Hoe snel de fles leeg????

Alina krygt 180 met 6 schepjes niet weg dat is te veel ze krygt 5 flessen met 150+5 schepjes en dan ook nog 2 flesjes v 125 cc ze doet er gemiddeld 15a20 minuten over
 
Hoi van september forum. Die van mij drinkt 240 cc ook in tien minuten leeg. Hij heeft er geen last van en doet dit al een maand sinds hij fles krijgt. Hij kreeg hiervoor borstvoeding. Door het snel drinken kunnen ze meer lucht binnen krijgen. Bij mijn zoon gaan die eruit als windjes.Zou mij er niet zo druk om maken.
 
@oktobermamma: van de S-fles kun je de bodem toch verstellen zodat het drinken sneller of langzamer gaat??

Ik geef BV en door mijn dochters' enorme zuigkracht klokte die een flesje van 150cc binnen 5min achterover. Ik had een flesje van Aventa die in de babydoos van Prénatal zat. Heb dus nu een S-fles gekocht en volgens opa+oma en tante drinkt ze die veel rustiger leeg. Als ze hem vacuum zuigt dan zetten ze gewoon de onderkant wat 'open'.
 
Mijn kleine man is 1 maand oud drinkt 160 cc binnen 10 min op we doen wel pauzes maar miss moet ik overstappe naar dikkere voeding want het gaat mij te snel
 
Toen mijn dochter jonger was deed ze 15 a 20 min over een fles. Sinds dat ze 5 maanden is ongeveer speentje 2 gaan gebruiken (de brown) en nu issie in 10 min leeg. Zij heeft reflux, dus we konden niet eerder. 
Maar als je kindje enkel wat melk opgeeft, en verder geen klachten heeft, dan zou ik me er niet druk om maken. Want melk opgeven is normaal. Ook bij langzamer drinken. 
Risico's van te snel drinken kunnen zijn dat ze lucht mee happen, en dat merk je doordat de vacuum steeds verbroken wordt. Dan hoor je zo'n klakkend geluid als ze drinken en de de speen loslaten. Symptomen daarvan zijn scheten, darmkrampen (dan huilt je kindje wel toch?) en boeren/veel spugen. En ook dat ze zich sneller verslikken, en dat merk je ook wel. Hoesten en proesten. Daarnaast kan het zijn dat ze zuigbehoefte houden. In dat geval zou hij miet omgedurig raken als de fles te langzaam gaat. 
 
 
Terug
Bovenaan