Hoe snel komen de zwangerschapsverschijnselen?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Misschien een rare vraag hoor, vooral omdat ik al  een keer zwanger ben geweest maar ik kan me niet meer herinneren wanneer het nou precies begon  stom he.

Vanaf wanneer vanaf de (mogelijke) bevruchting zou je zwangerschapsverschijnselen kunnen krijgen?
Bij mij is de kans zeer klein dat ik zwanger ben aangezien we het maar 1 keer gedaan hebben in mijn vruchtbare periode, maar ja, soms is 1x al genoeg he .

Ik voel me wel al een paar dagen raar; moe, maar dat  ben ik al een tijdje en ik denk dat dat ook veel met spanning te maken heeft, bij vlagen ben ik  duizelig en ik heb soms een 'vol' gevoel en steekjes in mijn onderbuik. Ook moet ik vaker plassen.
Het lijkt wel een beetje op de griep (of misschien is het wel gewoon griep, haha).

Ik weet wel dat ik bij mijn  eerste zwangerschap me ook wat grieperig voelde.
Maar vanaf wanneer zou dat dan geweest zijn?
Het lijkt me dat dat pas na de innesteling komt (die is toch ongeveer een week voor je NOD?)

Mijn NOD is vrijdag de 22e en ik ben best wel benieuwd!

Groetjes, Anna

hallo,
ik herken het allemaal ik heb het ook en mijn NOD is ook 22 augustus heb de kwaaltjes van een zwangeren maar wil niet te vroeg juigen.
Het zal wel grappig zijn op tegelijk zwanger te zijn.
succes nog even wachten
groetjes
chanaty

Hoi dames,
Ook ik heb de 22 ste mijn Nod, hetis weer spannend allemaal
Dit word mijn tweede zwangerschap, maar ikkan mij ook niet herinneren wanneer de verschijnselen kwamen haha echt raar,
Maar goed, nu voel ik ook niet echt veel, gisteren had ik last van buikkrampen, en word al paar dagen wakker met een heeeeeeel warm gevoel, dat heb ik ook als ik ongie moet worden.
We kunnen helaas niet veel doen dan wachten dames.
Hoop dat we de 22 ste postief kunnen testen..................

Hoi, hier nog iemand met haar NOD op 22 augustus . Voor ons ook het 2e kindje. Bij de 1ste was het in de 4e maand raak. Nu zijn we alweer in ronde 13..  Deze maand vanalles onderzocht in het zh. Tot nu toe is alles goed. We hebben samenlevingstest ook deze maand gehad en die was positief en daarnaast perfect getimed. Het zou dus zomaar kunnen. Maar na 12 teleurstellingen wordt het steeds moeilijker te geloven dat het nog een keer raak gaat zijn. Iedere maand voel ik iets/ merk ik iets waardoor ik hoop krijg dat het gelukt zou kunnen zijn. Ook deze maand weer.. ik heb de eitjes klaar zien staan en heb de dag erna gezien dat de middag nadat we 's ochtends ons best gedaan hadden dat er 1 eitje weg was.. Daarnaast heb ik sinds maandag al zere borsten. Af en toe voelt het precies als een toeschietreflex, behalve dan dat er geen melk komt.. haha.. Ook de steekjes in de buik heb ik regelmatig.

Meiden, ik duim voor jullie en hoop dat we volgende week hier een topic hebben met een mega roze wolk!

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Grappig dat we allemaal de 22e onze NOD hebben!

Jeetje Uk2, jammer dat het dit keer zo lang duurt, daar had je vast niet op gerekend (nadat je van de eerste vrij snel zwanger was).

Ik heb 4 jaar geleden een miskraam gehad, en na mijn curretage duurde het ook 4 maanden voordat ik zwanger werd van onze dochter Iris.
Dat vond ik ook vrij snel.
Maar het verschil is wel dat we toen veel bewuster bezig waren dan nu, ten eerste hebben we nu zoiets van ach, we hebben al een gezond kind en daar genieten we volop van (ze wordt in November 3).
Ten tweede hebben we nauwelijks de kans gehad om in de vruchtbare periode te vrijen want er kwam telkens wat tussen.

Maar de kriebels worden bij mij steeds heftiger, en ik verlang steeds meer naar een baby erbij. En ik zou het leuk vinden als er niet al te veel leeftijdsverschil tussen zit.
Maar dat is dus maar afwachten.

Hoe oud zijn jullie kindjes?

Nou ik ga er maar weer eens vantussen, even spieken op andere topics.

Groetjes, Anna

Uk ik kan je heel goed begrijpen joh,
wij zijn nu in de 12 de ronde het is zo snel gegaan, het lijkt alsof we pas zijn begonnen niet normaal
BIj mijn eerste was ik derde maand zwanger dus dit komt elke maand weer hard aan.

Mijn dochter is 3 weken terug 4 geworden, wilde ook niet een te grote leeftijdsverschil, maar goed we hebben het niet in de hand helaas

Hoi!

Filiz, jee, jullie geduld wordt dus nu ook behoorlijk op de proef gesteld. Heb je al verdere onderzoeken gehad of blijf je gewoon nog even zo volhouden?

Mamairis, nee, we hadden er inderdaad niet op gerekend dat het dit keer zo lang zou duren. Je weet wel wat een eerste keer niks wil zeggen over een volgende keer maar je gaat er toch een beetje vanuit he?

Ons zoontje is nu 2 jaar en 7 maanden (geboren op  9 januari 2006). Ik had gehoopt op een leeftijdsverschil tussen 2,5 en 3 jaar.. Maar het gaat dus sowieso al meer dan 3 jaar worden.Hoop dan nu maar op een leeftijdsverschil kleiner dan 4 jaar. Maarja, het is afwachten steeds en meer dan ons best kunnen we toch niet doen he?

Hi Anna,

wat spannend! Ik ben nu voor de 2e keer zwanger (1e was een mk) en ik heb het idee dat ik t heel snel voel als ik zwanger ben. Elke keer wist ik het zo goed als zeker alleen duurde het even voordat ik positief testte. Die testen waren dus beide keren een bevestiging van iets dat ik eigenlijk al zeker wist.

Heb dat vorige week  gevraagd bij de gynaecoloog en zij vertelde dat je een week na de bevruchting al iets kunt voelen in je lichaam, dus net na de innesteling. En er zitten geloof ik 16 dagen tussen de bevruchting en de thuistesten.

Succes; wie weet!

Groetjes

Terug
Bovenaan