vertoond die haar slecht slapen kan verklaren. Ik heb ervaren dat huisartsen te weinig van vroegtijdig onderzoek blij kleine kinderen afweten en vaak afschuiven op het feit dat ze te jong is. DAT IS NIET WAAR. Mocht je twijfels hebben praat erover en anders kan ik je nog helpen aan adressen. Zifjon is nu ook in de medische molen en die is 2,5 jaar echt niet TE jong voor een diagnose.

(p.s een prognose voor ADHD is als ze minder dan 11 uur slaapt per 24 uur.) Ook dit zijn maar getallen want er zijn meer dingen die mee gelden.

Liefs van mariska

Slapen is hier nooit echt super gegaan, 's middags wel, van 2 tot 4, , dan slaapt ze in een keer, maar 's avonds...

Ik breng haar naar bed, ze krijgt drinken, we lezen boekjes en ze gaat haar ledikantje in. Dan is het kletsen en teuten, na een tijdje huilen, weer drinken, boekjes, bedje in. Als ze dan gaat slapen heb je een goede avond. Meestal moet ik nog een keer terug, weer drinken, boekjes, dan gaat ze vaak wel slapen maar je bent zo een uur verder!
En dan komt ze vaak nog een keer ergens 's nachts, of als je zelf net naar bed gaat. Weer drinken, boekjes en dan slaapt ze meteen weer. 's Morgens slaapt ze de laatste tijd tot na 8 uur maar het is ook een tijdje tussen zes en zeven geweest. Soms slaapt ze pas om half tien 's avonds en is mijn hele avond weg.

Mijn avond, want als mijn man haar naar bed wil brengen krijst ze alles bij elkaar en is ze niet stil te krijgen, ook als je voor haar terug moet hoeft hij het niet te proberen, alleen maar mama mama mama. Als ik er niet ben vindt ze het wel goed, dit is twee avonden per week.

Ik denk dan altijd, het gaat vast wel over voordat ze 18 is, grapje, ik hoop dat het over is als ze naar kleuterschool gaat.

Terug
Bovenaan