Hoe snel zwanger na stoppen met de pil ?

Ik ben juli 2017 gestopt met de prikpil, was na 4 maanden ongeveer wel weer ongesteld.
Maar helaas nog niet zwanger... Wij lopen dus inmiddels al aardig wat rondes mee. 
Heb een cyclus die varieert tussen de 25 en 33 dagen ongeveer. 
 
Ik ben in de tussentijd 4x ongesteld geweest. Met behulp van de Sensitest is het de 5de keer gelukt. Mijn vruchtbare dagen bleken iets later te zijn dan normaal. Vond het erg snel gaan :)
 
Ik ben in 2016 gestopt met de pil omdat ik hoorde dat je lichaam tijd nodig heeft om te ontpillen. Ik hou sinds 2018 mijn cyclus bij via een app. Ik ben erg onregelmatig geweest, en sinds augustus is dit nu 28 a 29 dagen. Wij zitten nu in ronde 7. Mijn NOD is 7 maart dus ik ben benieuwd. 
 
Ik was in ronde 5 na het stoppen met de pil zwanger. Nu 19 weken. De eerste 2 cycli waren bij mij wel heel raar en kort. Ik verwacht dat ik in die rondes geen eisprong heb gehad. Ik had dus vanaf de 3e ronde (na 1,5 maand) mijn normale cyclus terug van 30-35 dagen. 
 
Ik heb gemerkt dat het blijkbaar niet van invloed is hoe lang je de pil geslikt hebt, dat had ik van tevoren wel gedacht. Ik heb de pil 14 jaar geslikt en was dus de 2e ronde zwanger (1 ontrekkingsbloeding en 1 normale menstruatie).
Wel met het gebruik van Clear Blue Digitale ovulatietesten, kan ik iedereen aanraden.
 
Ik heb 15 jaar de pil geslikt en was in ronde 4 zwanger. Ontpillen is niet echt van toepassing geweest (gelukkig). Ik vond het fijn om een app te gebruiken waar ik Mn cyclussen in bij kon houden. Verder vooral heel veel geklust ;-) 
 
Terug
Bovenaan